Rally Finland: Shakedown ovládl Latvala a vozy Volkswagen

Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka
Latvala, Jari-Matti - Anttila, Miikka, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 28. července 2016 16:49
Sdílej:

Jari-Matti Latvalovi vyšel start jeho domácí soutěže, když vyhrál tradiční předsoutěžní shakedown. Za ním zajeli shodně druhý čas týmoví kolegové od Volkswagenu, Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen.

Finové očekávají od domácího matadora opravdu hodně. Konkrétně rozšíření jeho sbírky finských vavřínů. Jezdec týmu Volkswagen zajel hned na shakedownu nejrychlejší čas, když 4,3 kilometrů dlouhou trať projel v čase 2:05,5 min. 

"Výsledky shakedownu potvrdily můj dobrý pocit z vozu, který jsem získal již po přestartovním testu. Máme šanci zde vyhrát. Tak by se nám podařilo získat zde třetí po sobě jdoucí vítězství," řekl po shakedownu Jari-Matti Latvala.

Za Latvalou zaznamenali shodně druhý čas zbývající dva jezdci Volkswagen Motorsportu - Sébastien Ogier a Andreas Mikkelsen, kteří ztratili 0,5s. Nejlepší ze zbytku světa byl Hyundai v rukou Thierryho Neuvillea na čtvrtém místě (+0,6s), pátý byl nejrychlejší Ford v rukou Madse Ostberga (0,9s). Citroën, který také obsadil tuto soutěž, má nejrychlejšího zástupce, Krise Meekea, až na 8. místě.

Soutěž se skládá z 24 rychlostních zkoušek o celkové délce 333,99 kilometrů. Zajímavostí je, že 43 % soutěže je zcela nových. Vrcholem je již tradičně 33 kilometrový test „Ouninpohja“. Soutěž začíná dnes v 18:00 krátkým diváckým testem „Harju“.

Výsledky shakedownu:1. Jari-Matti Latvala (Volkswagen) - 2:05,05 min.2. Sebastien Ogier (Volkswagen) - 2:06,03. Andreas Mikkelsen (Volkswagen) - 2:06,04. Thierry Neuville (Hyundai) - 2:06,15. Mads Östberg (Ford) - 2:06,46. Hayden Paddon (Hyundai) - 2:06,57. Ott Tänak (Ford) - 2:06,98. Kris Meeke (Citroën) - 2:07,39. Craig Breen (Citroën) - 2:07,310. Kevin Abbring (Hyundai) 2:07,8

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.