S Evo kitem chtělo zákaznické oddělení PSA opět učinit konkurenceschopné své vozy R5 - Peugeot 208 T16 a Citroën DS3 R5. Jenže vše nejde podle plánu.
Koncern PSA se rozhodl převést pod jednu střechu sportovní oddělení Peugeotu a Citroënu. Zatím však, jak se zdá, všechno nefunguje úplně hladce, což se projevuje na vozech R5. O ty se starají lidé od Peugeotu. Jejich cílem bylo vyvinout Evo kit na své sesterské vozy R5, aby se tak opět dotáhli na konkurenci od Fordu a Škody.
Na své vylepšení spotřebovali Francouzi 5 žolíků - vylepšili mezichladič, chladič, upravili vedení vzduchu a také jejich upevnění. Pro zadní nápravu je k dispozici nový diferenciál, posílen byl také alternátor. Nová je elektronická pumpa, která slouží k hydraulickému řízení. V oblasti motoru se podařilo snížit počet jednotlivých součástek, což by mělo zvýšit výkon o zhruba 6 koní.
Zákazníky však toto vylepšení nepřesvědčilo. Především řízení se jim údajně nezamlouvá: "Na šotolině je řízení více rozptýlené a houbovité. Navíc je náchylnější k poškození," měl prohlásit jeden z jezdců, který byl pozván na test, který PSA zorganizovalo před Rally de Portugal pro své zákazníky.
Bez zajímavosti také není, že testu inovovaných vozů se zúčastnili také junior Citroënu, Quentin Gilbert, nebo Emil Bergkvist, oba však v Portugalsku jeli se starší verzí vozu. Jediným, kdo jel v Portugalsku s novým vylepšením, byl jezdec Peugeotu, José Suarez. Zákazníky Citroënu a Peugeotu naopak velmi zaujaly nové tlumiče (nebylo potřeba využít žolíka) a také nový software.
Tyto novinky byly homologovány separátně a slouží k vyřešení problémů s pop-off ventilem, který u vozů Citroën a Peugeot dlouhodobě zlobí. Někteří zákazníci proto radši dokonce nevyužívali maximálního výkonu svých vozů. Vylepšení tohoto nedostatku by se mělo projevit hlavně na šotolině nebo mokru.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?