Malcolm Wilson zamířil na Sébastiena Ogiera jako na možnou jedničku jeho týmu pro rok 2017. Ogier je, zdá se, nejžádanější obětí rozhodnutí Volkswagenu o odchodu z WRC. Malcolm Wilson aktuálně pracuje na tom, aby francouzského jezdce přesvědčil, že jeho budoucnost je v M-Sportu Fordu.
"Jsem přesvědčen, že pro něj máme auto, se kterým může vyhrát pátý světový šampionát," řekl Malcolm Wilson, šéf M-Sportu britskému Autosportu. Brit odhalil, že už s Ogierem začal mluvit o možném budoucím kontraktu. "Není žádným tajemstvím, že pro mě byl mezi jezdci vždy číslem jedna. Na konci roku 2011 jsme byli blízko podpisu mezi ním a Fordem a udělám vše, co budu moci, abych se ujistil, že mi tentokrát neunikne."
Když byl Wilson dotázán, jestli jsou plány na testy Ogiera s Fiestou RS WRC 2017, tak odpověděl: "Je to něco, o čem jsme mluvili, ale je jasné, že Sébastien ještě musí probrat spoustu věcí s Volkswagenem před tím, než bude vědět, kdy může přijít a řídit auto." Malcolm pak dodal, že rozhodnutí Volkswagenu oddálilo jeho plány na oznámení jezdecké sestavy na rok 2017, která měla být oznámena v příštím týdnu.
Všeobecně se mělo za to, že v hlavním týmu M-Sportu pojedou Ott Tänak a Eric Camilli. Elfyn Evans pak měl startovat s Fiestou v barvách DMACKu. "Najedou máme mnohem více rozhovorů ohledně toho, kdo bude příští rok v jakém autě. Byli jsme připraveni to oznámit příští týden, ale tomu tak teď nebude."
Jediným termínem, který musí všichni dodržet, je polovina prosince, kdy je registrace u FIA na Rally Monte Carlo. Podle Wilsona je jedině správně projevit úctu Volkswagenu po jeho středečním rozhodnutí o ukončení aktivit ve WRC. "Je bez debaty, že to, co se stalo ve středu, je velmi, velmi smutné pro WRC."
"Jejich snaha o rozvoj povědomí o tom, co dělají, aktivace jejich programu v zákulisí WRC byla skvělá a jednoznačně pomohli rozvoji širšího povědomí o našem sportu. Za to jim dlužíme velký dík. S touto novinkou ale přichází možnost a my teď z této možnosti musíme získat to nejlepší. Musíme dát dohromady správný kontrakt, abychom získali Sébastiena a Juliena do našeho auta, abychom vytvořili vítěznou kombinaci ve světovém šampionátu," zakončil šéf M-Sportu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.