KL Racing Rally Team sa v rámci posledného kola slovenského rally šampionátu predstavil v Košiciach s trojicou posádok. Z nich cieľ súťaže videla iba jedna, Tomáš Kukučka s Petrom Vejačkom na Škode Fabia R5.
Tomáš Kukučka v rámci predposledného kola šampionátu, ktoré sa konalo v Lubeníku zo zdravotných dôvodov chýbal. Do Košíc si preto prišiel trochu napraviť chuť, ale chcel zároveň aj skúsiť zabojovať o lepšie umiestnenie v rámci celoročného hodnotenia. Spoločne s Petrom Vejačkom, spolujazdcom sa preto posadili do Škody Fabia R5 a pustili sa do boja s časom, ale aj poriadne náročnými traťami.
V rámci prvej etapy, ktorá sa konala v Rožňave a jej okolí bolo ešte trochu cítiť Kukovu absenciu na predchádzajúcom podujatí. Podstatné však bolo, že dokázal zrýchľovať, čo mu v cieli prvej etapy vynieslo siedme miesto v rámci slovenskej časti súťaže.
V druhej etape, v okolí Košíc sa Tomášov a Petrov výkon ešte zlepšoval, čoho výsledkom nakoniec bolo druhé miesto absolútneho slovenského poradia v rámci druhého bodovaného dňa, ale aj štvrtá priečka absolútneho slovenského poradia za Rallye Košice ako celok.
„Bol to neuveriteľne krásny víkend, plný súbojov o desatinky sekúnd a trošku ma mrzí, že sme ostali iba dve sekundy za tretím miestom v rámci domácich majstrovstiev, ktoré som hlavne sledoval. Práve v nich som totiž chcel ešte získať nejaké body, ktoré by ma posunuli na piate miesto celkového hodnotenia, čo sa aj podarilo. Cieľ je splnený a ja som spokojný. Napriek tomu, že sme nejaké preteky vynechali, patrí nám spoločne s Vejom piate miesto celkového poradia a sme vlastne tretí najrýchlejší Slováci. V tomto roku nás ešte niekoľko súťaží čaká, takže sa ešte určite nelúčime,“ zhodnotil Tomáš Kukučka.
O náročnosti 42.Rallye Košice 2016 hovorí aj fakt, že do cieľa dorazila z pôvodne štartujúcich posádok iba polovica. Výpadku sa nevyhol ani slovenský KL Racing Rally Team, ktorého ešte na košických tratiach reprezentovala dvojica Jaromír Tomaštík a Róbert Baran na vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX. Táto dvojica už od štartu cítila, že s ich autom nie je všetko úplne v poriadku. Samozrejme nasledovalo odstúpenie zo súťaže.
Pavol Cireň – Lucia Laurincová s vozidlom Honda Civic TypeR si horkosť odstúpenia vyskúšala hneď dvakrát. V sobotu prišli o poloos, v nedele hneď na prvom teste najskôr skončili mimo trať, následne sa však porúčala aj prevodovka.
Napriek spomínaným odstúpeniam bol s Rallye Košice spokojný aj manažér KL Racing Rally Teamu Marek Lokaj: „Samozrejme, každé odstúpenie súťažnej posádky mrzí. V rally vstupuje do hry nielen jazdecké umenie, ale aj technika a tá sem tam sklame. Chcel by som poďakovať Jardovi, aj Cirovi za bojovnosť. Ciro si navyše veľmi pochvaľoval Lucku ako spolujazdkyňu, čo ma teší. Na druhej strane ma potešil úspech Kuka s Vejom. Išli krásne, rýchle a bez chýb a to je základ. Navyše zobrali za oba dva dni množstvo bodov, ktoré ich posunuli smerom hore v konečnom poradí a tak ako už Kuko povedal, sú tretí najrýchlejší Slováci. Môžem ešte viac niečo chcieť ? Som spokojný a moje poďakovanie patrí samozrejme chlapcom za výbornú reprezentáciu, mechanikom za perfektnú prípravu Škody Fabia R5 a partnerom tímu za podporu.“
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.