AKTUALIZACE PO RZ19 - CÍL: O tomto víkendu se jede další podnik MS v automobilových soutěžích, RallyRACC Catalunya - Costa Daurada. Největší zajímavostí této soutěže je, že se její část jede na šotolině a část na asfaltu.
Po RZ19:Ráno začal nejrychleji Sébastien Ogier, když vyhrál RZ16 před Haydenem Paddonem a Danim Sordem (+2,6s). Jeho náskok na čele tak opět narostl o více než 2,5s. Smůlu měl Kris Meeke, který musel hned ráno odstavit svůj Citroën DS3 WRC pro problémy s motorem. Abbring poukázal na fakt, že v raním šeru bylo těžké rozeznat vlhká místa od suchých.
RZ17 vyhrál Latvala před Ogierem, Sordo zajel pátý čas (+4,5s na Latvalu) a opět ztratil na svého rivala v boji o vítězství na domácí soutěži. Tu mimochodem naposledy vyhrál domácí jezdec v roce 1995, tedy před 21 lety. Sordo přitom jel dle svých slov naplno, Ogiera chtěl porazit i kvuli divákům, kteří jej vydatně po celý víkend podporovali. Hyundai se ale po celý víkend u všech tří jezdců trápil s nedotáčivostí svých aut. Martin Prokop vylomil u svého Fordu kolo.
Sordovi se nepodařilo zvrátit vývoj soutěže ani na RZ18, když byla na čele opět dvojice Volkswagenů v pořadí Latvala a Ogier. Třetí Paddon zaostal jen minimálně. Pro Novozélanďana šlo mimo jiné o nejlepší asfaltový podnik v MS, když si dojel pro 4. místo. Zatímco Latvala slíbil na Power Stage útok na 3 body, jiní jezdci (Neuville, Sordo a nebo Ogier) pro druhou sekci zvedli své vozy a nekatovali zatáčky, aby se vyhnuli defektům a udržili si své podiové příčky.
Výsledky Power Stage:1) Jari-Matti Latvala +3 body2) Sébastien Ogier +2 body3) Dani Sordo +1 bod
Výsledky po RZ19
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 3:13:03,6 - - - 2. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +15,6 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +1:15,0 4. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:27,8 5. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +3:24,4 6. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +5:24,9 7. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +7:31,3 8. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +9:05,1 9. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +9:20,4 10. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC 2:20 min. +9:57,1Po RZ15:Po zastávce v servisní sezoně pokračoval velmi vyrovnaný duel mezi Danim Sordem a Sébastienem Ogierem. RZ12 vyhrál Francouz s Volkswagenem o 2,5s před Španělem s Hyundai. Třetí čas zajel Paddon. Defekt na této vložce dostal Jari-Matti Latvala, který ztratil přes 40 vteřin. Horkou chvilku zaznamenal Meeke, když na 6. rychlostní stupeň udělal hodiny. Pro problémy s transmisemi musel ze soutěže odstoupit Eric Camilli s Fordem, jehož tempo bylo na asfaltu vyrazně lepší než v pátek na šotolině. Velkou nehodu zaznamenal průběžně třetí Andreas Mikkelsen. Norská posádka šla přes střechu po nárazu do bariéry a skončila až ve stromech - oba členové jsou naštěstí v pořádku.
13. zkouška soutěže opět připadla Ogierovi, který byl o 2,7 vteřiny rychlejší než Dani Sordo (třetí čas). Druhý nejrychlejší byl Jari-Matti Latvala. Sébastien tak stáhl náskok Daniho na čele soutěže na pouhé 2,5s. Domácí matador v cíli zkoušky přiznal, že se snažil s Ogierem udržet krok, avšak bezúspěšně.
RZ14 znamenala další vítězství pro Ogiera, druhý Latvala zaostal o 2,2s, třetí Neuville už o 3,9s. Sordo čtvrtým časem (+4,4s) přišel o průběžnou vedoucí pozici. Oba jezdci Hyundai v cíli hořekovali nad nedotáčivostí svých speciálů i20 WRC. Podle Neuvillea nebýt tohoto nedostatku, tak by mohli být výrazně rychlejší... Ogier však Sorda pochválil za předvedený výkon, podle jeho slov spolu svádějí krásný souboj. Meeke (5. čas) v cíli přiznal, že po ztrátě nárazníku (během hodin na RZ12) mu chybí přítlak na přední nápravě.
RZ15 byla diváckou speciálkou, kterou vyhrál Kris Meeke před Haydenem Paddonem a Thierrym Neuvillem. Ogier zajel čtvrtý čas, Sordo až 12. Španěl jel podle svých slov bokem, aby pobavil přítomné diváky. V závěru první destíky jsou dva čeští zástupci. Jan Kopecký vede hodnocení WRC2 před týmovým kolegou, Pontusem Tidemandem. Tovární jezdec Škody Motorsport udržel vedení i přesto, že měl během etapy defekt (ztráta zhruba 26 vteřin).
Výsledky po RZ15
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 2:35:12,8 - - - 2. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +5,8 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +1:03,9 4. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:20,0 5. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +1:57,9 6. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +2:35,7 7. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +4:24,7 8. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +6:22,7 9. M. Prokop - J. TománekFord Fiesta RS WRC +7:13,3 10. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +7:41,6Po RZ11:Dnes dopoledne byly ve Španělsku na programu čtyři zkoušky. Po včerejší šotolinové etapě musely týmy včera večer auta přestavět na asfalt. Ráno začal nejlépe Jari-Matti Latvala, který ale po včerejšku už nemá šanci na dobrý výsledek. Druhý čas zajel Kris Meeke (+0,2s) a třetí byl Andreas Mikkelsen (+0,5s). Na průběžné osmé místo se na úkor Craiga Breena posunul Ott Tänak. Jezdec Citroënu se ale dostal do velkých problémů, když mu asi v polovině RZ praskla poloosa a musel tak jet jen na zadní náhon a to do servisu zbývaly ještě další tři RZ. Na problémy s diferenciálem si ve stopce ztěžoval Thierry Neuville (6. čas). Zajímavostí je také to, že na špičce WRC2 to bylo po této zkoušce mezi Janem Kopeckým a Pontusem Tidemandem úplně vyrovnané, když oba jezdci měli na desetinu stejný čas.
Také RZ9 ovládl Jari-Matti Latvala. Druhý čas zajel Dani Sordo (+0,7s) a třetí byl Sébastien Ogier (+1,3s). Jestliže tedy Sordo na minulém testu desetinu na Ogiera ztratil, tak tady šest desetin získal. Z devátého místa se na patnácté propadl Craig Breen, který se samozřejmě dále trápil s prasknutým diferenciálem. Ir navíc dostal penalizaci 2:10 min za pozdní příjezd do ČK. Takřka půl minuty ztratil Kris Meeke, který na zkoušce dostal defekt pravého předního kola.
RZ10 se stala kořistí Sébastiena Ogiera, druhý čas zajel Dani Sordo (+3s) a třetí byl Jari-Matti Latvala (+3,3s). Sordo s Ogierem tedy sváděli moc pěkný souboj o čelo a jeli neuvěřitelně vyrovnané časy. Francouz v cíli Španěla pochválil a dodal, že zatím nejde úplně naplno. Kris Meeke, jenž zajel čtvrtý čas, se celkově posunul před Madse Ostberga na šesté místo. Zajímavostí je, že po této zkoušce byl náš Jan Kopecký průběžně 11. před 12. Martinem Prokopem. Oba borce dělilo 2,3 vteřiny, ovšem oba mají úplně rozdílnou techniku.
Poslední dopolední zkoušku ovládl také Seb Ogier, druhý byl opět Dani Sordo (+6,8s) a třetí Jari-Matti Latvala (+9,2s). Zde tedy Sordo přišel o velkou část svého náskoku a celkově už vedl jen o 7,7 vteřiny. Craig Breen ve stopce připomínal, že na této soutěži přišel o poloosu už potřetí a má tu tedy velkou smůlu.
Výsledky po RZ11
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC 1:57:46,2 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +7,7 3. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +45,1 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +55,5 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:08,4 6. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +1:36,9 7. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +1:51,7 8. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +3:11,3 9. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +4:28,5 10. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +5:17,5Po RZ7:RZ2 odstartovala šotolinovou páteční etapu. Nejrychleji začaly vozy Hyundai, když vyhrál Thierry Neuville před Haydenem Paddonem. Třetí čas zajel Sébastien Ogier. Po celý páteční den se posádky musely vyrovnat s rozmočenou tratí, ve vyjeté stopě stála voda. Hned na první pořádné zkoušce šel přes střechu Kris Meeke s Citroënem DS3 WRC. Podle jezdcových slov se incident odehrál na čtvrtý rychlostní stupeň.
RZ3 byla kratší, nicméně kompletně šotolinová. Nejrychlejší čas zajel Jari-Matti Latvala s Volkswagenem před svým týmovým kolegou Sébastienem Ogierem a Thierry Neuvillem. Tento výsledek posunul do průběžného vedení právě Ogiera. Menší problém s motorem u své i20 WRC měl Paddon (4. čas). Na rozdílné podmínky na trati poukazoval Ostberg na Fordu, který dojel do cíle za silné bouřky.
Dopolední sekci zakončila 39 kilometrová zkouška, která byla částečně na asfaltu a částečně na šotolině. Nejrychlejší byl opět Latvala před Ogierem a Sordem. Jezdci, kteří startovali níže v pořadí, poukazovali na fakt, že se vyjížděly koleje a na asfalt se vytahával s každým dalším průjezdem nepořádek.
Odpolední sekci (bez poledního servisu) zahájily nejrychleji opět vozy Hyundai. Nejrychlejší byl Dani Sordo před Kevinem Abbringem s loňským vozem i20 WRC. Třetí čas zajel Mads Ostberg s Fordem. Překvapivě vysoko zamířil Lorenzo Bertelli, který byl čtvrtý. Vedoucí Ogier byl na tomto testu až 13. nejrychlejší se ztrátou 16,3s. To byl velmi podstatný fakt pro průběžný výsledek soutěže, protože do čela se dostal Dani Sordo. Své auto notně omlátil Thierry Neuville, ale alespoň mohl pokračovat - takové štěstí už neměl Jari-Matti Latvala, který u svého vozu Volkswagen Polo R WRC ulomil zavěšení (moc brzy zatočil do jedné ze zatáček) a Fin musel vzdát.
RZ6 se opět stala kořistí Daniho Sorda, druhý nejrychlejší byl Ott Tänak a třetí Kris Meeke. Ogier (5. čas, +5,7s) poznamenal v cíli testu, že v kolejích stojí voda a on jako první tyto koleje čistí pro ostatní posádky za ním. Své auto pochválil Sordo, který zvýšil své vedení na 11,8s.
Závěr dne opět obstarala nejdelší zkouška etapy s kombinovaným povrchem. Nejrychleji ji zvládl projet Kris Meeke na Citroënu, Dani Sordo ale ztratil jen 1,7s. Ogier byl třetí, ale na průběžně vedoucího Sorda ztratil dalších 5,2s. Problémy s technikou hlásil v cíli čtvrtý Mads Ostberg, který má za sebou povedenou etapu. To už se nedá říct o Ericu Camillim, který je až 10. a po celý den nepodával žádné oslnivé výkony. Zítra ale startuje prakticky nová soutěž, protože se pojede na asfaltu s asfaltovým podvozkem.
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC 1:18:44,4 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +17,0 3. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +35,1 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +46,3 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +47,5 6. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +54,3 7. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +1:06,3 8. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +10s +1:44,6 9. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +2:04,4 10. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +3:44,3
Po RZ1:Ve čtvrtek navečer se ve Španělsku jela krátká asfaltová superspeciálka (3,2 km), kterou zvládl v nejrychlejším čase Ott Tänak. Do průběhu vložky promluvilo počasí, když pršelo s čím dál větší intenzitou.
Výsledky po RZ1
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC 3:47,6 - - - 2. L. Bertelli - S. ScattolinFord Fiesta RS WRC +2,7 3. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +3,5 4. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +5,0 5. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +5,2 = K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +5,2 7. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +5,7 8. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +5,8 9. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +6,1 10. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +6,4Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.
Následující měsíc nám bude dělat společnost prostorné SUV od francouzské značky DS Automobiles, která si potrpí na unikátní design, kvalitní interiéry a jedinečnost. S DS7 jsme již měli dvakrát tu čest, ovšem jednalo se vždy o vrcholná provedení s cenovkou kolem dvou milionů. DS na „sedmičku“ aktuálně nabízí zvýhodněnou verzi Edition France, kterou pořídíte za 950 tisíc, což je ve srovnání s konkurenty fantastická cena. Má to nějaký háček?
Automobilka Tesla oznámila svolávací akci téměř všech dosud vyrobených vozů Cybertruck – bezmála 50 tisíc kusů musí zpět kvůli závadě na karoserii. Ve stejném čase ale firma čelí i narůstajícímu napětí mimo výrobní linky. Po celých Spojených státech se množí útoky na prodejny i zákazníky Tesly, které jsou motivovány nelibostí vůči veřejnému vystupování Elona Muska.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?