Pre RUFA SPORT Team bola tohtoročná 42.Rallye Košice 2016 súťažou, na ktorej ešte mohol zabojovať o titul absolútneho slovenského majstra v rally. Nakoniec z Košíc síce odchádzala posádka Grzyb – Siatkowski s titulom prvých vicemajstrov, ale aj poriadne ubolení.
V rámci prvej etapy 42.Rallye Košice prebiehal boj o najvyššie méty v Rožňave a jej okolí. Tu na prvých troch rýchlostných skúškach bojovali Grzegorz s Danielom s najbližšími súpermi o zisk majstrovského titulu veľmi natesno, na štvrtom teste však prišiel defekt, ktorý znamenal stratu na víťaza testu viac ako minútu.
„Prišli sme sem zabojovať o majstrovský titul, čo sa nám spočiatku aj darilo. Vo štvrtom teste sme však dostali defekt, pričom do cieľa ostávalo ešte jedenásť kilometrov. Zvažovali sme aj možnosť výmeny kolesa v rýchlostnej skúške, no zhodnotili sme, že strata by bola ešte väčšia, ako keď dôjdeme na defekte až do cieľa. Strata minúty sa dohnať už následne samozrejme nedala a my sme tým pádom vypadli z hry o titul. Súperom gratulujeme,“ vysvetlil Grzegorz Grzyb v cieli prvej etapy 42.Rallye Košice.
Druhá etapa podujatia odštartovala v okolí mesta Košice. Tu čakalo súťažiacich absolvovať sedem testov, ktoré boli nielen veľmi rýchle, ale aj poriadne náročné. Prvý z nich Grzegorz s Danielom vyhrali, v druhom im patrilo druhé miesto a v treťom štvrté spomedzi všetkých súťažiacich. V nasledujúcej rýchlostnej skúške, ktorá bola poslednou v sekcii pred servisom sa chceli posunúť k pódiovému umiestneniu však v jednej z početných zákrut rýchlostnej skúšky však skončili medzi stromami mimo trate. Napriek totálne zničenému autu, posádka vyviazla z tejto nehody našťastie s iba narazenými rebrami.
„Bola to najväčšia havária akú náš tím vo svojej histórii zažil. Našťastie pre posádku táto nehoda dopadla dobre a vyviazli obaja iba s narazenými rebrami. Po nehode boli skontrolovaní v nemocnici, kde okrem narazených rebier a modrín lekári nezistil iné zranenia. Netušíme ešte, čo tomuto incidentu predchádzalo, technici skúmajú dáta, či to bola jazdecká chyba, alebo sa jednalo o nejakú technickú poruchu. Je to však už za nami a dúfam, že sme si niečo takéto vybrali na dlhú dobu dopredu. Našim súperom by som chcel k zisku titulu zagratulovať. Zároveň by som chcel poďakovať všetkým partnerom RUFA SPORT Teamu za podporu. Oficiálny slovenský rally šampionát je za nami, my však ešte nekončíme a absolvujeme niekoľko vybratých podujatí na Slovensku a v Čechách. Verím, že budúci rok opäť o titul zabojujeme,“ doplnil Ľubomír Kleman, manažér RUFA
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?