Začíná se ve WRC roztáčet přestupový kolotoč před sezonou 2017? Někteří cenění jezdci nemají na rok 2017 ještě stále podepsanou smlouvu a rozhlížejí se po různých alternativách. Zdá se, že v dobré pozici je Thierry Neuville.
Jeho výkony na rychlostních zkouškách kolísají a očekávané výsledky od jezdce jeho formátu se nedostavují. Svůj někdejší statut jezdce č. 1 u Hyundai Motorsport Thierry Neuville už dávno ztratil. I tak platí Belgičan za aktuálně nejžádanějšího jezdce v poli. Jeho pozice je výhodná, protože hned několik továrních týmů bojuje o svoje jezdce pro příští sezonu.
Na konci této sezony vyprší ze špičkových jezdců smlouvy nejen Neuvilleovi, ale také jeho kolegovi od Hyundai, Danimu Sordovi, a Madsi Ostbergovi z M-Sportu. Možností mají tito borci ale více než dost. Mohli jsme číst určité zvěsti, které spojovaly Neuvillea napřed s Citroënem, pak s Toyotou. Teď se do hry o služby Neuvillea vložil šéf dalšího z továrních týmů.
U Citroënu má jistou smlouvu Kris Meeke a Malcolm Wilson nedávno potvrdil, že i v roce 2017 bude důvěřovat Ericovi Camillimu (má smlouvu na dva roky plus rok opce). Toyota v prvním roce pravděpodobně vsadí kromě jiného také na Juhu Hänninena.
"Thierry by byl mým snovým jezdcem. Rád bych ho viděl jako jedničku u M-Sportu. Vím, co dokáže a jsem si jistý, že za správných podmínek najde starou sílu a bude bojovat o titul. Bohužel máme ale pouze omezený rozpočet a myslím si, že si jej nebudeme moci dovolit. Ale pokud by to mohlo být nějakým způsobem možné, tak bych ho rád viděl na naší straně," říká Malcom Wilson.
Do hry se navíc před příští sezonou přidává Toyota. Ve WRC ale v uplynulých několika sezonách kvůli nám všem dobře známým okolnostem nebylo pro rozvoj nových talentů zrovna moc prostoru. Výsledkem je, že potenciálních vítězných jezdců není mnoho. Volkswagen má zajištěné služby Sébastiena Ogiera a Andrease Mikkelsena, prodloužení smlouvy s Jarim-Mattim Latvalou se zdá být už jen formatilou. Hyundai má pod smlouvou Haydena Paddona.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?