Loeb podporuje Ogiera: Čistit dva dny trať je až moc

Loeb, Sébastien
Loeb, Sébastien, foto: Peugeot ČR
iM2 9. června 2016 22:53
Sdílej:

Nesouhlas Sébastiena Ogiera s povinností startovat úvodní dva dny soutěže na čele startovního pole teď veřejně podpořil také Sébastien Loeb. Francouz ve službách Volkswagenu v posledních měsících začal hlasitě upozorňovat na tuto nevýhodu.

Sébastien Loeb řekl, že jakékoliv pravidlo, které znemoňuje vyhrát tomu nejrychlejšímu, pokřivuje WRC a je špatné: "Má [Ogier] pravdu," řekl Loeb pro 'Autosport'. "Někteří si možná myslí, že by o tom neměl mluvit. Ale v tom, co říká, má pravdu. Vždycky jsem se o to zasazoval, když jsem jezdil.

To, co chci, je fair řešení. Nejlepší jezdec v nejlepším týmu by měl vyhrávat. Je to, jako by chlapík, co vyhrál 100 metrový sprint a stal se šampionem, měl běžet po trávě vedle tratě. Vždyť i on je normálně v závodní dráze s ostaními. A dokud je nejlepší, tak vyhrává," říká Loeb, který po většinu své kariéry čistil pouze první den. 

Podle něj povinnost čistit trať v pátek i sobotu je až moc: "Rozumím tomu, že to může být frustrující pro Ogiera. Dva dny čištění je až moc. Jeden den byl boj, ale OK. Ale dva dny je až moc a ničí to jeho šance. Je jasné, že je lepší než ostatní jezdci, a když je lepší, tak by měl vyhrávat."

Itálie by měla být opět velmi obtížnou - bude sucho a trať je hodně zaprášená: "Za takových podmínek není možné vyhrát," řekl před startem Sébastien Ogier. Ten by si přál návrat formátu z let 2012 a 2013, kdy o pořadí rozhodovala kvalifikace, po které si nejrychlejší jezdec volil startovní pozici. 

Jarmo Mahonen Autosportu přiznal, že se FIA nad tímto pravdlem zamýšlí: "Na stole je všechno možné - od kvalifikace až po to, že by byl na čele lídr šampionátu po celé tři dny. Hodně nad tím přemýšlíme."

Kris Meeke nebo Hayden Paddon se v minulosti nechali slyšet, že současný systém za až tak neférový nepovažují. To ale Loeb odmítá: "Kris může být rád, když vyhraje. Vyhrává, a proto nechce měnit toto pravidlo. Problém není v jezdcích, ale v tom pravidlu."

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.