Sébastien Ogier se zkraje soutěže držel na podiových pozicích i přesto, že opět musel čistit trať. Jenže v jedné z vraceček na RZ10 skončilo jeho Polo R WRC v příkopu, Francouz ztratil 16 minut a bylo po nadějích na vítězství.
Trojnásobný mistr světa se vrací k události z první etapy, která jej stála dobré umístění ve Finské rally: "Byla to úzká vracečka, byl jsem moc tvrdý při řízení, když jsem chtěl katovat zatáčku. V důsledku toho jsem ale sklouzl do příkopu na vnitřku zatáčky.
Jde zcela o moji chybu. Možná, že to bylo ve vůbec nejpomalejším místě celé rally. Ale může se to stát, zvlášť, když jsme v posledních 6 soutěžích jeli zcela na limitu. Musíme do toho s Julienem dávat 110 %, abychom kompenzovali nevýhodu, kterou máme díky startovní pozici.
Ztratili jsme hodně času, protože tam nebylo moc fanoušků, kteří by nám mohli pomoci. Byla to stupidní chyba. Ti, co tam byli, se nám opravdu snažili pomoci. Bez nich bychom s Julienem auto nikdy ven nedostali - proto jim patří velký díky - 'Kiitos' [finsky děkuji]," říká Sébastien Ogier.
Svého jezdce se zastal také šéf Volkswagenu, Jost Capito: "Podobná chyba se může stát, když musíte jezdit neustále na limitu. Zcela podle očekávání, stejně jako v posledních pěti soutěžích, jsme nebyli schopni bojovat o vítězství."
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.