Posledným podujatím v rámci tohtoročného slovenského rally šampionátu bola 42. Rally Košice. Jej absolútnymi víťazmi sa stala posádka Melico Racing Teamu, Jaroslav Melichárek a Jan Tománek jazdiaci na Forde Fiesta RS WRC.
Na štart 42. Rally Košice nastupoval Melico Racing Team a Jaro Melichárek ešte v úlohe slovenského úradujúceho majstra. Práve súťaž v metropole východného Slovenska mu v minulom roku vyniesla prvý slovenský absolútny rally titul, ktorý získal spoločne s bratom Erikom. Toho však v tomto roku v Košiciach nahradil Jan Tománek, ktorého priaznivci rally súťaží poznajú ako špičkového navigátora, pričom práve jeho sme v minulosti mohli sledovať v spolupráci s Romanom Krestom a následne s Martinom Prokopom. Spoločne s nimi absolvoval nespočetne veľa podujatí nielen v rámci domácich majstrovstiev, ale aj v majstrovstvá sveta v rally.
„Erik má po Rally Lubeník zdravotné problémy s chrbtom. Preto sme sa dohodli s Janom Tománkom na jeho záskoku. Som rád, že budem môcť spolupracovať so spolujazdcom, ktorý absolvoval množstvo svetových súťaží, ale v minulosti bol aj členom továrenského tímu. Verím, že si v aute budeme rozumieť a spolupráca bude obojstranne na vysokej úrovni,“ vysvetlil pred súťažou Jaro Melichárek dôvod zmeny spolujazdca.
Samotná Rally Košice sa v tomto roku konala na dvoch frontoch, pričom prvá etapa bola smerovaná do Rožňavy a jej okolia. Nielen na Jara s Janom tu čakali ťažké rýchlostné skúšky Štós a Uhorná, ktoré spoločne zvládli dobre, pričom problémom sa stali iba dva defekty, ktoré slovensko-českej posádke zabránili využiť naplno potenciál vozidla Ford Fiesta RS WRC. Chuť si napravili aspoň na poslednom úseku, ktorým bol mestský okruh v Rožňave. Po tomto víťaznom teste Jaro s Janom prenocovali na štvrtom mieste absolútneho poradia.
Na nedeľu pripravil organizátor rýchlostné skúšky konajúce sa v okolí mesta Košice. Tu už po druhej nedeľnej rýchlostnej skúške Jaro s Janom veľmi rýchle poskočili do vedenia celej súťaže. Keď následne k víťazstvu v druhom teste pridali aj ďalšie tri najrýchlejšie časy, bolo jasné, že víťazstvo udržia až do konca súťaže. Ich náskok pred najbližšími súpermi pritom v cieli činil až 39 sekúnd.
„V nedeľu to už bolo všetko špičkové. Defektová smola nás zdá sa opustila a my sme sa mohli sústrediť iba na jazdu. Som naozaj šťastný, že sa nám podarilo vyhrať Rally Košice, potešiť fanúšikov a dopriať si takúto radosť na konci sezóny,“ zhodnotil Jaro Melichárek po víťazstve v poslednom meranom úseku.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.