Walter Röhrl se zapojil do probíhající debaty o pravidle, které určuje startovní pořadí do jednotlivých etap v MS. Podle tohoto pravidla totiž musí Sébastien Ogier jako vedoucí muž průběžné tabulky čistit trať první dva dny soutěže.
"Pokud by bylo něco podobného za mých časů, pak bych Vám něco řekl!" reaguje legenda MS v automobilových soutěžích, Walter Röhrl, poměrně podrážděně na téma 'startovní pořadí'. Mistr světa z let 1980 a 1982 totiž stále poměrně pečlivě sleduje dění ve WRC.
I k němu se tak donesla kritika současného stavu ze strany Sébastiena Ogiera. "Jednoduše je to nefair a Ogier má s tím, co říká, jednoznačně pravdu. Smekám před ním klobouk. Přijde mi zvláštní, že média a činovníci nechápou, co jim říká. Mohu jenom doufat v to, že se už brzy něco změní," pokračuje Walter.
Jak by řešil Röhrl, který byl na vrcholu své kariéry zhruba před 30 lety, podobnou situaci? Tedy když by on musel jezdit na trati jako první: "Jednoduše losujme startovní pozice. Pak už nebude o čem diskutovat."
FIA momentálně řeší, jak situaci vylepšit. Během léta by měla studovat různé možnosti a na zasedání v září bychom se mohli dočkat definitivního rozhodnutí.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.