AKTUALIZACE PO RZ19 - CÍL: O tomto víkendu se jede další podnik MS v automobilových soutěžích, RallyRACC Catalunya - Costa Daurada. Největší zajímavostí této soutěže je, že se její část jede na šotolině a část na asfaltu.
Po RZ19:Ráno začal nejrychleji Sébastien Ogier, když vyhrál RZ16 před Haydenem Paddonem a Danim Sordem (+2,6s). Jeho náskok na čele tak opět narostl o více než 2,5s. Smůlu měl Kris Meeke, který musel hned ráno odstavit svůj Citroën DS3 WRC pro problémy s motorem. Abbring poukázal na fakt, že v raním šeru bylo těžké rozeznat vlhká místa od suchých.
RZ17 vyhrál Latvala před Ogierem, Sordo zajel pátý čas (+4,5s na Latvalu) a opět ztratil na svého rivala v boji o vítězství na domácí soutěži. Tu mimochodem naposledy vyhrál domácí jezdec v roce 1995, tedy před 21 lety. Sordo přitom jel dle svých slov naplno, Ogiera chtěl porazit i kvuli divákům, kteří jej vydatně po celý víkend podporovali. Hyundai se ale po celý víkend u všech tří jezdců trápil s nedotáčivostí svých aut. Martin Prokop vylomil u svého Fordu kolo.
Sordovi se nepodařilo zvrátit vývoj soutěže ani na RZ18, když byla na čele opět dvojice Volkswagenů v pořadí Latvala a Ogier. Třetí Paddon zaostal jen minimálně. Pro Novozélanďana šlo mimo jiné o nejlepší asfaltový podnik v MS, když si dojel pro 4. místo. Zatímco Latvala slíbil na Power Stage útok na 3 body, jiní jezdci (Neuville, Sordo a nebo Ogier) pro druhou sekci zvedli své vozy a nekatovali zatáčky, aby se vyhnuli defektům a udržili si své podiové příčky.
Výsledky Power Stage:1) Jari-Matti Latvala +3 body2) Sébastien Ogier +2 body3) Dani Sordo +1 bod
Výsledky po RZ19
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 3:13:03,6 - - - 2. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +15,6 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +1:15,0 4. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:27,8 5. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +3:24,4 6. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +5:24,9 7. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +7:31,3 8. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +9:05,1 9. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +9:20,4 10. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC 2:20 min. +9:57,1Po RZ15:Po zastávce v servisní sezoně pokračoval velmi vyrovnaný duel mezi Danim Sordem a Sébastienem Ogierem. RZ12 vyhrál Francouz s Volkswagenem o 2,5s před Španělem s Hyundai. Třetí čas zajel Paddon. Defekt na této vložce dostal Jari-Matti Latvala, který ztratil přes 40 vteřin. Horkou chvilku zaznamenal Meeke, když na 6. rychlostní stupeň udělal hodiny. Pro problémy s transmisemi musel ze soutěže odstoupit Eric Camilli s Fordem, jehož tempo bylo na asfaltu vyrazně lepší než v pátek na šotolině. Velkou nehodu zaznamenal průběžně třetí Andreas Mikkelsen. Norská posádka šla přes střechu po nárazu do bariéry a skončila až ve stromech - oba členové jsou naštěstí v pořádku.
13. zkouška soutěže opět připadla Ogierovi, který byl o 2,7 vteřiny rychlejší než Dani Sordo (třetí čas). Druhý nejrychlejší byl Jari-Matti Latvala. Sébastien tak stáhl náskok Daniho na čele soutěže na pouhé 2,5s. Domácí matador v cíli zkoušky přiznal, že se snažil s Ogierem udržet krok, avšak bezúspěšně.
RZ14 znamenala další vítězství pro Ogiera, druhý Latvala zaostal o 2,2s, třetí Neuville už o 3,9s. Sordo čtvrtým časem (+4,4s) přišel o průběžnou vedoucí pozici. Oba jezdci Hyundai v cíli hořekovali nad nedotáčivostí svých speciálů i20 WRC. Podle Neuvillea nebýt tohoto nedostatku, tak by mohli být výrazně rychlejší... Ogier však Sorda pochválil za předvedený výkon, podle jeho slov spolu svádějí krásný souboj. Meeke (5. čas) v cíli přiznal, že po ztrátě nárazníku (během hodin na RZ12) mu chybí přítlak na přední nápravě.
RZ15 byla diváckou speciálkou, kterou vyhrál Kris Meeke před Haydenem Paddonem a Thierrym Neuvillem. Ogier zajel čtvrtý čas, Sordo až 12. Španěl jel podle svých slov bokem, aby pobavil přítomné diváky. V závěru první destíky jsou dva čeští zástupci. Jan Kopecký vede hodnocení WRC2 před týmovým kolegou, Pontusem Tidemandem. Tovární jezdec Škody Motorsport udržel vedení i přesto, že měl během etapy defekt (ztráta zhruba 26 vteřin).
Výsledky po RZ15
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 2:35:12,8 - - - 2. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +5,8 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +1:03,9 4. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:20,0 5. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +1:57,9 6. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +2:35,7 7. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +4:24,7 8. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +6:22,7 9. M. Prokop - J. TománekFord Fiesta RS WRC +7:13,3 10. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +7:41,6Po RZ11:Dnes dopoledne byly ve Španělsku na programu čtyři zkoušky. Po včerejší šotolinové etapě musely týmy včera večer auta přestavět na asfalt. Ráno začal nejlépe Jari-Matti Latvala, který ale po včerejšku už nemá šanci na dobrý výsledek. Druhý čas zajel Kris Meeke (+0,2s) a třetí byl Andreas Mikkelsen (+0,5s). Na průběžné osmé místo se na úkor Craiga Breena posunul Ott Tänak. Jezdec Citroënu se ale dostal do velkých problémů, když mu asi v polovině RZ praskla poloosa a musel tak jet jen na zadní náhon a to do servisu zbývaly ještě další tři RZ. Na problémy s diferenciálem si ve stopce ztěžoval Thierry Neuville (6. čas). Zajímavostí je také to, že na špičce WRC2 to bylo po této zkoušce mezi Janem Kopeckým a Pontusem Tidemandem úplně vyrovnané, když oba jezdci měli na desetinu stejný čas.
Také RZ9 ovládl Jari-Matti Latvala. Druhý čas zajel Dani Sordo (+0,7s) a třetí byl Sébastien Ogier (+1,3s). Jestliže tedy Sordo na minulém testu desetinu na Ogiera ztratil, tak tady šest desetin získal. Z devátého místa se na patnácté propadl Craig Breen, který se samozřejmě dále trápil s prasknutým diferenciálem. Ir navíc dostal penalizaci 2:10 min za pozdní příjezd do ČK. Takřka půl minuty ztratil Kris Meeke, který na zkoušce dostal defekt pravého předního kola.
RZ10 se stala kořistí Sébastiena Ogiera, druhý čas zajel Dani Sordo (+3s) a třetí byl Jari-Matti Latvala (+3,3s). Sordo s Ogierem tedy sváděli moc pěkný souboj o čelo a jeli neuvěřitelně vyrovnané časy. Francouz v cíli Španěla pochválil a dodal, že zatím nejde úplně naplno. Kris Meeke, jenž zajel čtvrtý čas, se celkově posunul před Madse Ostberga na šesté místo. Zajímavostí je, že po této zkoušce byl náš Jan Kopecký průběžně 11. před 12. Martinem Prokopem. Oba borce dělilo 2,3 vteřiny, ovšem oba mají úplně rozdílnou techniku.
Poslední dopolední zkoušku ovládl také Seb Ogier, druhý byl opět Dani Sordo (+6,8s) a třetí Jari-Matti Latvala (+9,2s). Zde tedy Sordo přišel o velkou část svého náskoku a celkově už vedl jen o 7,7 vteřiny. Craig Breen ve stopce připomínal, že na této soutěži přišel o poloosu už potřetí a má tu tedy velkou smůlu.
Výsledky po RZ11
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC 1:57:46,2 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +7,7 3. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +45,1 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +55,5 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:08,4 6. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +1:36,9 7. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +1:51,7 8. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +3:11,3 9. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +4:28,5 10. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +5:17,5Po RZ7:RZ2 odstartovala šotolinovou páteční etapu. Nejrychleji začaly vozy Hyundai, když vyhrál Thierry Neuville před Haydenem Paddonem. Třetí čas zajel Sébastien Ogier. Po celý páteční den se posádky musely vyrovnat s rozmočenou tratí, ve vyjeté stopě stála voda. Hned na první pořádné zkoušce šel přes střechu Kris Meeke s Citroënem DS3 WRC. Podle jezdcových slov se incident odehrál na čtvrtý rychlostní stupeň.
RZ3 byla kratší, nicméně kompletně šotolinová. Nejrychlejší čas zajel Jari-Matti Latvala s Volkswagenem před svým týmovým kolegou Sébastienem Ogierem a Thierry Neuvillem. Tento výsledek posunul do průběžného vedení právě Ogiera. Menší problém s motorem u své i20 WRC měl Paddon (4. čas). Na rozdílné podmínky na trati poukazoval Ostberg na Fordu, který dojel do cíle za silné bouřky.
Dopolední sekci zakončila 39 kilometrová zkouška, která byla částečně na asfaltu a částečně na šotolině. Nejrychlejší byl opět Latvala před Ogierem a Sordem. Jezdci, kteří startovali níže v pořadí, poukazovali na fakt, že se vyjížděly koleje a na asfalt se vytahával s každým dalším průjezdem nepořádek.
Odpolední sekci (bez poledního servisu) zahájily nejrychleji opět vozy Hyundai. Nejrychlejší byl Dani Sordo před Kevinem Abbringem s loňským vozem i20 WRC. Třetí čas zajel Mads Ostberg s Fordem. Překvapivě vysoko zamířil Lorenzo Bertelli, který byl čtvrtý. Vedoucí Ogier byl na tomto testu až 13. nejrychlejší se ztrátou 16,3s. To byl velmi podstatný fakt pro průběžný výsledek soutěže, protože do čela se dostal Dani Sordo. Své auto notně omlátil Thierry Neuville, ale alespoň mohl pokračovat - takové štěstí už neměl Jari-Matti Latvala, který u svého vozu Volkswagen Polo R WRC ulomil zavěšení (moc brzy zatočil do jedné ze zatáček) a Fin musel vzdát.
RZ6 se opět stala kořistí Daniho Sorda, druhý nejrychlejší byl Ott Tänak a třetí Kris Meeke. Ogier (5. čas, +5,7s) poznamenal v cíli testu, že v kolejích stojí voda a on jako první tyto koleje čistí pro ostatní posádky za ním. Své auto pochválil Sordo, který zvýšil své vedení na 11,8s.
Závěr dne opět obstarala nejdelší zkouška etapy s kombinovaným povrchem. Nejrychleji ji zvládl projet Kris Meeke na Citroënu, Dani Sordo ale ztratil jen 1,7s. Ogier byl třetí, ale na průběžně vedoucího Sorda ztratil dalších 5,2s. Problémy s technikou hlásil v cíli čtvrtý Mads Ostberg, který má za sebou povedenou etapu. To už se nedá říct o Ericu Camillim, který je až 10. a po celý den nepodával žádné oslnivé výkony. Zítra ale startuje prakticky nová soutěž, protože se pojede na asfaltu s asfaltovým podvozkem.
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC 1:18:44,4 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +17,0 3. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +35,1 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +46,3 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +47,5 6. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +54,3 7. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +1:06,3 8. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +10s +1:44,6 9. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +2:04,4 10. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +3:44,3
Po RZ1:Ve čtvrtek navečer se ve Španělsku jela krátká asfaltová superspeciálka (3,2 km), kterou zvládl v nejrychlejším čase Ott Tänak. Do průběhu vložky promluvilo počasí, když pršelo s čím dál větší intenzitou.
Výsledky po RZ1
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC 3:47,6 - - - 2. L. Bertelli - S. ScattolinFord Fiesta RS WRC +2,7 3. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +3,5 4. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +5,0 5. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +5,2 = K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +5,2 7. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +5,7 8. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +5,8 9. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +6,1 10. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +6,4Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.