Škoda a Peugeot trpí díky svému rozhodnutí před touto sezonou odejít z ERC a soustředit se WRC2, míní koordinátor ERC, Jean-Baptiste Ley.
Obě značky se rozhodly z evropské scény (ať už ERC nebo dřívějšího IRC) odejít po dlouhých letech vzájemné spolupráce. I když Jean-Baptiste Ley rozumí jejich touze odejít do MS, tak si myslí, že jejich profil díky tomu utrpěl: "Škodu a Peugeot více lákal obrázek MS," řekl Ley pro 'Autosport'.
"Vždycky je z pohledu fanoušků a obchodních partnerů lepší, když hovoříte o MS než o ME. Ale můj osobní pohled je, že Škoda a Peugeot vyvinuly vozy R5 čistě pro klienty. Proto nevolí tu nejlepší strategii. Když jsou v ERC, tak jsou na čele. Každý je sleduje a jsou schopni vyhrávat soutěže.
Dostává se jim navíc velké publicity v televizi a médiích. Teď se rozhodly přejít do WRC, což může dávat smysl, jenže problém je, že nejsou na čele. Namísto toho jsou plně ve stínu výrobců, kteří mají vozy WRC. Podle mě to není dobrá strategie pro to, aby se ukázali svým zákazníkům."
Tovární týmy Škoda a Peugeot si mezi sebe rozdělily 15 vítězství v prvních třech letech obnoveného ERC. Jezdci Škody, Jan Kopecky a Esapekka Lappi, získali tituly v letech 2013 a 2014. Vloni už ale jel tým z Mladé Boleslavi jen několik vybraných soutěží. Pontus Tidemand letos vyhrál ve WRC2 poprvé pro Škodu v Portugalsku.
Program Peugeot Rally Academy letos nasazuje do WRC2 José Antonio Suáreze. V předchozích letech bojoval s Craigem Breenem a případně Kevinem Abbringem o titul v ERC. V ERC tedy po odchodu těchto dvou továrních týmů dominují vozy Ford. O ERC se spekulovalo, jako o vhodném šampionátu pro staré vozy WRC.
To však nenastane: "Pro nás jsou R5 nejlepší. Vloni jsme se rozhodli zakázat vozy RRC, protože neodpovídaly naši nákladové filozofii. Víme, jak je těžké pro soukromníka získat rozpočet pro mezinárodní mistrovství. Proto pomáháme účastníkům s logistikou na ostrovních soutěžích a také rozdělujeme 200 000 EUR. ERC nedovolí nejdražším autům [WRC], aby jezdila."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?