Ku štyrom absolútnym slovenským rally titulom sa podarilo posádke slovenského RUFA SPORT Teamu, v spolupráci s CRUSAR Teamom, Grzegorzovi Grzybovi a jeho spolujazdcovi Robertovi Hundlovi, pridať v tomto roku aj historicky prvý absolútny poľský rally titul.
Dve absolútne víťazstvá, jedno druhé, jedno tretie, ale aj jedno štvrté, či piate miesto v jednotlivých tohtoročných podujatiach poľského rally šampionátu stačilo posádke poľského CRUSAR Teamu v spolupráci so slovenským RUFA SPORT Teamom k zisku prvého titulu absolútnych majstrov Poľska v rally. Po štvorici slovenských absolútnych titulov, sa tak Grzyb s Hundlom postavia na najvyšší stupienok aj v rodnom Poľsku.
„Som naozaj nesmierne šťastný, že sa nám podarilo vybojovať poľský absolútny rally titul. Nebolo to ľahké, ale podarilo sa. Do posledného podujatia sezóny sme nastupovali s dvadsať bodovým náskokom a s titulom vo vrecku. Aj z tohto dôvodu sme si mohli dovoliť štartovať s pre nás dosť netradičným autom a to s Peugeotom 208 VTI R2. V prvom rade sme mali možnosť vyskúšať si auto s akým sme ešte neštartovali, v druhom rade tu bola možnosť porovnať svoje schopnosti s jazdcami v úplne inej triede. Napriek faktu, že nám v cieli patrilo piate miesto absolútne, ale aj štvrté v triede, štart s novou technikou vyšiel na jedničku, bola to veľká zábava a pre nás aj akási odmena za výbornú sezónu,“ povedal Grzegorz Grzyb po poslednom podujatí poľskej rally sezóny.
Nefalšovanú radosť zo zisku poľského absolútneho rally titulu prejavil aj manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman: „Bola to naozaj výborná sezóna. Zažili sme nielen v Poľsku, ale aj na Slovensku súťaže, v ktorej nebola núdza o veľmi tesné súboje, ale zažili sme aj množstvo dramatických okamihov. Výsledkom je poľský absolútny rally titul, ale aj titul prvých vicemajstrov na Slovensku. Tieto úspechy by sme však nemohli dosiahnuť bez podpory našich reklamných partnerov, ale aj mechanikov pripravujúcich súťažnú techniku, či fanúšikov nášho tímu. Všetkým patrí moja veľká vďaka.“
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.