Posledným podujatím v rámci tohtoročného slovenského rally šampionátu bola 42. Rally Košice. Jej absolútnymi víťazmi sa stala posádka Melico Racing Teamu, Jaroslav Melichárek a Jan Tománek jazdiaci na Forde Fiesta RS WRC.
Na štart 42. Rally Košice nastupoval Melico Racing Team a Jaro Melichárek ešte v úlohe slovenského úradujúceho majstra. Práve súťaž v metropole východného Slovenska mu v minulom roku vyniesla prvý slovenský absolútny rally titul, ktorý získal spoločne s bratom Erikom. Toho však v tomto roku v Košiciach nahradil Jan Tománek, ktorého priaznivci rally súťaží poznajú ako špičkového navigátora, pričom práve jeho sme v minulosti mohli sledovať v spolupráci s Romanom Krestom a následne s Martinom Prokopom. Spoločne s nimi absolvoval nespočetne veľa podujatí nielen v rámci domácich majstrovstiev, ale aj v majstrovstvá sveta v rally.
„Erik má po Rally Lubeník zdravotné problémy s chrbtom. Preto sme sa dohodli s Janom Tománkom na jeho záskoku. Som rád, že budem môcť spolupracovať so spolujazdcom, ktorý absolvoval množstvo svetových súťaží, ale v minulosti bol aj členom továrenského tímu. Verím, že si v aute budeme rozumieť a spolupráca bude obojstranne na vysokej úrovni,“ vysvetlil pred súťažou Jaro Melichárek dôvod zmeny spolujazdca.
Samotná Rally Košice sa v tomto roku konala na dvoch frontoch, pričom prvá etapa bola smerovaná do Rožňavy a jej okolia. Nielen na Jara s Janom tu čakali ťažké rýchlostné skúšky Štós a Uhorná, ktoré spoločne zvládli dobre, pričom problémom sa stali iba dva defekty, ktoré slovensko-českej posádke zabránili využiť naplno potenciál vozidla Ford Fiesta RS WRC. Chuť si napravili aspoň na poslednom úseku, ktorým bol mestský okruh v Rožňave. Po tomto víťaznom teste Jaro s Janom prenocovali na štvrtom mieste absolútneho poradia.
Na nedeľu pripravil organizátor rýchlostné skúšky konajúce sa v okolí mesta Košice. Tu už po druhej nedeľnej rýchlostnej skúške Jaro s Janom veľmi rýchle poskočili do vedenia celej súťaže. Keď následne k víťazstvu v druhom teste pridali aj ďalšie tri najrýchlejšie časy, bolo jasné, že víťazstvo udržia až do konca súťaže. Ich náskok pred najbližšími súpermi pritom v cieli činil až 39 sekúnd.
„V nedeľu to už bolo všetko špičkové. Defektová smola nás zdá sa opustila a my sme sa mohli sústrediť iba na jazdu. Som naozaj šťastný, že sa nám podarilo vyhrať Rally Košice, potešiť fanúšikov a dopriať si takúto radosť na konci sezóny,“ zhodnotil Jaro Melichárek po víťazstve v poslednom meranom úseku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?