Preteky automobilov do vrchu pod názvom "L Racing Ostrá Lúka" boli predposledným podujatím Majstrovstiev Slovenska. Zdanlivo krátku trať úspešne zdolávali tiež jazdci tímu L Racing. Okrem toho uplynulý víkend zápasil tím aj na slávnej Barum Czech Rally Zlín.
O titule absolútneho majstra Slovenska v kopcoch sa rozhodne až o tri týždne v poľskej Korczyne. Postaral sa o to jazdec L Racingu Věroslav Cvrček ml., ktorý so Škodou Fabia RS2000 vyhral sobotňajšie preteky a v nedeľu so stratou jednej sekundy skončil druhý, no stále pred najväčším konkurentom Igorom Drotárom.
Věroslav Cvrček ml.: "Aj keď je trať pri Ostrej Lúke veľmi krátka a ľahko zapamätateľná, nie je vôbec jednoduchá. Veľmi dôležitá je voľba optimálnej stopy a brzdných bodov. Každá drobná chyba môže zamiešať poradím. Opäť sme prišli bojovať o víťazstvo. To sa nám poadrilo po oba dni. V sobotu som dokonca vyhral absolútne a navyše som v druhej jazde prekonal traťový rekord pre vozidlá kategórie 1. V nedeľu som po prvej jazde viedol o 0,001 s, v druhej som však urobil malú chybu a víťazstvo nám ušlo. Šlo sa skutočne naplno, čo dokazuje fakt, že som vyrovnane bojoval proti formule. Ďakujem L Racingu za podporu a dôveru. Dúfam, že som tomuto skvelému tímu vynahradil radosť za predošlé preteky."
Ján Lipták sa opäť posadil do Mini John Cooper Works WRC a v triede A+2000 získal dve tretie miesta. Učňovský rok na kopcoch si so Škodou Fabia A1400 užíva mladý Denis Pavlík, ktorý domov odchádzal s dvomi víťaznými trofejami triedy A-1400. Dennis Zeťák na Opel Corsa C bral v sobotu rovnakú trofej v triede E1-1400.
Veľký svet medzi veľkými chlapcami
Vždy náročná Barum Czech Rally Zlín patrí silou početnej konkurencie a náročnosťou tratí k skutočnej európskej špičke. Napokon už roky patrí do kalendára veľkých Majstrovstiev Európy FIA ERC. Všetkých 230 kilometrov rýchlostných skúšok úspešne dokončili i Vlastimil Majerčák so spolujazdkyňou Michaelou Vejačkovou na špičkovom Forde Fiesta R5 EVO. Trate náročné na rozpis aj koncentráciu boli pre ambicióznu posádku opäť veľkou školou. Z celkovo 85 klasifikovaných posádok skončili na výbornom 14. mieste a 13. v najvýkonnejšej triede RC2.
Vlastimil Majerčák: "Sme spokojní, ako dopadla "Barumka". Auto je tiež celé a nazbierali sme skúsenosti, pričom sme sa opäť zrýchlili. Dobre sme sa takto rozjazdili pred Rally Košice. Zažili sme tiež nejké tie "momenty" - dvakrát nechcený výlet na lúku, dokonca bokom asi 400 m. Chvíľu potom trvalo, kým sme reštartovali elektroniku a naskočil motor, no nič vážnejšie sa nestalo. Dni boli veľmi dlhé a náročné, vytrápili nás vysoké teploty a nekonečné kilometre od rána do večera. Vyskúšali sme si tiež nové nastavenia, na ktoré sme predtým nemali takú odvahu. Zvládli sme aj výber a manažment pneumatík, vyhli sa nám i defekty. Ďakujem Miške za výbornú prácu, tímu L Racing za podporu a teraz sa už tešíme na Rally Košice."
Ján Lipták: "Ostrá Lúka, ktorej bol náš tím tiež hlavným partnerom, pre nás dopadla dobre. Napokon tesné súboje na špici vyšli aj v náš prospech. O titule sa teda rozhodne až v Poľsku. Rovnako ďalší naši jazdci odviedli dobrú prácu. Mini WRC sa každými ďalšími pretekmi zlepšuje a bral som to opäť ako vydarený test. Vlasto s Miškou úspešne dokončili európsku "Barumku" a zreteľne sa v tomto náročnom športe posúvajú ďalej."
Pomaly sa blíži koniec slovenskej motoristickej sezóny. Posledné podujatie MSR v rally s centrom v Košiciach je na programe 9.-11. septembra.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?