Čtyři dny po příjezdu z Rally Poland se Dani Sordo mohl vrátit za volant speciálu Hyundai i20 WRC. Jednalo se o testy před Rally Finland.
9. července Dani Sordo testoval v rámci přípravy na Rally Finland 2016 se svým týmem, bohužel tento test skončil nehodou na pátý rychlostní stupeň. Na jednom ze skoků Španělovi prasklo rameno zavěšení, naboural do skály a vážněji havaroval. Jeho i20 WRC se od skály odrazila zpět na cestu a zůstala ležet na jezdcově straně. Po této nehodě musel jezdec strávit jednu noc v nemocnici, v sobotu už měl ale zvládnout veškeré testy. To jeho navigátor, Marc Marti, měl utrpět jen několik pohmožděnin, avšak noc v nemocnici strávil také.
"Dnes jsme hodně vyjeli z cesty během testů na Finsko, když jsme skočili na jednom ze skoků na pátý rychlostní stupeň, rameno zavěšení se zlomilo, auto se vrátilo na cestu až poté, co silně narazilo do skály. Momentálně je vše v pořádku, ale dnes budu spát v nemocnici. Zítra budeme mít více novinek. Děkuji za vaši podporu," napsal Dani Sordo ještě ten den na svém facebookovém účtu.
Nehoda se měla stát na finském testu Pihlajakoski a to asi 400 metrů před místem, jenž se v roce 1983 stalo osudným pro navigátora Pekka Mällinena, Reijo Nygrena. Posádka tehdy pilotovala Ford Escort RS2000. Ve Finsku se už jede přibližně za dva týdny a tak je selhání zavěšení pro tým Hyundai velkou výstrahou, tovární tým Hyundai test okamžitě ukončil.
Aktuálně je Dani Sordo již nějakou dobu doma a musí si dopřávat klid, aby doléčil poraněný obratel. Je ale možné, že nebude startovat ve Finsku. "Naštěstí se nejedná o nic vážného, ale jedu teď domů a nějakou dobu budu muset strávit v posteli. Snad budu zavčas zase fit pro Rally Finland," říká Sordo. Pokud by se mu nepodařilo být úplně fit do startu seznamovacích jízd, které začínají 26. července, tak by za něj pravděpodobně zaskočil testovač týmu, Kevin Abbring.
Ten Sorda už jednou vloni nahrazoval, to si Španěl při pádu z horského kola zlomil několik žeber a nemohl tak startovat ve Švédsku. Finální rozhodnutí o jeho startu má padnout zkraje příštího týdne. Tovární tým Hyundai se mezitím snaží zjistit příčinu selhání zavěšení, testovací auto bylo opraveno a bude připraveno příští týden pro dodatečný test před Finskem. Díky tomu musel být zrušen plánovaný start Haydena Paddona na domácí Autoglym Rally.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?