KL Racing Rally Team sa v rámci posledného kola slovenského rally šampionátu predstavil v Košiciach s trojicou posádok. Z nich cieľ súťaže videla iba jedna, Tomáš Kukučka s Petrom Vejačkom na Škode Fabia R5.
Tomáš Kukučka v rámci predposledného kola šampionátu, ktoré sa konalo v Lubeníku zo zdravotných dôvodov chýbal. Do Košíc si preto prišiel trochu napraviť chuť, ale chcel zároveň aj skúsiť zabojovať o lepšie umiestnenie v rámci celoročného hodnotenia. Spoločne s Petrom Vejačkom, spolujazdcom sa preto posadili do Škody Fabia R5 a pustili sa do boja s časom, ale aj poriadne náročnými traťami.
V rámci prvej etapy, ktorá sa konala v Rožňave a jej okolí bolo ešte trochu cítiť Kukovu absenciu na predchádzajúcom podujatí. Podstatné však bolo, že dokázal zrýchľovať, čo mu v cieli prvej etapy vynieslo siedme miesto v rámci slovenskej časti súťaže.
V druhej etape, v okolí Košíc sa Tomášov a Petrov výkon ešte zlepšoval, čoho výsledkom nakoniec bolo druhé miesto absolútneho slovenského poradia v rámci druhého bodovaného dňa, ale aj štvrtá priečka absolútneho slovenského poradia za Rallye Košice ako celok.
„Bol to neuveriteľne krásny víkend, plný súbojov o desatinky sekúnd a trošku ma mrzí, že sme ostali iba dve sekundy za tretím miestom v rámci domácich majstrovstiev, ktoré som hlavne sledoval. Práve v nich som totiž chcel ešte získať nejaké body, ktoré by ma posunuli na piate miesto celkového hodnotenia, čo sa aj podarilo. Cieľ je splnený a ja som spokojný. Napriek tomu, že sme nejaké preteky vynechali, patrí nám spoločne s Vejom piate miesto celkového poradia a sme vlastne tretí najrýchlejší Slováci. V tomto roku nás ešte niekoľko súťaží čaká, takže sa ešte určite nelúčime,“ zhodnotil Tomáš Kukučka.
O náročnosti 42.Rallye Košice 2016 hovorí aj fakt, že do cieľa dorazila z pôvodne štartujúcich posádok iba polovica. Výpadku sa nevyhol ani slovenský KL Racing Rally Team, ktorého ešte na košických tratiach reprezentovala dvojica Jaromír Tomaštík a Róbert Baran na vozidle Mitsubishi Lancer EVO IX. Táto dvojica už od štartu cítila, že s ich autom nie je všetko úplne v poriadku. Samozrejme nasledovalo odstúpenie zo súťaže.
Pavol Cireň – Lucia Laurincová s vozidlom Honda Civic TypeR si horkosť odstúpenia vyskúšala hneď dvakrát. V sobotu prišli o poloos, v nedele hneď na prvom teste najskôr skončili mimo trať, následne sa však porúčala aj prevodovka.
Napriek spomínaným odstúpeniam bol s Rallye Košice spokojný aj manažér KL Racing Rally Teamu Marek Lokaj: „Samozrejme, každé odstúpenie súťažnej posádky mrzí. V rally vstupuje do hry nielen jazdecké umenie, ale aj technika a tá sem tam sklame. Chcel by som poďakovať Jardovi, aj Cirovi za bojovnosť. Ciro si navyše veľmi pochvaľoval Lucku ako spolujazdkyňu, čo ma teší. Na druhej strane ma potešil úspech Kuka s Vejom. Išli krásne, rýchle a bez chýb a to je základ. Navyše zobrali za oba dva dni množstvo bodov, ktoré ich posunuli smerom hore v konečnom poradí a tak ako už Kuko povedal, sú tretí najrýchlejší Slováci. Môžem ešte viac niečo chcieť ? Som spokojný a moje poďakovanie patrí samozrejme chlapcom za výbornú reprezentáciu, mechanikom za perfektnú prípravu Škody Fabia R5 a partnerom tímu za podporu.“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.