Posledným podujatím v rámci tohtoročného slovenského rally šampionátu bola 42. Rally Košice. Jej absolútnymi víťazmi sa stala posádka Melico Racing Teamu, Jaroslav Melichárek a Jan Tománek jazdiaci na Forde Fiesta RS WRC.
Na štart 42. Rally Košice nastupoval Melico Racing Team a Jaro Melichárek ešte v úlohe slovenského úradujúceho majstra. Práve súťaž v metropole východného Slovenska mu v minulom roku vyniesla prvý slovenský absolútny rally titul, ktorý získal spoločne s bratom Erikom. Toho však v tomto roku v Košiciach nahradil Jan Tománek, ktorého priaznivci rally súťaží poznajú ako špičkového navigátora, pričom práve jeho sme v minulosti mohli sledovať v spolupráci s Romanom Krestom a následne s Martinom Prokopom. Spoločne s nimi absolvoval nespočetne veľa podujatí nielen v rámci domácich majstrovstiev, ale aj v majstrovstvá sveta v rally.
„Erik má po Rally Lubeník zdravotné problémy s chrbtom. Preto sme sa dohodli s Janom Tománkom na jeho záskoku. Som rád, že budem môcť spolupracovať so spolujazdcom, ktorý absolvoval množstvo svetových súťaží, ale v minulosti bol aj členom továrenského tímu. Verím, že si v aute budeme rozumieť a spolupráca bude obojstranne na vysokej úrovni,“ vysvetlil pred súťažou Jaro Melichárek dôvod zmeny spolujazdca.
Samotná Rally Košice sa v tomto roku konala na dvoch frontoch, pričom prvá etapa bola smerovaná do Rožňavy a jej okolia. Nielen na Jara s Janom tu čakali ťažké rýchlostné skúšky Štós a Uhorná, ktoré spoločne zvládli dobre, pričom problémom sa stali iba dva defekty, ktoré slovensko-českej posádke zabránili využiť naplno potenciál vozidla Ford Fiesta RS WRC. Chuť si napravili aspoň na poslednom úseku, ktorým bol mestský okruh v Rožňave. Po tomto víťaznom teste Jaro s Janom prenocovali na štvrtom mieste absolútneho poradia.
Na nedeľu pripravil organizátor rýchlostné skúšky konajúce sa v okolí mesta Košice. Tu už po druhej nedeľnej rýchlostnej skúške Jaro s Janom veľmi rýchle poskočili do vedenia celej súťaže. Keď následne k víťazstvu v druhom teste pridali aj ďalšie tri najrýchlejšie časy, bolo jasné, že víťazstvo udržia až do konca súťaže. Ich náskok pred najbližšími súpermi pritom v cieli činil až 39 sekúnd.
„V nedeľu to už bolo všetko špičkové. Defektová smola nás zdá sa opustila a my sme sa mohli sústrediť iba na jazdu. Som naozaj šťastný, že sa nám podarilo vyhrať Rally Košice, potešiť fanúšikov a dopriať si takúto radosť na konci sezóny,“ zhodnotil Jaro Melichárek po víťazstve v poslednom meranom úseku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.