AKTUALIZACE PO RZ19 - CÍL: O tomto víkendu se jede další podnik MS v automobilových soutěžích, RallyRACC Catalunya - Costa Daurada. Největší zajímavostí této soutěže je, že se její část jede na šotolině a část na asfaltu.
Po RZ19:Ráno začal nejrychleji Sébastien Ogier, když vyhrál RZ16 před Haydenem Paddonem a Danim Sordem (+2,6s). Jeho náskok na čele tak opět narostl o více než 2,5s. Smůlu měl Kris Meeke, který musel hned ráno odstavit svůj Citroën DS3 WRC pro problémy s motorem. Abbring poukázal na fakt, že v raním šeru bylo těžké rozeznat vlhká místa od suchých.
RZ17 vyhrál Latvala před Ogierem, Sordo zajel pátý čas (+4,5s na Latvalu) a opět ztratil na svého rivala v boji o vítězství na domácí soutěži. Tu mimochodem naposledy vyhrál domácí jezdec v roce 1995, tedy před 21 lety. Sordo přitom jel dle svých slov naplno, Ogiera chtěl porazit i kvuli divákům, kteří jej vydatně po celý víkend podporovali. Hyundai se ale po celý víkend u všech tří jezdců trápil s nedotáčivostí svých aut. Martin Prokop vylomil u svého Fordu kolo.
Sordovi se nepodařilo zvrátit vývoj soutěže ani na RZ18, když byla na čele opět dvojice Volkswagenů v pořadí Latvala a Ogier. Třetí Paddon zaostal jen minimálně. Pro Novozélanďana šlo mimo jiné o nejlepší asfaltový podnik v MS, když si dojel pro 4. místo. Zatímco Latvala slíbil na Power Stage útok na 3 body, jiní jezdci (Neuville, Sordo a nebo Ogier) pro druhou sekci zvedli své vozy a nekatovali zatáčky, aby se vyhnuli defektům a udržili si své podiové příčky.
Výsledky Power Stage:1) Jari-Matti Latvala +3 body2) Sébastien Ogier +2 body3) Dani Sordo +1 bod
Výsledky po RZ19
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 3:13:03,6 - - - 2. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +15,6 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +1:15,0 4. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:27,8 5. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +3:24,4 6. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +5:24,9 7. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +7:31,3 8. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +9:05,1 9. P. Tidemand - J. AnderssonŠkoda Fabia R5 +9:20,4 10. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC 2:20 min. +9:57,1Po RZ15:Po zastávce v servisní sezoně pokračoval velmi vyrovnaný duel mezi Danim Sordem a Sébastienem Ogierem. RZ12 vyhrál Francouz s Volkswagenem o 2,5s před Španělem s Hyundai. Třetí čas zajel Paddon. Defekt na této vložce dostal Jari-Matti Latvala, který ztratil přes 40 vteřin. Horkou chvilku zaznamenal Meeke, když na 6. rychlostní stupeň udělal hodiny. Pro problémy s transmisemi musel ze soutěže odstoupit Eric Camilli s Fordem, jehož tempo bylo na asfaltu vyrazně lepší než v pátek na šotolině. Velkou nehodu zaznamenal průběžně třetí Andreas Mikkelsen. Norská posádka šla přes střechu po nárazu do bariéry a skončila až ve stromech - oba členové jsou naštěstí v pořádku.
13. zkouška soutěže opět připadla Ogierovi, který byl o 2,7 vteřiny rychlejší než Dani Sordo (třetí čas). Druhý nejrychlejší byl Jari-Matti Latvala. Sébastien tak stáhl náskok Daniho na čele soutěže na pouhé 2,5s. Domácí matador v cíli zkoušky přiznal, že se snažil s Ogierem udržet krok, avšak bezúspěšně.
RZ14 znamenala další vítězství pro Ogiera, druhý Latvala zaostal o 2,2s, třetí Neuville už o 3,9s. Sordo čtvrtým časem (+4,4s) přišel o průběžnou vedoucí pozici. Oba jezdci Hyundai v cíli hořekovali nad nedotáčivostí svých speciálů i20 WRC. Podle Neuvillea nebýt tohoto nedostatku, tak by mohli být výrazně rychlejší... Ogier však Sorda pochválil za předvedený výkon, podle jeho slov spolu svádějí krásný souboj. Meeke (5. čas) v cíli přiznal, že po ztrátě nárazníku (během hodin na RZ12) mu chybí přítlak na přední nápravě.
RZ15 byla diváckou speciálkou, kterou vyhrál Kris Meeke před Haydenem Paddonem a Thierrym Neuvillem. Ogier zajel čtvrtý čas, Sordo až 12. Španěl jel podle svých slov bokem, aby pobavil přítomné diváky. V závěru první destíky jsou dva čeští zástupci. Jan Kopecký vede hodnocení WRC2 před týmovým kolegou, Pontusem Tidemandem. Tovární jezdec Škody Motorsport udržel vedení i přesto, že měl během etapy defekt (ztráta zhruba 26 vteřin).
Výsledky po RZ15
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC 2:35:12,8 - - - 2. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC +5,8 3. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +1:03,9 4. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:20,0 5. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +1:57,9 6. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +2:35,7 7. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +4:24,7 8. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +6:22,7 9. M. Prokop - J. TománekFord Fiesta RS WRC +7:13,3 10. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +7:41,6Po RZ11:Dnes dopoledne byly ve Španělsku na programu čtyři zkoušky. Po včerejší šotolinové etapě musely týmy včera večer auta přestavět na asfalt. Ráno začal nejlépe Jari-Matti Latvala, který ale po včerejšku už nemá šanci na dobrý výsledek. Druhý čas zajel Kris Meeke (+0,2s) a třetí byl Andreas Mikkelsen (+0,5s). Na průběžné osmé místo se na úkor Craiga Breena posunul Ott Tänak. Jezdec Citroënu se ale dostal do velkých problémů, když mu asi v polovině RZ praskla poloosa a musel tak jet jen na zadní náhon a to do servisu zbývaly ještě další tři RZ. Na problémy s diferenciálem si ve stopce ztěžoval Thierry Neuville (6. čas). Zajímavostí je také to, že na špičce WRC2 to bylo po této zkoušce mezi Janem Kopeckým a Pontusem Tidemandem úplně vyrovnané, když oba jezdci měli na desetinu stejný čas.
Také RZ9 ovládl Jari-Matti Latvala. Druhý čas zajel Dani Sordo (+0,7s) a třetí byl Sébastien Ogier (+1,3s). Jestliže tedy Sordo na minulém testu desetinu na Ogiera ztratil, tak tady šest desetin získal. Z devátého místa se na patnácté propadl Craig Breen, který se samozřejmě dále trápil s prasknutým diferenciálem. Ir navíc dostal penalizaci 2:10 min za pozdní příjezd do ČK. Takřka půl minuty ztratil Kris Meeke, který na zkoušce dostal defekt pravého předního kola.
RZ10 se stala kořistí Sébastiena Ogiera, druhý čas zajel Dani Sordo (+3s) a třetí byl Jari-Matti Latvala (+3,3s). Sordo s Ogierem tedy sváděli moc pěkný souboj o čelo a jeli neuvěřitelně vyrovnané časy. Francouz v cíli Španěla pochválil a dodal, že zatím nejde úplně naplno. Kris Meeke, jenž zajel čtvrtý čas, se celkově posunul před Madse Ostberga na šesté místo. Zajímavostí je, že po této zkoušce byl náš Jan Kopecký průběžně 11. před 12. Martinem Prokopem. Oba borce dělilo 2,3 vteřiny, ovšem oba mají úplně rozdílnou techniku.
Poslední dopolední zkoušku ovládl také Seb Ogier, druhý byl opět Dani Sordo (+6,8s) a třetí Jari-Matti Latvala (+9,2s). Zde tedy Sordo přišel o velkou část svého náskoku a celkově už vedl jen o 7,7 vteřiny. Craig Breen ve stopce připomínal, že na této soutěži přišel o poloosu už potřetí a má tu tedy velkou smůlu.
Výsledky po RZ11
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC 1:57:46,2 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +7,7 3. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +45,1 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +55,5 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +1:08,4 6. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +1:36,9 7. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +1:51,7 8. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +3:11,3 9. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +4:28,5 10. K. Abbring - S. MarshallHyundai i20 WRC +5:17,5Po RZ7:RZ2 odstartovala šotolinovou páteční etapu. Nejrychleji začaly vozy Hyundai, když vyhrál Thierry Neuville před Haydenem Paddonem. Třetí čas zajel Sébastien Ogier. Po celý páteční den se posádky musely vyrovnat s rozmočenou tratí, ve vyjeté stopě stála voda. Hned na první pořádné zkoušce šel přes střechu Kris Meeke s Citroënem DS3 WRC. Podle jezdcových slov se incident odehrál na čtvrtý rychlostní stupeň.
RZ3 byla kratší, nicméně kompletně šotolinová. Nejrychlejší čas zajel Jari-Matti Latvala s Volkswagenem před svým týmovým kolegou Sébastienem Ogierem a Thierry Neuvillem. Tento výsledek posunul do průběžného vedení právě Ogiera. Menší problém s motorem u své i20 WRC měl Paddon (4. čas). Na rozdílné podmínky na trati poukazoval Ostberg na Fordu, který dojel do cíle za silné bouřky.
Dopolední sekci zakončila 39 kilometrová zkouška, která byla částečně na asfaltu a částečně na šotolině. Nejrychlejší byl opět Latvala před Ogierem a Sordem. Jezdci, kteří startovali níže v pořadí, poukazovali na fakt, že se vyjížděly koleje a na asfalt se vytahával s každým dalším průjezdem nepořádek.
Odpolední sekci (bez poledního servisu) zahájily nejrychleji opět vozy Hyundai. Nejrychlejší byl Dani Sordo před Kevinem Abbringem s loňským vozem i20 WRC. Třetí čas zajel Mads Ostberg s Fordem. Překvapivě vysoko zamířil Lorenzo Bertelli, který byl čtvrtý. Vedoucí Ogier byl na tomto testu až 13. nejrychlejší se ztrátou 16,3s. To byl velmi podstatný fakt pro průběžný výsledek soutěže, protože do čela se dostal Dani Sordo. Své auto notně omlátil Thierry Neuville, ale alespoň mohl pokračovat - takové štěstí už neměl Jari-Matti Latvala, který u svého vozu Volkswagen Polo R WRC ulomil zavěšení (moc brzy zatočil do jedné ze zatáček) a Fin musel vzdát.
RZ6 se opět stala kořistí Daniho Sorda, druhý nejrychlejší byl Ott Tänak a třetí Kris Meeke. Ogier (5. čas, +5,7s) poznamenal v cíli testu, že v kolejích stojí voda a on jako první tyto koleje čistí pro ostatní posádky za ním. Své auto pochválil Sordo, který zvýšil své vedení na 11,8s.
Závěr dne opět obstarala nejdelší zkouška etapy s kombinovaným povrchem. Nejrychleji ji zvládl projet Kris Meeke na Citroënu, Dani Sordo ale ztratil jen 1,7s. Ogier byl třetí, ale na průběžně vedoucího Sorda ztratil dalších 5,2s. Problémy s technikou hlásil v cíli čtvrtý Mads Ostberg, který má za sebou povedenou etapu. To už se nedá říct o Ericu Camillim, který je až 10. a po celý den nepodával žádné oslnivé výkony. Zítra ale startuje prakticky nová soutěž, protože se pojede na asfaltu s asfaltovým podvozkem.
Výsledky po RZ7
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. D. Sordo - M. MartíHyundai i20 WRC 1:18:44,4 - - - 2. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +17,0 3. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +35,1 4. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +46,3 5. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +47,5 6. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +54,3 7. K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +1:06,3 8. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +10s +1:44,6 9. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC +2:04,4 10. E. Camilli - B. VeillasFord Fiesta RS WRC +3:44,3
Po RZ1:Ve čtvrtek navečer se ve Španělsku jela krátká asfaltová superspeciálka (3,2 km), kterou zvládl v nejrychlejším čase Ott Tänak. Do průběhu vložky promluvilo počasí, když pršelo s čím dál větší intenzitou.
Výsledky po RZ1
Pořadí po RZ Posádkavůz Celkový čas(penalizace) Ztráta na vedoucího 1. O. Tänak - R. MölderFord Fiesta RS WRC 3:47,6 - - - 2. L. Bertelli - S. ScattolinFord Fiesta RS WRC +2,7 3. S. Ogier - J. IngrassiaVolkswagen Polo R WRC +3,5 4. J. Kopecký - P. DreslerŠkoda Fabia R5 +5,0 5. C. Breen - S. MartinCitroën DS3 WRC +5,2 = K. Meeke - P. NagleCitroën DS3 WRC +5,2 7. T. Neuville - N. GilsoulHyundai i20 WRC +5,7 8. A. Mikkelsen - A. JaegerVolkswagen Polo R WRC +5,8 9. M. Ostberg - O. FloeneFord Fiesta RS WRC +6,1 10. H. Paddon - J. KennardHyundai i20 WRC +6,4Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.