Andreas Mikkelsen se přidává ke svému týmovému kolegovi a kriticky hodnotí pravidlo o startovním pořadí do první a druhé etapy soutěží MS, které začalo platit před touto sezonou. Podle něj v pátek a v sobotu musí jezdci startovat do rychlostních zkoušek podle aktuálního pořadí v MS. Jezdci z čela tabulky tak musí na šotolinových soutěžích dva dny po sobě čistit trať ostatním.
Ogier vyhrál na úvod v Monaku a ve Švédsku, pak ale musel dlouhých šest soutěží jenom přihlížet, jak vítězí jiní. Díky tomu se zrodila nejdelší 'šnůra' bez vítězství pro tohoto Francouze v barvách VW. Andreas Mikkelsen, který byl po většinu roku v tabulce jezdců druhý, řekl, že některé soutěže je nemožné s tímto pravidlem vyhrát.
"Byl jsem v podobné situaci jako on [Ogier] po většinu roku. Byl jsem v šampionátu druhý, takže jeho argumentaci rozumím. Souhlasím s tím, že za současného stavu je nemožné vyhrávat soutěže na šotolině," říká Nor pro 'Motorsport.com'. "Doufám, že se to změní. Neříkám úplně, ale chtělo by to úpravu, aby to nebylo tak špatné jako je to teď. Aktuálně to zašlo až moc daleko."
"Na soutěžích jako Sardinie nebo Portugalsko nelze vyhrát - a já si myslím, že každý by měl mít šanci vyhrát. Rozumím, že chtějí mít různé vítěze, ale nemohou zničit sport protože chtějí mít jiného vítěze, ne toho pravého. Pocítil jsem to letos ve Finsku, byli jsme druzí na trati a po prvním dni nám patřila třetí příčka.
Pak ale vyjel Sébastien mimo trať a já byl první. To znamenalo propad na 8. nebo 9. místo, přitom jsem jel pořád stejně. Proto jeho názoru rozumím," říká vítěz letošní Polské rally. Během zmíněných 6 soutěží se mezi vítěze zapsali kromě Mikkelsena také Kris Meeke, Hayden Paddon, Jari-Matti Latvala a Thierry Neuville.
Podle Andrease by Volkswagen jen těžko dokázal Meekea porazit v Portugalsku a ve Finsku, v ostatních soutěžích by však mohl být schopný vyhrát. "Když Kris vyhrál v Portugalsku, tak odvedl skvělou práci. Byl opravdu velmi rychlý a nejsem si jistý, že kdybychom startovali ze stejné pozice, tak bychom ho byli schopni porazit - tak dobře jel. Ale ostatní letošní vítězové by to zřejmě měli těžší. Prostě myslím, že to zašlo moc daleko."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?