Jezdec Citroënu, Stéphane Lefebvre, potvrdil, že se na Wales Rally GB vrátí do kalendáře World Rally Championship poté, co před dvěma měsíci zažil na Rallye Deutschland poměrně velkou nehodu, po které museli být jak on, tak i spolujezdec Gabin Moreau, hospitalizován v nemocnici. Posádka tehdy trefila stromy vedle trati v rychlosti takřka 166 km/h.
Lefebvre je tedy opět fit, avšak Gabin Moreau pokračuje ještě ve své rekonvalescenci, a tak bude Francouze navigovat Gilles de Turckheim. Pár si už minulý týden v rámci zvyknutí si jeden na druhého odjel seznamovací jízdy na Rally Catalunya. "Jsem rád, že jsem zpět za volantem auta WRC," řekl Stéphane Lefebvre, který byl v mezičase oznámen jako jeden ze tří pilotů Citroënu pro příští sezonu.
"Je to důležitý víkend a to jak z pohledu opětovného najití mé rychlosti a také získání zkušeností na rok 2017. Cítím se připraven jet na 100 % na soutěži, kterou mám opravdu rád. Mé dvě poslední vystoupení zde byly za volantem čtyřkolek a byl jsem rychlý i přes náročné podmínky. Pamatuji si, jak jsem jel na mé první šotolinové zkoušce, v noci a za deště - užíval jsem si to," říká Lefebvre.
Z hrozivě vypadající německé nehody vyšel Lefebvre se zlomeným žebrem a propíchnutou plící. Moreau měl zlomenou pravou nohu, frakturu pravé holenní kosti, pošramocenou levou ruku, pohmožděné kliční kosti a prasklý obratel. Aktuálně pracuje na své rekonvalescenci v lékařském centru ve Štrasburku. Se čtvrtou DS3 WRC ve Walesu pojede končící šampion Junior World Rally Champion, Quentin Gilbert.
"Mám nějaké zkušenosti, když jsem zde už třikrát startoval," říká úvodem Gilbert, který letos jezdí ve WRC2. "Měl jsem také štěstí a mohl jsem jezdit s autem specifikace World Rally Car ve francouzském šampionátu. Vím, co mohu očekávat v oblasti výkonnosti, brzdění a ovládání. Co se mých cílů pro tento víkend týče, tak vím, že nemohu soupeřit s jezdci, kteří jezdí ve WRC celou sezonu. Nejdůležitější věcí pro mě je, zlepšovat se na zkouškách v průběhu rally a ke konci snižovat odstup ve srovnání s vedoucími jezdci."
Citroën tak do Walesu přiveze 4 vozy - pro Meekea, Breen, Lefebvra a Gilberta. Bude se tak jednat o poslední tovární nasazení speciálů DS3 WRC ve světovém šampionátu, když tým PH Sport nemá ve svém plánu listopadovou soutěž v Austrálii.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.