Mikkelsen se přidává na stranu Ogiera: Pravidlo o startovním pořadí zašlo až moc daleko

Mikkelsen názor svého kolegy, Sébastiena Ogiera, chápe
Mikkelsen názor svého kolegy, Sébastiena Ogiera, chápe, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 30. října 2016 15:14
Sdílej:

Andreas Mikkelsen se přidává ke svému týmovému kolegovi a kriticky hodnotí pravidlo o startovním pořadí do první a druhé etapy soutěží MS, které začalo platit před touto sezonou. Podle něj v pátek a v sobotu musí jezdci startovat do rychlostních zkoušek podle aktuálního pořadí v MS. Jezdci z čela tabulky tak musí na šotolinových soutěžích dva dny po sobě čistit trať ostatním.

Ogier vyhrál na úvod v Monaku a ve Švédsku, pak ale musel dlouhých šest soutěží jenom přihlížet, jak vítězí jiní. Díky tomu se zrodila nejdelší 'šnůra' bez vítězství pro tohoto Francouze v barvách VW. Andreas Mikkelsen, který byl po většinu roku v tabulce jezdců druhý, řekl, že některé soutěže je nemožné s tímto pravidlem vyhrát.

"Byl jsem v podobné situaci jako on [Ogier] po většinu roku. Byl jsem v šampionátu druhý, takže jeho argumentaci rozumím. Souhlasím s tím, že za současného stavu je nemožné vyhrávat soutěže na šotolině," říká Nor pro 'Motorsport.com'. "Doufám, že se to změní. Neříkám úplně, ale chtělo by to úpravu, aby to nebylo tak špatné jako je to teď. Aktuálně to zašlo až moc daleko."

"Na soutěžích jako Sardinie nebo Portugalsko nelze vyhrát - a já si myslím, že každý by měl mít šanci vyhrát. Rozumím, že chtějí mít různé vítěze, ale nemohou zničit sport protože chtějí mít jiného vítěze, ne toho pravého. Pocítil jsem to letos ve Finsku, byli jsme druzí na trati a po prvním dni nám patřila třetí příčka.

Pak ale vyjel Sébastien mimo trať a já byl první. To znamenalo propad na 8. nebo 9. místo, přitom jsem jel pořád stejně. Proto jeho názoru rozumím," říká vítěz letošní Polské rally. Během zmíněných 6 soutěží se mezi vítěze zapsali kromě Mikkelsena také Kris Meeke, Hayden Paddon, Jari-Matti Latvala a Thierry Neuville. 

Podle Andrease by Volkswagen jen těžko dokázal Meekea porazit v Portugalsku a ve Finsku, v ostatních soutěžích by však mohl být schopný vyhrát. "Když Kris vyhrál v Portugalsku, tak odvedl skvělou práci. Byl opravdu velmi rychlý a nejsem si jistý, že kdybychom startovali ze stejné pozice, tak bychom ho byli schopni porazit - tak dobře jel. Ale ostatní letošní vítězové by to zřejmě měli těžší. Prostě myslím, že to zašlo moc daleko."

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.