Začíná se ve WRC roztáčet přestupový kolotoč před sezonou 2017? Někteří cenění jezdci nemají na rok 2017 ještě stále podepsanou smlouvu a rozhlížejí se po různých alternativách. Zdá se, že v dobré pozici je Thierry Neuville.
Jeho výkony na rychlostních zkouškách kolísají a očekávané výsledky od jezdce jeho formátu se nedostavují. Svůj někdejší statut jezdce č. 1 u Hyundai Motorsport Thierry Neuville už dávno ztratil. I tak platí Belgičan za aktuálně nejžádanějšího jezdce v poli. Jeho pozice je výhodná, protože hned několik továrních týmů bojuje o svoje jezdce pro příští sezonu.
Na konci této sezony vyprší ze špičkových jezdců smlouvy nejen Neuvilleovi, ale také jeho kolegovi od Hyundai, Danimu Sordovi, a Madsi Ostbergovi z M-Sportu. Možností mají tito borci ale více než dost. Mohli jsme číst určité zvěsti, které spojovaly Neuvillea napřed s Citroënem, pak s Toyotou. Teď se do hry o služby Neuvillea vložil šéf dalšího z továrních týmů.
U Citroënu má jistou smlouvu Kris Meeke a Malcolm Wilson nedávno potvrdil, že i v roce 2017 bude důvěřovat Ericovi Camillimu (má smlouvu na dva roky plus rok opce). Toyota v prvním roce pravděpodobně vsadí kromě jiného také na Juhu Hänninena.
"Thierry by byl mým snovým jezdcem. Rád bych ho viděl jako jedničku u M-Sportu. Vím, co dokáže a jsem si jistý, že za správných podmínek najde starou sílu a bude bojovat o titul. Bohužel máme ale pouze omezený rozpočet a myslím si, že si jej nebudeme moci dovolit. Ale pokud by to mohlo být nějakým způsobem možné, tak bych ho rád viděl na naší straně," říká Malcom Wilson.
Do hry se navíc před příští sezonou přidává Toyota. Ve WRC ale v uplynulých několika sezonách kvůli nám všem dobře známým okolnostem nebylo pro rozvoj nových talentů zrovna moc prostoru. Výsledkem je, že potenciálních vítězných jezdců není mnoho. Volkswagen má zajištěné služby Sébastiena Ogiera a Andrease Mikkelsena, prodloužení smlouvy s Jarim-Mattim Latvalou se zdá být už jen formatilou. Hyundai má pod smlouvou Haydena Paddona.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?