Odchod z ERC Škodu a Peugeot poškodil, míní manager šampionátu

Kopecký, Jan - Dresler, Pavel
Kopecký, Jan - Dresler, Pavel, foto: www.rallyzone.cz | Vrba, Roman
iM2 2. června 2016 22:50
Sdílej:

Škoda a Peugeot trpí díky svému rozhodnutí před touto sezonou odejít z ERC a soustředit se WRC2, míní koordinátor ERC, Jean-Baptiste Ley.

Obě značky se rozhodly z evropské scény (ať už ERC nebo dřívějšího IRC) odejít po dlouhých letech vzájemné spolupráce. I když Jean-Baptiste Ley rozumí jejich touze odejít do MS, tak si myslí, že jejich profil díky tomu utrpěl: "Škodu a Peugeot více lákal obrázek MS," řekl Ley pro 'Autosport'.

"Vždycky je z pohledu fanoušků a obchodních partnerů lepší, když hovoříte o MS než o ME. Ale můj osobní pohled je, že Škoda a Peugeot vyvinuly vozy R5 čistě pro klienty. Proto nevolí tu nejlepší strategii. Když jsou v ERC, tak jsou na čele. Každý je sleduje a jsou schopni vyhrávat soutěže.

Dostává se jim navíc velké publicity v televizi a médiích. Teď se rozhodly přejít do WRC, což může dávat smysl, jenže problém je, že nejsou na čele. Namísto toho jsou plně ve stínu výrobců, kteří mají vozy WRC. Podle mě to není dobrá strategie pro to, aby se ukázali svým zákazníkům."

Tovární týmy Škoda a Peugeot si mezi sebe rozdělily 15 vítězství v prvních třech letech obnoveného ERC. Jezdci Škody, Jan Kopecky a Esapekka Lappi, získali tituly v letech 2013 a 2014. Vloni už ale jel tým z Mladé Boleslavi jen několik vybraných soutěží. Pontus Tidemand letos vyhrál ve WRC2 poprvé pro Škodu v Portugalsku.

Program Peugeot Rally Academy letos nasazuje do WRC2 José Antonio Suáreze. V předchozích letech bojoval s Craigem Breenem a případně Kevinem Abbringem o titul v ERC. V ERC tedy po odchodu těchto dvou továrních týmů dominují vozy Ford. O ERC se spekulovalo, jako o vhodném šampionátu pro staré vozy WRC.

To však nenastane: "Pro nás jsou R5 nejlepší. Vloni jsme se rozhodli zakázat vozy RRC, protože neodpovídaly naši nákladové filozofii. Víme, jak je těžké pro soukromníka získat rozpočet pro mezinárodní mistrovství. Proto pomáháme účastníkům s logistikou na ostrovních soutěžích a také rozdělujeme 200 000 EUR. ERC nedovolí nejdražším autům [WRC], aby jezdila."

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?