Škoda a Peugeot trpí díky svému rozhodnutí před touto sezonou odejít z ERC a soustředit se WRC2, míní koordinátor ERC, Jean-Baptiste Ley.
Obě značky se rozhodly z evropské scény (ať už ERC nebo dřívějšího IRC) odejít po dlouhých letech vzájemné spolupráce. I když Jean-Baptiste Ley rozumí jejich touze odejít do MS, tak si myslí, že jejich profil díky tomu utrpěl: "Škodu a Peugeot více lákal obrázek MS," řekl Ley pro 'Autosport'.
"Vždycky je z pohledu fanoušků a obchodních partnerů lepší, když hovoříte o MS než o ME. Ale můj osobní pohled je, že Škoda a Peugeot vyvinuly vozy R5 čistě pro klienty. Proto nevolí tu nejlepší strategii. Když jsou v ERC, tak jsou na čele. Každý je sleduje a jsou schopni vyhrávat soutěže.
Dostává se jim navíc velké publicity v televizi a médiích. Teď se rozhodly přejít do WRC, což může dávat smysl, jenže problém je, že nejsou na čele. Namísto toho jsou plně ve stínu výrobců, kteří mají vozy WRC. Podle mě to není dobrá strategie pro to, aby se ukázali svým zákazníkům."
Tovární týmy Škoda a Peugeot si mezi sebe rozdělily 15 vítězství v prvních třech letech obnoveného ERC. Jezdci Škody, Jan Kopecky a Esapekka Lappi, získali tituly v letech 2013 a 2014. Vloni už ale jel tým z Mladé Boleslavi jen několik vybraných soutěží. Pontus Tidemand letos vyhrál ve WRC2 poprvé pro Škodu v Portugalsku.
Program Peugeot Rally Academy letos nasazuje do WRC2 José Antonio Suáreze. V předchozích letech bojoval s Craigem Breenem a případně Kevinem Abbringem o titul v ERC. V ERC tedy po odchodu těchto dvou továrních týmů dominují vozy Ford. O ERC se spekulovalo, jako o vhodném šampionátu pro staré vozy WRC.
To však nenastane: "Pro nás jsou R5 nejlepší. Vloni jsme se rozhodli zakázat vozy RRC, protože neodpovídaly naši nákladové filozofii. Víme, jak je těžké pro soukromníka získat rozpočet pro mezinárodní mistrovství. Proto pomáháme účastníkům s logistikou na ostrovních soutěžích a také rozdělujeme 200 000 EUR. ERC nedovolí nejdražším autům [WRC], aby jezdila."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?