BMW bude pokračovat ve svém partnerství s týmem X-raid a v roce 2017 by chtělo získat svoje už páté vítězství na Rally Dakar.
BMW bude pokračovat ve svém partnerství s týmem X-raid připravujícím speciály MINI na Rally Dakar. Bavorský výrobce silničních vozů to oznámil koncem září v rámci prezentace nového směřování svých aktivit v motorsportu. Jen dodejme, že MINI je součástí koncernu BMW. Podle sportovního šéfa BMW, Jense Marquardta, hodlá značka svoji spolupráci s X-raidem v oblasti Rally Dakar dokonce ještě zintenzivnit.
V uplynulých letech mohlo BMW s týmem X-raid, za nímž stojí Sven Quandt, slavit na Dakaru spoustu úspěchů. Mezi lety 2012 až 2015 slavili čtyři absolutní vítězství na Dakaru - Stéphane Peterhansel zvítězil v letech 2012 a 2013; Nani Roma v roce 2014 a Nasser Al-Attiyah v roce 2015. Vloni však MINI zažilo porážku, když vítězství slavil opět Stéphane Peterhansel, ovšem ten mezitím přešel k Peugeotu.
Na dalším ročníku Rally Dakar 2017, který se pojede z paraguayského města Asuncion přes La Paz v Bolívii až do argentinského hlavního města Buenos Aires, budou vozy Mini John Cooper Works cílit na jubilejní páté vítězství na Dakaru.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?