Další úspěšný start má za sebou posádka TMS Czech National Junior teamu Dominik Brož – Petr Těšínský. Při Azores Airlines Rallye obsadili kluci 6. místo mezi juniory a 7. příčku ve třídě RC4.
Druhá soutěž letošní sezony juniorského mistrovství Evropy (ERCJ) proběhla na začátku června na krásném portugalském ostrově. Azores Airlines Rallye 2016 byla rozdělena do tří soutěžních dnů a na posádky čekalo 16 rychlostních zkoušek. Na start soutěže se postavila i turnovská posádka Dominik Brož s Petrem Těšínským na voze Ford Fiesta R2. Ve třídě RC4, kam posádka spadala, startovalo na Azorech šestnáct posádek. Kromě početného domácího zastoupení to byli dále zástupci z Polska, Velké Británie, Německa, Litvy, Norska, Finska a Česka. Dominik s Petrem si užili i seznamovací jízdy, i když trošku jinak, než by si sami přáli. „Velmi těžké byly pro nás seznamovací jízdy, neboť jsme měli zapůjčené slabé clio z autopůjčovny. Na jedné erzetě jsem musel kopec vycouvat, protože jízdou vpřed to prostě nešlo vyjet. Když už jsme kopce s treninkáčem vyjeli, tak to bylo spíše náhodou. V těchto místech jsem měl při závodě obavu, protože psát rozpis v tak malé rychlosti nebo když couváte, se prostě nedá. Naštěstí jsme rozpis ještě doladili podle kamerových záběrů a nakonec vše dopadlo i při závodě dobře,“ podělil se o nevšední zážitek Dominik. Ještě než došlo na samotný závod, vytvořili pořadatelé ve městě rychlostní zkoušku, která nebyla započítávaná do rally, ale sloužila k pobavení jezdců a diváků. „Tato divácká Eróta měla skvělou atmosféru, která se dá porovnat se zlínskou městskou noční zkouškou. Všude byla spousta diváků a všechny posádky měly nastavení soutěžních vozů na šotolinu včetně pneumatik. Pokud ale za těchto podmínek jedete na asfaltu, je to zábava. Druhý den na nás čekal shakedown, kde jsem Petrovi před startem řekl, ať toho moc nečeká, neboť to byly mé první kilometry na šotolině. Má slova se potvrdila hned v první zatáčce, kdy ze mne vyletěla věta – ty krá.o, to je hustý,“ líčil první dojmy z šotoliny turnovský jezdec. První den byl pro jezdce zahřívací, neboť čtyři rychlostní zkoušky měřily celkem 35,3 ostrých kilometrů. Tyto zkoušky vedly převážně po úzkých cestách, kde nebylo místo pro chybu. Česká posádka projela zkoušky svižně a na jistotu a po kvartetu erzet figurovala na 11. místě ve třídě a 10. místě mezi evropskými juniory. To páteční rychlostky už byly mnohem těžší, bylo jich šest, včetně dvou průjezdů RZ Sete Cidades s 25,6 ostrými kilometry. Nejdelší zkouška první etapy Dominikovi sedla, když v obou průjezdech zaznamenal osmý čas ve třídě. „První etapa Azores Airlines Rallye 2016 je za námi. Pro nás to je nesmírně těžká soutěž, hlavně proto, že jedeme poprvé na šotolině. Místní rychlostní zkoušky nejsou zrovna ideální pro učení a získávání sebedůvěry na šotolině. Jedeme s respektem a od toho se odrážejí i dosažené časy. Přesto se snažíme co nejvíce se naučit a přitom si užívat jízdu. Velký respekt jsme měli z RZ Sete Cidades, kde při prvním průjezdu byla velká mlha, nakonec se nám ale tato zkouška zalíbila,“ uvedl v cíli první etapy turnovský jezdec. Po deseti odjetých rychlostních zkouškách byla dvojice Brož – Těšínský klasifikována na 9. místě ve třídě RC4 a osmém mezi evropskými juniory. Ve druhé etapě čekala nejen na Dominika s Petrem další porce šesti rychlostních zkoušek a tentokráte se kluci pořádně zapotili, neboť čtyři zkoušky byly delší jak dvacet kilometrů. Posádka se snažila, i když občas bylo lehké DRC a občas taky DUC. Ale to k nové soutěži bez zkušeností prostě patří. Úkol daný před soutěží ale kluci zvládli a úspěšně dokončili i poslední, šestnáctou rychlostní zkoušku. „První šotolinová soutěž je za námi. Opět jsme získali spoustu zkušeností, poznali mnoho portugalských a moc přátelských lidí, prostě super zážitek. Auto je bohužel trochu dotlučené z mého učení, takže start v Belgii je ohrožen. Celý tým se bude určitě hodně snažit, aby dal fiestu do pořádku. Ze závěrečné etapy se mi nejvíce líbila poslední zkouška, která připomínala jízdu v džungli. Bohužel v této erzetě jsme odřeli levou bočnici, malinko jsme byli širší v jedné zatáčce a o skálu jsme se pro změnu srovnávali. Chtěl bych poděkovat Petru Těšínskému za skvěle odvedenou práci v autě. Velké díky patří i tátovi a mámě za velkou psychickou, materiální a finanční podporu, mechanikům Bugymu a Pozňojovi za super atmosféru během závodu a za vše, co pro nás dělají. V neposlední řadě chci poděkovat taky své sestře Markétě za vstřícnost k tomuto sportu,“ prozradil v cíli soutěže spokojený Dominik Brož. Ve výsledcích figuruje posádka Brož – Těšínský na krásném 7. místě ve třídě RC4 a 6. místě v kategorii ERCJ. Do výčtu všech umístění zbývá ještě doplnit 27. místo v absolutní klasifikaci a 2. místo v ERC3 TEAM.
Tentokráte bude mít tým na regeneraci málo času, neboť belgická Kenotek by CID LINES Ypres rally 2016 se kvapem blíží. Na start asfaltové soutěže by se ráda postavila i posádka z Turnova. My jí v poslední červnový víkend budeme držet palce, ať urve další evropské juniorské body.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.