Začíná se ve WRC roztáčet přestupový kolotoč před sezonou 2017? Někteří cenění jezdci nemají na rok 2017 ještě stále podepsanou smlouvu a rozhlížejí se po různých alternativách. Zdá se, že v dobré pozici je Thierry Neuville.
Jeho výkony na rychlostních zkouškách kolísají a očekávané výsledky od jezdce jeho formátu se nedostavují. Svůj někdejší statut jezdce č. 1 u Hyundai Motorsport Thierry Neuville už dávno ztratil. I tak platí Belgičan za aktuálně nejžádanějšího jezdce v poli. Jeho pozice je výhodná, protože hned několik továrních týmů bojuje o svoje jezdce pro příští sezonu.
Na konci této sezony vyprší ze špičkových jezdců smlouvy nejen Neuvilleovi, ale také jeho kolegovi od Hyundai, Danimu Sordovi, a Madsi Ostbergovi z M-Sportu. Možností mají tito borci ale více než dost. Mohli jsme číst určité zvěsti, které spojovaly Neuvillea napřed s Citroënem, pak s Toyotou. Teď se do hry o služby Neuvillea vložil šéf dalšího z továrních týmů.
U Citroënu má jistou smlouvu Kris Meeke a Malcolm Wilson nedávno potvrdil, že i v roce 2017 bude důvěřovat Ericovi Camillimu (má smlouvu na dva roky plus rok opce). Toyota v prvním roce pravděpodobně vsadí kromě jiného také na Juhu Hänninena.
"Thierry by byl mým snovým jezdcem. Rád bych ho viděl jako jedničku u M-Sportu. Vím, co dokáže a jsem si jistý, že za správných podmínek najde starou sílu a bude bojovat o titul. Bohužel máme ale pouze omezený rozpočet a myslím si, že si jej nebudeme moci dovolit. Ale pokud by to mohlo být nějakým způsobem možné, tak bych ho rád viděl na naší straně," říká Malcom Wilson.
Do hry se navíc před příští sezonou přidává Toyota. Ve WRC ale v uplynulých několika sezonách kvůli nám všem dobře známým okolnostem nebylo pro rozvoj nových talentů zrovna moc prostoru. Výsledkem je, že potenciálních vítězných jezdců není mnoho. Volkswagen má zajištěné služby Sébastiena Ogiera a Andrease Mikkelsena, prodloužení smlouvy s Jarim-Mattim Latvalou se zdá být už jen formatilou. Hyundai má pod smlouvou Haydena Paddona.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.