Jezdec Citroënu, Stéphane Lefebvre, potvrdil, že se na Wales Rally GB vrátí do kalendáře World Rally Championship poté, co před dvěma měsíci zažil na Rallye Deutschland poměrně velkou nehodu, po které museli být jak on, tak i spolujezdec Gabin Moreau, hospitalizován v nemocnici. Posádka tehdy trefila stromy vedle trati v rychlosti takřka 166 km/h.
Lefebvre je tedy opět fit, avšak Gabin Moreau pokračuje ještě ve své rekonvalescenci, a tak bude Francouze navigovat Gilles de Turckheim. Pár si už minulý týden v rámci zvyknutí si jeden na druhého odjel seznamovací jízdy na Rally Catalunya. "Jsem rád, že jsem zpět za volantem auta WRC," řekl Stéphane Lefebvre, který byl v mezičase oznámen jako jeden ze tří pilotů Citroënu pro příští sezonu.
"Je to důležitý víkend a to jak z pohledu opětovného najití mé rychlosti a také získání zkušeností na rok 2017. Cítím se připraven jet na 100 % na soutěži, kterou mám opravdu rád. Mé dvě poslední vystoupení zde byly za volantem čtyřkolek a byl jsem rychlý i přes náročné podmínky. Pamatuji si, jak jsem jel na mé první šotolinové zkoušce, v noci a za deště - užíval jsem si to," říká Lefebvre.
Z hrozivě vypadající německé nehody vyšel Lefebvre se zlomeným žebrem a propíchnutou plící. Moreau měl zlomenou pravou nohu, frakturu pravé holenní kosti, pošramocenou levou ruku, pohmožděné kliční kosti a prasklý obratel. Aktuálně pracuje na své rekonvalescenci v lékařském centru ve Štrasburku. Se čtvrtou DS3 WRC ve Walesu pojede končící šampion Junior World Rally Champion, Quentin Gilbert.
"Mám nějaké zkušenosti, když jsem zde už třikrát startoval," říká úvodem Gilbert, který letos jezdí ve WRC2. "Měl jsem také štěstí a mohl jsem jezdit s autem specifikace World Rally Car ve francouzském šampionátu. Vím, co mohu očekávat v oblasti výkonnosti, brzdění a ovládání. Co se mých cílů pro tento víkend týče, tak vím, že nemohu soupeřit s jezdci, kteří jezdí ve WRC celou sezonu. Nejdůležitější věcí pro mě je, zlepšovat se na zkouškách v průběhu rally a ke konci snižovat odstup ve srovnání s vedoucími jezdci."
Citroën tak do Walesu přiveze 4 vozy - pro Meekea, Breen, Lefebvra a Gilberta. Bude se tak jednat o poslední tovární nasazení speciálů DS3 WRC ve světovém šampionátu, když tým PH Sport nemá ve svém plánu listopadovou soutěž v Austrálii.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.