Dvojnásobný vítěz Rally Dakar, Nani Roma, opouští tým X-raid Mini a míří k týmu Overdrive Toyota. Jeho první soutěží s Toyotou bude španělská Baja.
Dnes byla oznámena první velká změna ve složení špičkových týmů pro Dakar 2017. Joan "Nani" Roma po pěti letech opouští tým X-raid a míří k týmu Overdrive. Nejen na příštím Dakaru ho tedy už neuvidíme za volantem speciálu Mini, ale za volantem speciálu Toyota Hilux. Debut s tímto vozem si Španěl odbude v červenci na španělském podniku Baja. Tam se na startu kromě jiných potká také s Carlosem Sainzem (Peugeot) a Mikkem Hirvonenem (Mini).
Nani Roma Dakar dokázal vyhrát už dvakrát. V roce 2004 to bylo ještě na motorce značky KTM, následně pak přešel do kategorie automobilů. Tam se mu podařilo vyhrát v roce 2014 právě s Mini. "Pro mě je to nová výzva v mé kariéře a možnost dále se rozvíjet s tímto vzrušujícím projektem," říká Nani Roma.
Španěl v minulosti už závodil také s dakarskými speciály značek Mitsubishi a BMW. Teď tedy přidá Toyotu, která byla v minulých letech především v rukou Giniela de Villierse velmi konkurenceschopným náčiním. "Jsem motivovaný jako malé dítě a těším se na testovací jízdy, abych si vypracoval setup pro španělskou Baju. V minulých pěti letech jsem byl spojen s jinou značkou, se kterou jsem byl dvakrát na podiu. Bylo to pět pěkných let s úspěchy, ale také neúspěchy."
"Velmi si cením toho, čeho jsem v těchto letech dosáhl. Ale teď se těším na novou možnost pracovat s Overdrivem a dále vyvíjet auto. Dofám, že budu moci pro Toyotu dosáhnout na první vítězství na Dakaru." Jen připomeňme, že letos skončil Roma na Dakaru po problémech šestý. De Villiers skončil s nejlepší Toyotou na podiu. Ale férově musíme přiznat, že jak Toyoty tak ani Mini neměly na konkurenční tovární Peugeoty.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?