Víťazstvo z tretieho kola slovenského rally šampionátu, 43.Rallye Tatry 2016 si odviezla dvojica Tomáš „Srnka“ Ondrej a Adam Gömöri, reprezentujúca XIQIO Racing Team na Škode Fabia WRC.
Najstaršia slovenská rally súťaž, konajúca sa pod tatranskými končiarmi k sebe každoročne láka množstvo kvalitných posádok, ale aj divákov nielen zo Slovenska, ale aj okolitých krajín a inak tomu nebolo ani počas uplynulého víkendu. Dôkazom toho je aj fakt, že na súťaži odštartovalo hneď osem súťažných posádok pýšiacich sa národnou prioritou. Aj z tohto dôvodu sa Tomášovi Ondrejovi a Adamovi Gömörimu ušlo až deviate miesto na štarte, napriek tomu dokázali už od začiatku bojovať o najvyššiu priečku medzi takmer sedemdesiat člennou rally svorkou.
V prvom teste, ktorý sa konal v piatok večer na mestských výpadovkách delilo Tomáša s Adamom od prvého miesta iba 8 desatín sekundy. Všetko sa však zmenilo už na prvom rannom teste, ktorý posádka košického XIQIO Racing Teamu vyhrala a okamžite poskočila z druhého miesta, na vedúcu priečku priebežného poradia. Keď k tomuto víťazstvu pridali Tomáš s Adamom víťazstvo v ďalších šiestich testoch, ale aj 32 sekundový náskok pred najbližšími prenasledovateľmi, bolo jasné, že víťazstvo spod Tatier im už nikto nemôže zobrať.
„Súťaž nám vyšla perfektne. Myslím si, že toto už potreboval aj celý tím, hlavne náš šéf Marián. Jazdilo sa fakt rýchle, nikto sa s tým nemaznal a o to lepší pocit mám, navyše sme vyhrali s pol minútovým náskokom. Pred súťažou som kamarátom povedal, že vyhrám Rallye Tatry a vyšlo to. Som naozaj šťastný,“ povedal po súťaži spokojný Tomáš Ondrej.
Rovnako radosť neskrýval ani manažér XIQIO Racing Teamu Marián Mičák: „Som naozaj šťastný. Tomáš s Adamom dokázali, že sú veľký bojovníci. Všetkým súperom, ale aj fanúšikom rally ukázali, že vyhrať sa dá aj s poctivým autom, o čom všetkých presvedčila aj záverečná technická kontrola. Víťazstvo na Rally Tatry bola pre náš tím akási náplasť za Dobšinú. Moje poďakovanie patrí nielen posádke, ale aj mechanikom a všetkým členom tímu. Samozrejme poďakovať by som chcel aj reklamným partnerom, bez ktorých by sme dnes na najvyššom stupienku nestáli.“
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?