Posádka MOGUL Czech National Teamu Jan Černý a Petr Černohorský si dojela s vozem Škoda Fabia R5 na švýcarské Rallye International du Valais pro cenné druhé místo. Navíc zvítězila ve 4 rychlostních zkouškách soutěže.
Honza Černý ukázal už během páteční etapy, že chce ve Švýcarsku s Fabií R5 získat v cíli podiové umístění. První etapu dokončil na třetím místě za domácím jezdcem Sébastienem Carronem s vozem Ford Fiesta R5 a Italem Fabiem Andolfim, aktuálně třetím mužem kategorie WRC3, který přijel do Švýcarska s vozem Hyundai i20 R5. Vítězstvím ve 12.RZ se dostal na druhou pozici, kterou uhájil v těsném souboji až do cíle soutěže. Jan Černý: „Máme s Petrem a celým týmem velkou radost. Od začátku jsme se hodně snažili. Nakonec jsem dokázal v první den vyhrát tři rychlostní zkoušky a v sobotu jsem ještě zrychlil. Trať byla ale nesmírně náročná, úzké vlásenky s příkrými srázy, ale i tak jsme jeli naplno. Vítězstvím v jedné z RZ jsme se dostali na druhé místo a to pak udrželi až do cíle. Ještě jednou chci poděkovat Autoklubu ČR za podporu, bez které bych tady startovat nemohl."
Lubor Kos: "Honza jel na maximum, sedly mu “okruhové” rychlostní zkoušky a více si věří v novém voze. Jsme teprve na začátku nové etapy ve voze R5. Budeme bojovat ze všech sil na další rally, která přinese další posun pro celý tým."
MOGUL Czech National Team má tak za sebou na Rallye International du Valais velmi úspěšný reprezentační start. Posádka Černý – Černohorský se dokázala výrazně prosadit ve skupině desítky jezdců s vozy kategorie R5. Výsledek je o tom cennější, že Honza Černý dokázal v tak náročné soutěži zvítězit hned ve 4 rychlostních zkouškách.
Další závodem MOGUL Czech National Teamu by měla podle plánu více šotolinová International Rally Waldviertel, která se jede 17. 11. – 19. 11. 2016 v rakouském Grafeneggu.
Rallye International du Valais – VÝSLEDKY (Absolutní pořadí)1. Carron Sébastien – Revaz Lucien Ford Fiesta R5 1:56:54.02. Černý Jan – Černohorský Petr Škoda Fabia R5 1:57:33.9 +39.9 sec.3. Toedtli Jérémie – Chioso Alexandre Škoda Fabia R5 1:57:35.1 +41.1 sec.
Po delší době se podíváme na zoubek atraktivní ojetině, avšak v tomto konkrétním případě se spíše jedná o zánovní auto, než vyloženě ojetinu. Má najeto lehce přes 7 tisíc kilometrů, je z roku 2021 a největší výhoda je, že proti ceně nové plug-in hybridní Q5 stojí tato přibližně o milion méně. Dnešní recenze zjistí, jak se s touto Q5 jezdí a pro koho bude skvělou volbou.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?