Víťazstvo z tretieho kola slovenského rally šampionátu, 43.Rallye Tatry 2016 si odviezla dvojica Tomáš „Srnka“ Ondrej a Adam Gömöri, reprezentujúca XIQIO Racing Team na Škode Fabia WRC.
Najstaršia slovenská rally súťaž, konajúca sa pod tatranskými končiarmi k sebe každoročne láka množstvo kvalitných posádok, ale aj divákov nielen zo Slovenska, ale aj okolitých krajín a inak tomu nebolo ani počas uplynulého víkendu. Dôkazom toho je aj fakt, že na súťaži odštartovalo hneď osem súťažných posádok pýšiacich sa národnou prioritou. Aj z tohto dôvodu sa Tomášovi Ondrejovi a Adamovi Gömörimu ušlo až deviate miesto na štarte, napriek tomu dokázali už od začiatku bojovať o najvyššiu priečku medzi takmer sedemdesiat člennou rally svorkou.
V prvom teste, ktorý sa konal v piatok večer na mestských výpadovkách delilo Tomáša s Adamom od prvého miesta iba 8 desatín sekundy. Všetko sa však zmenilo už na prvom rannom teste, ktorý posádka košického XIQIO Racing Teamu vyhrala a okamžite poskočila z druhého miesta, na vedúcu priečku priebežného poradia. Keď k tomuto víťazstvu pridali Tomáš s Adamom víťazstvo v ďalších šiestich testoch, ale aj 32 sekundový náskok pred najbližšími prenasledovateľmi, bolo jasné, že víťazstvo spod Tatier im už nikto nemôže zobrať.
„Súťaž nám vyšla perfektne. Myslím si, že toto už potreboval aj celý tím, hlavne náš šéf Marián. Jazdilo sa fakt rýchle, nikto sa s tým nemaznal a o to lepší pocit mám, navyše sme vyhrali s pol minútovým náskokom. Pred súťažou som kamarátom povedal, že vyhrám Rallye Tatry a vyšlo to. Som naozaj šťastný,“ povedal po súťaži spokojný Tomáš Ondrej.
Rovnako radosť neskrýval ani manažér XIQIO Racing Teamu Marián Mičák: „Som naozaj šťastný. Tomáš s Adamom dokázali, že sú veľký bojovníci. Všetkým súperom, ale aj fanúšikom rally ukázali, že vyhrať sa dá aj s poctivým autom, o čom všetkých presvedčila aj záverečná technická kontrola. Víťazstvo na Rally Tatry bola pre náš tím akási náplasť za Dobšinú. Moje poďakovanie patrí nielen posádke, ale aj mechanikom a všetkým členom tímu. Samozrejme poďakovať by som chcel aj reklamným partnerom, bez ktorých by sme dnes na najvyššom stupienku nestáli.“
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.