Čtyři dny po příjezdu z Rally Poland se Dani Sordo mohl vrátit za volant speciálu Hyundai i20 WRC. Jednalo se o testy před Rally Finland.
9. července Dani Sordo testoval v rámci přípravy na Rally Finland 2016 se svým týmem, bohužel tento test skončil nehodou na pátý rychlostní stupeň. Na jednom ze skoků Španělovi prasklo rameno zavěšení, naboural do skály a vážněji havaroval. Jeho i20 WRC se od skály odrazila zpět na cestu a zůstala ležet na jezdcově straně. Po této nehodě musel jezdec strávit jednu noc v nemocnici, v sobotu už měl ale zvládnout veškeré testy. To jeho navigátor, Marc Marti, měl utrpět jen několik pohmožděnin, avšak noc v nemocnici strávil také.
"Dnes jsme hodně vyjeli z cesty během testů na Finsko, když jsme skočili na jednom ze skoků na pátý rychlostní stupeň, rameno zavěšení se zlomilo, auto se vrátilo na cestu až poté, co silně narazilo do skály. Momentálně je vše v pořádku, ale dnes budu spát v nemocnici. Zítra budeme mít více novinek. Děkuji za vaši podporu," napsal Dani Sordo ještě ten den na svém facebookovém účtu.
Nehoda se měla stát na finském testu Pihlajakoski a to asi 400 metrů před místem, jenž se v roce 1983 stalo osudným pro navigátora Pekka Mällinena, Reijo Nygrena. Posádka tehdy pilotovala Ford Escort RS2000. Ve Finsku se už jede přibližně za dva týdny a tak je selhání zavěšení pro tým Hyundai velkou výstrahou, tovární tým Hyundai test okamžitě ukončil.
Aktuálně je Dani Sordo již nějakou dobu doma a musí si dopřávat klid, aby doléčil poraněný obratel. Je ale možné, že nebude startovat ve Finsku. "Naštěstí se nejedná o nic vážného, ale jedu teď domů a nějakou dobu budu muset strávit v posteli. Snad budu zavčas zase fit pro Rally Finland," říká Sordo. Pokud by se mu nepodařilo být úplně fit do startu seznamovacích jízd, které začínají 26. července, tak by za něj pravděpodobně zaskočil testovač týmu, Kevin Abbring.
Ten Sorda už jednou vloni nahrazoval, to si Španěl při pádu z horského kola zlomil několik žeber a nemohl tak startovat ve Švédsku. Finální rozhodnutí o jeho startu má padnout zkraje příštího týdne. Tovární tým Hyundai se mezitím snaží zjistit příčinu selhání zavěšení, testovací auto bylo opraveno a bude připraveno příští týden pro dodatečný test před Finskem. Díky tomu musel být zrušen plánovaný start Haydena Paddona na domácí Autoglym Rally.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.