Jezdec Citroënu, Stéphane Lefebvre, potvrdil, že se na Wales Rally GB vrátí do kalendáře World Rally Championship poté, co před dvěma měsíci zažil na Rallye Deutschland poměrně velkou nehodu, po které museli být jak on, tak i spolujezdec Gabin Moreau, hospitalizován v nemocnici. Posádka tehdy trefila stromy vedle trati v rychlosti takřka 166 km/h.
Lefebvre je tedy opět fit, avšak Gabin Moreau pokračuje ještě ve své rekonvalescenci, a tak bude Francouze navigovat Gilles de Turckheim. Pár si už minulý týden v rámci zvyknutí si jeden na druhého odjel seznamovací jízdy na Rally Catalunya. "Jsem rád, že jsem zpět za volantem auta WRC," řekl Stéphane Lefebvre, který byl v mezičase oznámen jako jeden ze tří pilotů Citroënu pro příští sezonu.
"Je to důležitý víkend a to jak z pohledu opětovného najití mé rychlosti a také získání zkušeností na rok 2017. Cítím se připraven jet na 100 % na soutěži, kterou mám opravdu rád. Mé dvě poslední vystoupení zde byly za volantem čtyřkolek a byl jsem rychlý i přes náročné podmínky. Pamatuji si, jak jsem jel na mé první šotolinové zkoušce, v noci a za deště - užíval jsem si to," říká Lefebvre.
Z hrozivě vypadající německé nehody vyšel Lefebvre se zlomeným žebrem a propíchnutou plící. Moreau měl zlomenou pravou nohu, frakturu pravé holenní kosti, pošramocenou levou ruku, pohmožděné kliční kosti a prasklý obratel. Aktuálně pracuje na své rekonvalescenci v lékařském centru ve Štrasburku. Se čtvrtou DS3 WRC ve Walesu pojede končící šampion Junior World Rally Champion, Quentin Gilbert.
"Mám nějaké zkušenosti, když jsem zde už třikrát startoval," říká úvodem Gilbert, který letos jezdí ve WRC2. "Měl jsem také štěstí a mohl jsem jezdit s autem specifikace World Rally Car ve francouzském šampionátu. Vím, co mohu očekávat v oblasti výkonnosti, brzdění a ovládání. Co se mých cílů pro tento víkend týče, tak vím, že nemohu soupeřit s jezdci, kteří jezdí ve WRC celou sezonu. Nejdůležitější věcí pro mě je, zlepšovat se na zkouškách v průběhu rally a ke konci snižovat odstup ve srovnání s vedoucími jezdci."
Citroën tak do Walesu přiveze 4 vozy - pro Meekea, Breen, Lefebvra a Gilberta. Bude se tak jednat o poslední tovární nasazení speciálů DS3 WRC ve světovém šampionátu, když tým PH Sport nemá ve svém plánu listopadovou soutěž v Austrálii.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.