KL Racing Rally Team sa v rámci posledného kola slovenského rally šampionátu predstavil v Košiciach s trojicou posádok. Z nich cieľ súťaže videla iba jedna, Tomáš Kukučka s Petrom Vejačkom na Škode Fabia R5.
Tomáš Kukučka v rámci predposledného kola šampionátu, ktoré sa konalo v Lubeníku zo zdravotných dôvodov chýbal. Do Košíc si preto prišiel trochu napraviť chuť, ale chcel zároveň aj skúsiť zabojovať o lepšie umiestnenie v rámci celoročného hodnotenia. Spoločne s Petrom Vejačkom, spolujazdcom sa preto posadili do Škody Fabia R5 a pustili sa do boja s časom, ale aj poriadne náročnými traťami.
V rámci prvej etapy, ktorá sa konala v Rožňave a jej okolí bolo ešte trochu cítiť Kukovu absenciu na predchádzajúcom podujatí. Podstatné však bolo, že dokázal zrýchľovať, čo mu v cieli prvej etapy vynieslo siedme miesto v rámci slovenskej časti súťaže.
V druhej etape, v okolí Košíc sa Tomášov a Petrov výkon ešte zlepšoval, čoho výsledkom nakoniec bolo druhé miesto absolútneho slovenského poradia v rámci druhého bodovaného dňa, ale aj štvrtá priečka absolútneho slovenského poradia za Rallye Košice ako celok.
„Bol to neuveriteľne krásny víkend, plný súbojov o desatinky sekúnd a trošku ma mrzí, že sme ostali iba dve sekundy za tretím miestom v rámci domácich majstrovstiev, ktoré som hlavne sledoval. Práve v nich som totiž chcel ešte získať nejaké body, ktoré by ma posunuli na piate miesto celkového hodnotenia, čo sa aj podarilo. Cieľ je splnený a ja som spokojný. Napriek tomu, že sme nejaké preteky vynechali, patrí nám spoločne s Vejom piate miesto celkového poradia a sme vlastne tretí najrýchlejší Slováci. V tomto roku nás ešte niekoľko súťaží čaká, takže sa ešte určite nelúčime,“ zhodnotil Tomáš Kukučka.
O náročnosti 42.Rallye Košice 2016 hovorí aj fakt, že do cieľa dorazila z pôvodne štartujúcich posádok iba polovica. Výpadku sa nevyhol ani slovenský KL Racing Rally Team, ktorého ešte na košických tratiach reprezentovala dvojica Jaromír Tomaštík a Róbert Baran na vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX. Táto dvojica už od štartu cítila, že s ich autom nie je všetko úplne v poriadku. Samozrejme nasledovalo odstúpenie zo súťaže.
Pavol Cireň – Lucia Laurincová s vozidlom Honda Civic TypeR si horkosť odstúpenia vyskúšala hneď dvakrát. V sobotu prišli o poloos, v nedele hneď na prvom teste najskôr skončili mimo trať, následne sa však porúčala aj prevodovka.
Napriek spomínaným odstúpeniam bol s Rallye Košice spokojný aj manažér KL Racing Rally Teamu Marek Lokaj: „Samozrejme, každé odstúpenie súťažnej posádky mrzí. V rally vstupuje do hry nielen jazdecké umenie, ale aj technika a tá sem tam sklame. Chcel by som poďakovať Jardovi, aj Cirovi za bojovnosť. Ciro si navyše veľmi pochvaľoval Lucku ako spolujazdkyňu, čo ma teší. Na druhej strane ma potešil úspech Kuka s Vejom. Išli krásne, rýchle a bez chýb a to je základ. Navyše zobrali za oba dva dni množstvo bodov, ktoré ich posunuli smerom hore v konečnom poradí a tak ako už Kuko povedal, sú tretí najrýchlejší Slováci. Môžem ešte viac niečo chcieť ? Som spokojný a moje poďakovanie patrí samozrejme chlapcom za výbornú reprezentáciu, mechanikom za perfektnú prípravu Škody Fabia R5 a partnerom tímu za podporu.“
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.