Začíná se ve WRC roztáčet přestupový kolotoč před sezonou 2017? Někteří cenění jezdci nemají na rok 2017 ještě stále podepsanou smlouvu a rozhlížejí se po různých alternativách. Zdá se, že v dobré pozici je Thierry Neuville.
Jeho výkony na rychlostních zkouškách kolísají a očekávané výsledky od jezdce jeho formátu se nedostavují. Svůj někdejší statut jezdce č. 1 u Hyundai Motorsport Thierry Neuville už dávno ztratil. I tak platí Belgičan za aktuálně nejžádanějšího jezdce v poli. Jeho pozice je výhodná, protože hned několik továrních týmů bojuje o svoje jezdce pro příští sezonu.
Na konci této sezony vyprší ze špičkových jezdců smlouvy nejen Neuvilleovi, ale také jeho kolegovi od Hyundai, Danimu Sordovi, a Madsi Ostbergovi z M-Sportu. Možností mají tito borci ale více než dost. Mohli jsme číst určité zvěsti, které spojovaly Neuvillea napřed s Citroënem, pak s Toyotou. Teď se do hry o služby Neuvillea vložil šéf dalšího z továrních týmů.
U Citroënu má jistou smlouvu Kris Meeke a Malcolm Wilson nedávno potvrdil, že i v roce 2017 bude důvěřovat Ericovi Camillimu (má smlouvu na dva roky plus rok opce). Toyota v prvním roce pravděpodobně vsadí kromě jiného také na Juhu Hänninena.
"Thierry by byl mým snovým jezdcem. Rád bych ho viděl jako jedničku u M-Sportu. Vím, co dokáže a jsem si jistý, že za správných podmínek najde starou sílu a bude bojovat o titul. Bohužel máme ale pouze omezený rozpočet a myslím si, že si jej nebudeme moci dovolit. Ale pokud by to mohlo být nějakým způsobem možné, tak bych ho rád viděl na naší straně," říká Malcom Wilson.
Do hry se navíc před příští sezonou přidává Toyota. Ve WRC ale v uplynulých několika sezonách kvůli nám všem dobře známým okolnostem nebylo pro rozvoj nových talentů zrovna moc prostoru. Výsledkem je, že potenciálních vítězných jezdců není mnoho. Volkswagen má zajištěné služby Sébastiena Ogiera a Andrease Mikkelsena, prodloužení smlouvy s Jarim-Mattim Latvalou se zdá být už jen formatilou. Hyundai má pod smlouvou Haydena Paddona.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?