Víťazstvo z tretieho kola slovenského rally šampionátu, 43.Rallye Tatry 2016 si odviezla dvojica Tomáš „Srnka“ Ondrej a Adam Gömöri, reprezentujúca XIQIO Racing Team na Škode Fabia WRC.
Najstaršia slovenská rally súťaž, konajúca sa pod tatranskými končiarmi k sebe každoročne láka množstvo kvalitných posádok, ale aj divákov nielen zo Slovenska, ale aj okolitých krajín a inak tomu nebolo ani počas uplynulého víkendu. Dôkazom toho je aj fakt, že na súťaži odštartovalo hneď osem súťažných posádok pýšiacich sa národnou prioritou. Aj z tohto dôvodu sa Tomášovi Ondrejovi a Adamovi Gömörimu ušlo až deviate miesto na štarte, napriek tomu dokázali už od začiatku bojovať o najvyššiu priečku medzi takmer sedemdesiat člennou rally svorkou.
V prvom teste, ktorý sa konal v piatok večer na mestských výpadovkách delilo Tomáša s Adamom od prvého miesta iba 8 desatín sekundy. Všetko sa však zmenilo už na prvom rannom teste, ktorý posádka košického XIQIO Racing Teamu vyhrala a okamžite poskočila z druhého miesta, na vedúcu priečku priebežného poradia. Keď k tomuto víťazstvu pridali Tomáš s Adamom víťazstvo v ďalších šiestich testoch, ale aj 32 sekundový náskok pred najbližšími prenasledovateľmi, bolo jasné, že víťazstvo spod Tatier im už nikto nemôže zobrať.
„Súťaž nám vyšla perfektne. Myslím si, že toto už potreboval aj celý tím, hlavne náš šéf Marián. Jazdilo sa fakt rýchle, nikto sa s tým nemaznal a o to lepší pocit mám, navyše sme vyhrali s pol minútovým náskokom. Pred súťažou som kamarátom povedal, že vyhrám Rallye Tatry a vyšlo to. Som naozaj šťastný,“ povedal po súťaži spokojný Tomáš Ondrej.
Rovnako radosť neskrýval ani manažér XIQIO Racing Teamu Marián Mičák: „Som naozaj šťastný. Tomáš s Adamom dokázali, že sú veľký bojovníci. Všetkým súperom, ale aj fanúšikom rally ukázali, že vyhrať sa dá aj s poctivým autom, o čom všetkých presvedčila aj záverečná technická kontrola. Víťazstvo na Rally Tatry bola pre náš tím akási náplasť za Dobšinú. Moje poďakovanie patrí nielen posádke, ale aj mechanikom a všetkým členom tímu. Samozrejme poďakovať by som chcel aj reklamným partnerom, bez ktorých by sme dnes na najvyššom stupienku nestáli.“
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?