Jezdec Citroënu, Stéphane Lefebvre, potvrdil, že se na Wales Rally GB vrátí do kalendáře World Rally Championship poté, co před dvěma měsíci zažil na Rallye Deutschland poměrně velkou nehodu, po které museli být jak on, tak i spolujezdec Gabin Moreau, hospitalizován v nemocnici. Posádka tehdy trefila stromy vedle trati v rychlosti takřka 166 km/h.
Lefebvre je tedy opět fit, avšak Gabin Moreau pokračuje ještě ve své rekonvalescenci, a tak bude Francouze navigovat Gilles de Turckheim. Pár si už minulý týden v rámci zvyknutí si jeden na druhého odjel seznamovací jízdy na Rally Catalunya. "Jsem rád, že jsem zpět za volantem auta WRC," řekl Stéphane Lefebvre, který byl v mezičase oznámen jako jeden ze tří pilotů Citroënu pro příští sezonu.
"Je to důležitý víkend a to jak z pohledu opětovného najití mé rychlosti a také získání zkušeností na rok 2017. Cítím se připraven jet na 100 % na soutěži, kterou mám opravdu rád. Mé dvě poslední vystoupení zde byly za volantem čtyřkolek a byl jsem rychlý i přes náročné podmínky. Pamatuji si, jak jsem jel na mé první šotolinové zkoušce, v noci a za deště - užíval jsem si to," říká Lefebvre.
Z hrozivě vypadající německé nehody vyšel Lefebvre se zlomeným žebrem a propíchnutou plící. Moreau měl zlomenou pravou nohu, frakturu pravé holenní kosti, pošramocenou levou ruku, pohmožděné kliční kosti a prasklý obratel. Aktuálně pracuje na své rekonvalescenci v lékařském centru ve Štrasburku. Se čtvrtou DS3 WRC ve Walesu pojede končící šampion Junior World Rally Champion, Quentin Gilbert.
"Mám nějaké zkušenosti, když jsem zde už třikrát startoval," říká úvodem Gilbert, který letos jezdí ve WRC2. "Měl jsem také štěstí a mohl jsem jezdit s autem specifikace World Rally Car ve francouzském šampionátu. Vím, co mohu očekávat v oblasti výkonnosti, brzdění a ovládání. Co se mých cílů pro tento víkend týče, tak vím, že nemohu soupeřit s jezdci, kteří jezdí ve WRC celou sezonu. Nejdůležitější věcí pro mě je, zlepšovat se na zkouškách v průběhu rally a ke konci snižovat odstup ve srovnání s vedoucími jezdci."
Citroën tak do Walesu přiveze 4 vozy - pro Meekea, Breen, Lefebvra a Gilberta. Bude se tak jednat o poslední tovární nasazení speciálů DS3 WRC ve světovém šampionátu, když tým PH Sport nemá ve svém plánu listopadovou soutěž v Austrálii.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?