Pre RUFA SPORT Team bola tohtoročná 42.Rallye Košice 2016 súťažou, na ktorej ešte mohol zabojovať o titul absolútneho slovenského majstra v rally. Nakoniec z Košíc síce odchádzala posádka Grzyb – Siatkowski s titulom prvých vicemajstrov, ale aj poriadne ubolení.
V rámci prvej etapy 42.Rallye Košice prebiehal boj o najvyššie méty v Rožňave a jej okolí. Tu na prvých troch rýchlostných skúškach bojovali Grzegorz s Danielom s najbližšími súpermi o zisk majstrovského titulu veľmi natesno, na štvrtom teste však prišiel defekt, ktorý znamenal stratu na víťaza testu viac ako minútu.
„Prišli sme sem zabojovať o majstrovský titul, čo sa nám spočiatku aj darilo. Vo štvrtom teste sme však dostali defekt, pričom do cieľa ostávalo ešte jedenásť kilometrov. Zvažovali sme aj možnosť výmeny kolesa v rýchlostnej skúške, no zhodnotili sme, že strata by bola ešte väčšia, ako keď dôjdeme na defekte až do cieľa. Strata minúty sa dohnať už následne samozrejme nedala a my sme tým pádom vypadli z hry o titul. Súperom gratulujeme,“ vysvetlil Grzegorz Grzyb v cieli prvej etapy 42.Rallye Košice.
Druhá etapa podujatia odštartovala v okolí mesta Košice. Tu čakalo súťažiacich absolvovať sedem testov, ktoré boli nielen veľmi rýchle, ale aj poriadne náročné. Prvý z nich Grzegorz s Danielom vyhrali, v druhom im patrilo druhé miesto a v treťom štvrté spomedzi všetkých súťažiacich. V nasledujúcej rýchlostnej skúške, ktorá bola poslednou v sekcii pred servisom sa chceli posunúť k pódiovému umiestneniu však v jednej z početných zákrut rýchlostnej skúšky však skončili medzi stromami mimo trate. Napriek totálne zničenému autu, posádka vyviazla z tejto nehody našťastie s iba narazenými rebrami.
„Bola to najväčšia havária akú náš tím vo svojej histórii zažil. Našťastie pre posádku táto nehoda dopadla dobre a vyviazli obaja iba s narazenými rebrami. Po nehode boli skontrolovaní v nemocnici, kde okrem narazených rebier a modrín lekári nezistil iné zranenia. Netušíme ešte, čo tomuto incidentu predchádzalo, technici skúmajú dáta, či to bola jazdecká chyba, alebo sa jednalo o nejakú technickú poruchu. Je to však už za nami a dúfam, že sme si niečo takéto vybrali na dlhú dobu dopredu. Našim súperom by som chcel k zisku titulu zagratulovať. Zároveň by som chcel poďakovať všetkým partnerom RUFA SPORT Teamu za podporu. Oficiálny slovenský rally šampionát je za nami, my však ešte nekončíme a absolvujeme niekoľko vybratých podujatí na Slovensku a v Čechách. Verím, že budúci rok opäť o titul zabojujeme,“ doplnil Ľubomír Kleman, manažér RUFA
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.