Ku štyrom absolútnym slovenským rally titulom sa podarilo posádke slovenského RUFA SPORT Teamu, v spolupráci s CRUSAR Teamom, Grzegorzovi Grzybovi a jeho spolujazdcovi Robertovi Hundlovi, pridať v tomto roku aj historicky prvý absolútny poľský rally titul.
Dve absolútne víťazstvá, jedno druhé, jedno tretie, ale aj jedno štvrté, či piate miesto v jednotlivých tohtoročných podujatiach poľského rally šampionátu stačilo posádke poľského CRUSAR Teamu v spolupráci so slovenským RUFA SPORT Teamom k zisku prvého titulu absolútnych majstrov Poľska v rally. Po štvorici slovenských absolútnych titulov, sa tak Grzyb s Hundlom postavia na najvyšší stupienok aj v rodnom Poľsku.
„Som naozaj nesmierne šťastný, že sa nám podarilo vybojovať poľský absolútny rally titul. Nebolo to ľahké, ale podarilo sa. Do posledného podujatia sezóny sme nastupovali s dvadsať bodovým náskokom a s titulom vo vrecku. Aj z tohto dôvodu sme si mohli dovoliť štartovať s pre nás dosť netradičným autom a to s Peugeotom 208 VTI R2. V prvom rade sme mali možnosť vyskúšať si auto s akým sme ešte neštartovali, v druhom rade tu bola možnosť porovnať svoje schopnosti s jazdcami v úplne inej triede. Napriek faktu, že nám v cieli patrilo piate miesto absolútne, ale aj štvrté v triede, štart s novou technikou vyšiel na jedničku, bola to veľká zábava a pre nás aj akási odmena za výbornú sezónu,“ povedal Grzegorz Grzyb po poslednom podujatí poľskej rally sezóny.
Nefalšovanú radosť zo zisku poľského absolútneho rally titulu prejavil aj manažér RUFA SPORT Teamu, Ľubomír Kleman: „Bola to naozaj výborná sezóna. Zažili sme nielen v Poľsku, ale aj na Slovensku súťaže, v ktorej nebola núdza o veľmi tesné súboje, ale zažili sme aj množstvo dramatických okamihov. Výsledkom je poľský absolútny rally titul, ale aj titul prvých vicemajstrov na Slovensku. Tieto úspechy by sme však nemohli dosiahnuť bez podpory našich reklamných partnerov, ale aj mechanikov pripravujúcich súťažnú techniku, či fanúšikov nášho tímu. Všetkým patrí moja veľká vďaka.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?