Dvojnásobný vítěz Rally Dakar, Nani Roma, opouští tým X-raid Mini a míří k týmu Overdrive Toyota. Jeho první soutěží s Toyotou bude španělská Baja.
Dnes byla oznámena první velká změna ve složení špičkových týmů pro Dakar 2017. Joan "Nani" Roma po pěti letech opouští tým X-raid a míří k týmu Overdrive. Nejen na příštím Dakaru ho tedy už neuvidíme za volantem speciálu Mini, ale za volantem speciálu Toyota Hilux. Debut s tímto vozem si Španěl odbude v červenci na španělském podniku Baja. Tam se na startu kromě jiných potká také s Carlosem Sainzem (Peugeot) a Mikkem Hirvonenem (Mini).
Nani Roma Dakar dokázal vyhrát už dvakrát. V roce 2004 to bylo ještě na motorce značky KTM, následně pak přešel do kategorie automobilů. Tam se mu podařilo vyhrát v roce 2014 právě s Mini. "Pro mě je to nová výzva v mé kariéře a možnost dále se rozvíjet s tímto vzrušujícím projektem," říká Nani Roma.
Španěl v minulosti už závodil také s dakarskými speciály značek Mitsubishi a BMW. Teď tedy přidá Toyotu, která byla v minulých letech především v rukou Giniela de Villierse velmi konkurenceschopným náčiním. "Jsem motivovaný jako malé dítě a těším se na testovací jízdy, abych si vypracoval setup pro španělskou Baju. V minulých pěti letech jsem byl spojen s jinou značkou, se kterou jsem byl dvakrát na podiu. Bylo to pět pěkných let s úspěchy, ale také neúspěchy."
"Velmi si cením toho, čeho jsem v těchto letech dosáhl. Ale teď se těším na novou možnost pracovat s Overdrivem a dále vyvíjet auto. Dofám, že budu moci pro Toyotu dosáhnout na první vítězství na Dakaru." Jen připomeňme, že letos skončil Roma na Dakaru po problémech šestý. De Villiers skončil s nejlepší Toyotou na podiu. Ale férově musíme přiznat, že jak Toyoty tak ani Mini neměly na konkurenční tovární Peugeoty.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.