Prešovská automobilová legenda Igor Drotár si po dlhočiznej sezóne doprial chvíľu oddychu. Po víťazstve slovenského tímu v Pohári národov na trati Ecce Homo v Šternberku (min. mesiac) sa Igor posadí do svojej rallyovej Škody Fabia WRC už tento víkend na Slovakia Ringu.
Šternberk vtedy hostil Preteky majstrov do vrchu z celej Európy. Nášmu ostrieľanému Prešovčanovi zároveň patrilo skvelé 3. miesto v triede E1, s vozidlom Škoda Fabia DTRi. S ňou získal tento rok absolútny titul Majstra Slovenska a Majstra Poľska v pretekoch do vrchu. Na Slovakia Ringu (tento piatok a sobotu) ho však uvidíme opäť za volantom Fabie WRC, rovnako z dielne špecialistov Profiko.
Igor Drotár: "Preteky majstrov z celej Európy v Šternberku boli veľkým zážitkom pre všetkých jazdcov a tímy. Nášmu slovenskému tímu sa podarilo vyhrať Pohár národov, čo je mimoriadny úspech, a mám z neho veľkú radosť. To však bolo pred mesiacom a teraz sa už teším opäť na Slovakia Ring. Auto Show je vždy ideálnym miestom stretnúť a vidieť najlepších jazdcov nielen zo Slovenska. Je to tiež "autosalón" špičkovej modernej techniky. Stretávame sa tu zároveň s našími vzácnymi reklamnými partnermi, ktorých môžeme povoziť na pretekárskych autách, poďakovať sa im za dôveru a v neposlednom rade priateľstvo."
Auto Show Slovakia Ring už tradične uzatvára našu pretekársku sezónu a zúčastňujú sa jej desiatky pretekárov a tímov nielen zo Slovenska, ale aj z okolitých krajín. Dvojdňová exhibícia spája jazdu na rýchlostnej dráhe, v spojení s obslužnými komunikáciami, ale aj šotolinovým úsekom relykrosovej trate. Podujatie je divácky otvorené širokej verejnosti. "Verím, že si špičkové autá a jazdcov nenechajú ujsť aj fanúšikovia zo západnejšej časti Slovenska, keďže sa rally a kopce jazdia častejšie - alebo výhradne na východe krajiny. Srdečne tak všetkých pozývam na Auto Show!" - zakončuje Igor Drotár.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.