Posádka Grzegorz Grzb – Robert Hundla na vozidle Ford Fiesta R5 slovenského RUFA SPORT Teamu nedokončila tretie kolo slovenských rally majstrovstiev. Dôvodom bola technická porucha vozidla.
Poliaci Grzegorz Grzyb – Robert Hundla, štvornásobní absolútni slovenskí rally majstri odštartovali zdolávať trate tretieho kola slovenského rally šampionátu v spolupráci s vozidlom Ford Fiesta R5. Po nočnej, mestskej rýchlostnej skúške v Poprade im patrilo štvrté miesto celkového poradia. Strata nebola veľká a naozajstné rýchlostné skúšky pod tatranskými končiarmi mali súťažiaci absolvovať až počas soboty. V nich, po dvoch sekciách zahŕňajúcich v sebe štyri merané úseky Grzybovi s Hundlom, vo veľmi silnej konkurencii patrilo tretie miesto absolútneho poradia. Grzegorz však už v tomto momente avizoval drobnú poruchu Fordu Fiesta R5. Po štarte do poslednej sekcie ho však diváci, lemujúci tatranské trate mali možnosť sledovať pri jazde na blikačky, čo znamenalo iba jediné, poruchu vozidla.
„Najskôr nám nefungoval dobre diferenciál. Nevedeli sme prísť na to ako poruchu čím skôr odstrániť. To sa podarilo až v druhom servise, žiaľ po štarte do šiesteho meraného úseku nám vypovedalo službu zase servoriadenie. Bez neho sa fakt nedalo ísť, ba hrozilo, že autu ešte viac ublížime. Volili sme preto radšej odstúpenie zo súťaže. Veľmi nás to mrzí, chceli sme v Tatrách dosiahnuť dobrý výsledok,“ vysvetlil dôvod odstúpenia Grzegorz Grzyb.
„Nuž, aj takéto bývajú rally súťaže. Je to šport, v ktorom veľakrát do výsledku prehovorí technika a nič sa s tým nedá robiť. Stratili sme síce body, napriek tomu našej posádke naďalej patrí druhá priečka absolútneho priebežného poradia v slovenskom šampionáte rally. Máme našťastie pred sebou ešte dve súťaže, ale aj tri bodované dni. V nich sa pokúsime získať čo možno najviac bodov, zdramatizovať situáciu a pokúsiť sa získať čo najlepšie konečné umiestnenie. Verím tomu, že sa nám to spoločne s Grzegorzom a Robertom podarí. Ďakujeme organizátorovi 43. Rallye Tatry za perfektne pripravenú súťaž, fanúšikom za podporu a samozrejme partnerom nášho tímu, bez ktorých by sme na tejto súťaži neboli. Teraz nás čaká Rajd Rzeszowski, ktorý je súčasťou európskeho šampionátu ERC, kde budeme štartovať v nezmenenej zostave a rád by som našich fanúšikov pozval už teraz na ďalšie kolo slovenských rally majstrovstiev, do Lubeníku,“ zhodnotil Ľubomír Kleman, manažér RUFA SPORT Teamu.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?