S Evo kitem chtělo zákaznické oddělení PSA opět učinit konkurenceschopné své vozy R5 - Peugeot 208 T16 a Citroën DS3 R5. Jenže vše nejde podle plánu.
Koncern PSA se rozhodl převést pod jednu střechu sportovní oddělení Peugeotu a Citroënu. Zatím však, jak se zdá, všechno nefunguje úplně hladce, což se projevuje na vozech R5. O ty se starají lidé od Peugeotu. Jejich cílem bylo vyvinout Evo kit na své sesterské vozy R5, aby se tak opět dotáhli na konkurenci od Fordu a Škody.
Na své vylepšení spotřebovali Francouzi 5 žolíků - vylepšili mezichladič, chladič, upravili vedení vzduchu a také jejich upevnění. Pro zadní nápravu je k dispozici nový diferenciál, posílen byl také alternátor. Nová je elektronická pumpa, která slouží k hydraulickému řízení. V oblasti motoru se podařilo snížit počet jednotlivých součástek, což by mělo zvýšit výkon o zhruba 6 koní.
Zákazníky však toto vylepšení nepřesvědčilo. Především řízení se jim údajně nezamlouvá: "Na šotolině je řízení více rozptýlené a houbovité. Navíc je náchylnější k poškození," měl prohlásit jeden z jezdců, který byl pozván na test, který PSA zorganizovalo před Rally de Portugal pro své zákazníky.
Bez zajímavosti také není, že testu inovovaných vozů se zúčastnili také junior Citroënu, Quentin Gilbert, nebo Emil Bergkvist, oba však v Portugalsku jeli se starší verzí vozu. Jediným, kdo jel v Portugalsku s novým vylepšením, byl jezdec Peugeotu, José Suarez. Zákazníky Citroënu a Peugeotu naopak velmi zaujaly nové tlumiče (nebylo potřeba využít žolíka) a také nový software.
Tyto novinky byly homologovány separátně a slouží k vyřešení problémů s pop-off ventilem, který u vozů Citroën a Peugeot dlouhodobě zlobí. Někteří zákazníci proto radši dokonce nevyužívali maximálního výkonu svých vozů. Vylepšení tohoto nedostatku by se mělo projevit hlavně na šotolině nebo mokru.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?