Roma odchází od Mini a míří k Toyotě!

Nani Roma (vpravo) v rozhovoru s Carlosem Sainzem (vpravo)
Nani Roma (vpravo) v rozhovoru s Carlosem Sainzem (vpravo), foto: Red Bull
iM2 29. června 2016 15:40
Sdílej:

Dvojnásobný vítěz Rally Dakar, Nani Roma, opouští tým X-raid Mini a míří k týmu Overdrive Toyota. Jeho první soutěží s Toyotou bude španělská Baja.

Dnes byla oznámena první velká změna ve složení špičkových týmů pro Dakar 2017. Joan "Nani" Roma po pěti letech opouští tým X-raid a míří k týmu Overdrive. Nejen na příštím Dakaru ho tedy už neuvidíme za volantem speciálu Mini, ale za volantem speciálu Toyota Hilux. Debut s tímto vozem si Španěl odbude v červenci na španělském podniku Baja. Tam se na startu kromě jiných potká také s Carlosem Sainzem (Peugeot) a Mikkem Hirvonenem (Mini). 

Nani Roma Dakar dokázal vyhrát už dvakrát. V roce 2004 to bylo ještě na motorce značky KTM, následně pak přešel do kategorie automobilů. Tam se mu podařilo vyhrát v roce 2014 právě s Mini. "Pro mě je to nová výzva v mé kariéře a možnost dále se rozvíjet s tímto vzrušujícím projektem," říká Nani Roma.

Španěl v minulosti už závodil také s dakarskými speciály značek Mitsubishi a BMW. Teď tedy přidá Toyotu, která byla v minulých letech především v rukou Giniela de Villierse velmi konkurenceschopným náčiním. "Jsem motivovaný jako malé dítě a těším se na testovací jízdy, abych si vypracoval setup pro španělskou Baju. V minulých pěti letech jsem byl spojen s jinou značkou, se kterou jsem byl dvakrát na podiu. Bylo to pět pěkných let s úspěchy, ale také neúspěchy."

"Velmi si cením toho, čeho jsem v těchto letech dosáhl. Ale teď se těším na novou možnost pracovat s Overdrivem a dále vyvíjet auto. Dofám, že budu moci pro Toyotu dosáhnout na první vítězství na Dakaru." Jen připomeňme, že letos skončil Roma na Dakaru po problémech šestý. De Villiers skončil s nejlepší Toyotou na podiu. Ale férově musíme přiznat, že jak Toyoty tak ani Mini neměly na konkurenční tovární Peugeoty.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.