Loeb podporuje Ogiera: Čistit dva dny trať je až moc

Loeb, Sébastien
Loeb, Sébastien, foto: Peugeot ČR
iM2 9. června 2016 22:53
Sdílej:

Nesouhlas Sébastiena Ogiera s povinností startovat úvodní dva dny soutěže na čele startovního pole teď veřejně podpořil také Sébastien Loeb. Francouz ve službách Volkswagenu v posledních měsících začal hlasitě upozorňovat na tuto nevýhodu.

Sébastien Loeb řekl, že jakékoliv pravidlo, které znemoňuje vyhrát tomu nejrychlejšímu, pokřivuje WRC a je špatné: "Má [Ogier] pravdu," řekl Loeb pro 'Autosport'. "Někteří si možná myslí, že by o tom neměl mluvit. Ale v tom, co říká, má pravdu. Vždycky jsem se o to zasazoval, když jsem jezdil.

To, co chci, je fair řešení. Nejlepší jezdec v nejlepším týmu by měl vyhrávat. Je to, jako by chlapík, co vyhrál 100 metrový sprint a stal se šampionem, měl běžet po trávě vedle tratě. Vždyť i on je normálně v závodní dráze s ostaními. A dokud je nejlepší, tak vyhrává," říká Loeb, který po většinu své kariéry čistil pouze první den. 

Podle něj povinnost čistit trať v pátek i sobotu je až moc: "Rozumím tomu, že to může být frustrující pro Ogiera. Dva dny čištění je až moc. Jeden den byl boj, ale OK. Ale dva dny je až moc a ničí to jeho šance. Je jasné, že je lepší než ostatní jezdci, a když je lepší, tak by měl vyhrávat."

Itálie by měla být opět velmi obtížnou - bude sucho a trať je hodně zaprášená: "Za takových podmínek není možné vyhrát," řekl před startem Sébastien Ogier. Ten by si přál návrat formátu z let 2012 a 2013, kdy o pořadí rozhodovala kvalifikace, po které si nejrychlejší jezdec volil startovní pozici. 

Jarmo Mahonen Autosportu přiznal, že se FIA nad tímto pravdlem zamýšlí: "Na stole je všechno možné - od kvalifikace až po to, že by byl na čele lídr šampionátu po celé tři dny. Hodně nad tím přemýšlíme."

Kris Meeke nebo Hayden Paddon se v minulosti nechali slyšet, že současný systém za až tak neférový nepovažují. To ale Loeb odmítá: "Kris může být rád, když vyhraje. Vyhrává, a proto nechce měnit toto pravidlo. Problém není v jezdcích, ale v tom pravidlu."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?