Škoda a Peugeot trpí díky svému rozhodnutí před touto sezonou odejít z ERC a soustředit se WRC2, míní koordinátor ERC, Jean-Baptiste Ley.
Obě značky se rozhodly z evropské scény (ať už ERC nebo dřívějšího IRC) odejít po dlouhých letech vzájemné spolupráce. I když Jean-Baptiste Ley rozumí jejich touze odejít do MS, tak si myslí, že jejich profil díky tomu utrpěl: "Škodu a Peugeot více lákal obrázek MS," řekl Ley pro 'Autosport'.
"Vždycky je z pohledu fanoušků a obchodních partnerů lepší, když hovoříte o MS než o ME. Ale můj osobní pohled je, že Škoda a Peugeot vyvinuly vozy R5 čistě pro klienty. Proto nevolí tu nejlepší strategii. Když jsou v ERC, tak jsou na čele. Každý je sleduje a jsou schopni vyhrávat soutěže.
Dostává se jim navíc velké publicity v televizi a médiích. Teď se rozhodly přejít do WRC, což může dávat smysl, jenže problém je, že nejsou na čele. Namísto toho jsou plně ve stínu výrobců, kteří mají vozy WRC. Podle mě to není dobrá strategie pro to, aby se ukázali svým zákazníkům."
Tovární týmy Škoda a Peugeot si mezi sebe rozdělily 15 vítězství v prvních třech letech obnoveného ERC. Jezdci Škody, Jan Kopecky a Esapekka Lappi, získali tituly v letech 2013 a 2014. Vloni už ale jel tým z Mladé Boleslavi jen několik vybraných soutěží. Pontus Tidemand letos vyhrál ve WRC2 poprvé pro Škodu v Portugalsku.
Program Peugeot Rally Academy letos nasazuje do WRC2 José Antonio Suáreze. V předchozích letech bojoval s Craigem Breenem a případně Kevinem Abbringem o titul v ERC. V ERC tedy po odchodu těchto dvou továrních týmů dominují vozy Ford. O ERC se spekulovalo, jako o vhodném šampionátu pro staré vozy WRC.
To však nenastane: "Pro nás jsou R5 nejlepší. Vloni jsme se rozhodli zakázat vozy RRC, protože neodpovídaly naši nákladové filozofii. Víme, jak je těžké pro soukromníka získat rozpočet pro mezinárodní mistrovství. Proto pomáháme účastníkům s logistikou na ostrovních soutěžích a také rozdělujeme 200 000 EUR. ERC nedovolí nejdražším autům [WRC], aby jezdila."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.