S Evo kitem chtělo zákaznické oddělení PSA opět učinit konkurenceschopné své vozy R5 - Peugeot 208 T16 a Citroën DS3 R5. Jenže vše nejde podle plánu.
Koncern PSA se rozhodl převést pod jednu střechu sportovní oddělení Peugeotu a Citroënu. Zatím však, jak se zdá, všechno nefunguje úplně hladce, což se projevuje na vozech R5. O ty se starají lidé od Peugeotu. Jejich cílem bylo vyvinout Evo kit na své sesterské vozy R5, aby se tak opět dotáhli na konkurenci od Fordu a Škody.
Na své vylepšení spotřebovali Francouzi 5 žolíků - vylepšili mezichladič, chladič, upravili vedení vzduchu a také jejich upevnění. Pro zadní nápravu je k dispozici nový diferenciál, posílen byl také alternátor. Nová je elektronická pumpa, která slouží k hydraulickému řízení. V oblasti motoru se podařilo snížit počet jednotlivých součástek, což by mělo zvýšit výkon o zhruba 6 koní.
Zákazníky však toto vylepšení nepřesvědčilo. Především řízení se jim údajně nezamlouvá: "Na šotolině je řízení více rozptýlené a houbovité. Navíc je náchylnější k poškození," měl prohlásit jeden z jezdců, který byl pozván na test, který PSA zorganizovalo před Rally de Portugal pro své zákazníky.
Bez zajímavosti také není, že testu inovovaných vozů se zúčastnili také junior Citroënu, Quentin Gilbert, nebo Emil Bergkvist, oba však v Portugalsku jeli se starší verzí vozu. Jediným, kdo jel v Portugalsku s novým vylepšením, byl jezdec Peugeotu, José Suarez. Zákazníky Citroënu a Peugeotu naopak velmi zaujaly nové tlumiče (nebylo potřeba využít žolíka) a také nový software.
Tyto novinky byly homologovány separátně a slouží k vyřešení problémů s pop-off ventilem, který u vozů Citroën a Peugeot dlouhodobě zlobí. Někteří zákazníci proto radši dokonce nevyužívali maximálního výkonu svých vozů. Vylepšení tohoto nedostatku by se mělo projevit hlavně na šotolině nebo mokru.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?