Zklamání u Peugeotu a Citroënu - o inovované vozy není zájem

Suárez, José Antonio - Carrera, Cándido
Suárez, José Antonio - Carrera, Cándido, foto: Red Bull
iM2 7. června 2016 22:23
Sdílej:

S Evo kitem chtělo zákaznické oddělení PSA opět učinit konkurenceschopné své vozy R5 - Peugeot 208 T16 a Citroën DS3 R5. Jenže vše nejde podle plánu.

Koncern PSA se rozhodl převést pod jednu střechu sportovní oddělení Peugeotu a Citroënu. Zatím však, jak se zdá, všechno nefunguje úplně hladce, což se projevuje na vozech R5. O ty se starají lidé od Peugeotu. Jejich cílem bylo vyvinout Evo kit na své sesterské vozy R5, aby se tak opět dotáhli na konkurenci od Fordu a Škody. 

Na své vylepšení spotřebovali Francouzi 5 žolíků - vylepšili mezichladič, chladič, upravili vedení vzduchu a také jejich upevnění. Pro zadní nápravu je k dispozici nový diferenciál, posílen byl také alternátor. Nová je elektronická pumpa, která slouží k hydraulickému řízení. V oblasti motoru se podařilo snížit počet jednotlivých součástek, což by mělo zvýšit výkon o zhruba 6 koní. 

Zákazníky však toto vylepšení nepřesvědčilo. Především řízení se jim údajně nezamlouvá: "Na šotolině je řízení více rozptýlené a houbovité. Navíc je náchylnější k poškození," měl prohlásit jeden z jezdců, který byl pozván na test, který PSA zorganizovalo před Rally de Portugal pro své zákazníky. 

Bez zajímavosti také není, že testu inovovaných vozů se zúčastnili také junior Citroënu, Quentin Gilbert, nebo Emil Bergkvist, oba však v Portugalsku jeli se starší verzí vozu. Jediným, kdo jel v Portugalsku s novým vylepšením, byl jezdec Peugeotu, José Suarez. Zákazníky Citroënu a Peugeotu naopak velmi zaujaly nové tlumiče (nebylo potřeba využít žolíka) a také nový software.

Tyto novinky byly homologovány separátně a slouží k vyřešení problémů s pop-off ventilem, který u vozů Citroën a Peugeot dlouhodobě zlobí. Někteří zákazníci proto radši dokonce nevyužívali maximálního výkonu svých vozů. Vylepšení tohoto nedostatku by se mělo projevit hlavně na šotolině nebo mokru. 

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.