Mikkelsen se přidává na stranu Ogiera: Pravidlo o startovním pořadí zašlo až moc daleko

Mikkelsen názor svého kolegy, Sébastiena Ogiera, chápe
Mikkelsen názor svého kolegy, Sébastiena Ogiera, chápe, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 30. října 2016 15:14
Sdílej:

Andreas Mikkelsen se přidává ke svému týmovému kolegovi a kriticky hodnotí pravidlo o startovním pořadí do první a druhé etapy soutěží MS, které začalo platit před touto sezonou. Podle něj v pátek a v sobotu musí jezdci startovat do rychlostních zkoušek podle aktuálního pořadí v MS. Jezdci z čela tabulky tak musí na šotolinových soutěžích dva dny po sobě čistit trať ostatním.

Ogier vyhrál na úvod v Monaku a ve Švédsku, pak ale musel dlouhých šest soutěží jenom přihlížet, jak vítězí jiní. Díky tomu se zrodila nejdelší 'šnůra' bez vítězství pro tohoto Francouze v barvách VW. Andreas Mikkelsen, který byl po většinu roku v tabulce jezdců druhý, řekl, že některé soutěže je nemožné s tímto pravidlem vyhrát.

"Byl jsem v podobné situaci jako on [Ogier] po většinu roku. Byl jsem v šampionátu druhý, takže jeho argumentaci rozumím. Souhlasím s tím, že za současného stavu je nemožné vyhrávat soutěže na šotolině," říká Nor pro 'Motorsport.com'. "Doufám, že se to změní. Neříkám úplně, ale chtělo by to úpravu, aby to nebylo tak špatné jako je to teď. Aktuálně to zašlo až moc daleko."

"Na soutěžích jako Sardinie nebo Portugalsko nelze vyhrát - a já si myslím, že každý by měl mít šanci vyhrát. Rozumím, že chtějí mít různé vítěze, ale nemohou zničit sport protože chtějí mít jiného vítěze, ne toho pravého. Pocítil jsem to letos ve Finsku, byli jsme druzí na trati a po prvním dni nám patřila třetí příčka.

Pak ale vyjel Sébastien mimo trať a já byl první. To znamenalo propad na 8. nebo 9. místo, přitom jsem jel pořád stejně. Proto jeho názoru rozumím," říká vítěz letošní Polské rally. Během zmíněných 6 soutěží se mezi vítěze zapsali kromě Mikkelsena také Kris Meeke, Hayden Paddon, Jari-Matti Latvala a Thierry Neuville. 

Podle Andrease by Volkswagen jen těžko dokázal Meekea porazit v Portugalsku a ve Finsku, v ostatních soutěžích by však mohl být schopný vyhrát. "Když Kris vyhrál v Portugalsku, tak odvedl skvělou práci. Byl opravdu velmi rychlý a nejsem si jistý, že kdybychom startovali ze stejné pozice, tak bychom ho byli schopni porazit - tak dobře jel. Ale ostatní letošní vítězové by to zřejmě měli těžší. Prostě myslím, že to zašlo moc daleko."

Stalo se
Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.

Novinky
Toyota Aygo X (2025)

Stylovější, silnější, úspornější. Toyota Aygo X z Kolína překvapila hybridem a technikou z Yarisu

Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.