Nesouhlas Sébastiena Ogiera s povinností startovat úvodní dva dny soutěže na čele startovního pole teď veřejně podpořil také Sébastien Loeb. Francouz ve službách Volkswagenu v posledních měsících začal hlasitě upozorňovat na tuto nevýhodu.
Sébastien Loeb řekl, že jakékoliv pravidlo, které znemoňuje vyhrát tomu nejrychlejšímu, pokřivuje WRC a je špatné: "Má [Ogier] pravdu," řekl Loeb pro 'Autosport'. "Někteří si možná myslí, že by o tom neměl mluvit. Ale v tom, co říká, má pravdu. Vždycky jsem se o to zasazoval, když jsem jezdil.
To, co chci, je fair řešení. Nejlepší jezdec v nejlepším týmu by měl vyhrávat. Je to, jako by chlapík, co vyhrál 100 metrový sprint a stal se šampionem, měl běžet po trávě vedle tratě. Vždyť i on je normálně v závodní dráze s ostaními. A dokud je nejlepší, tak vyhrává," říká Loeb, který po většinu své kariéry čistil pouze první den.
Podle něj povinnost čistit trať v pátek i sobotu je až moc: "Rozumím tomu, že to může být frustrující pro Ogiera. Dva dny čištění je až moc. Jeden den byl boj, ale OK. Ale dva dny je až moc a ničí to jeho šance. Je jasné, že je lepší než ostatní jezdci, a když je lepší, tak by měl vyhrávat."
Itálie by měla být opět velmi obtížnou - bude sucho a trať je hodně zaprášená: "Za takových podmínek není možné vyhrát," řekl před startem Sébastien Ogier. Ten by si přál návrat formátu z let 2012 a 2013, kdy o pořadí rozhodovala kvalifikace, po které si nejrychlejší jezdec volil startovní pozici.
Jarmo Mahonen Autosportu přiznal, že se FIA nad tímto pravdlem zamýšlí: "Na stole je všechno možné - od kvalifikace až po to, že by byl na čele lídr šampionátu po celé tři dny. Hodně nad tím přemýšlíme."
Kris Meeke nebo Hayden Paddon se v minulosti nechali slyšet, že současný systém za až tak neférový nepovažují. To ale Loeb odmítá: "Kris může být rád, když vyhraje. Vyhrává, a proto nechce měnit toto pravidlo. Problém není v jezdcích, ale v tom pravidlu."
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.