Posádka týmu TMS Turnov ve složení Dominik Brož – Petr Těšínský opět vyráží do světa. Druhý podnik letošní sezony v juniorském mistrovství Evropy - Azores Airlines Rally - startuje začátkem června a Dominik s Petrem zde nebudou chybět.
Po úspěšně zvládnuté Irské rally, kde si Dominik s Petrem dojeli pro první body za 5. místo v juniorském mistrovství Evropy, čeká na kluky další výzva. Tentokráte se vydají do slunného Portugalska, konkrétně na Azorské ostrovy. Šotolinová soutěž je rozdělena do tří etap a celkem zde čeká na posádky šestnáct rychlostních zkoušek s 215,5 ostrými kilometry. „Náš Ford Fiesta R2 prošel po irské soutěži pečlivou kontrolou a repasí. Hlavní změna nastala i v nastavení podvozku, kdy klasické asfaltové vystřídalo nastavení pro šotolinu. Doma proběhl ještě krátký test. Vše funguje, jak má. Za posádku mohu říct, že se na novou soutěž velmi těšíme. Já s tátou vyrážíme po vlastní ose se závoďákem již tuto neděli. Zbytek týmu za námi přiletí v pátek. I když to bude pro nás nová soutěž, budeme se snažit o co nejlepší výsledek, tak nám držte palce,“ uvedl krátce před odjezdem do Portugalska Dominik Brož. Samotná soutěž odstartuje ve čtvrtek 2. června a na posádky jsou připraveny na zahřátí čtyři rychlostní testy. V pátek přijde na řadu šest rychlostek včetně 25,7 km dlouhé Sete Cidades, která se pojede dvakrát. Závěrečný den nebude nijak odpočinkový, neboť je zde opět porce šesti zkoušek, z toho dvě mají délku více jak dvacet kilometrů. O počínání Dominika s Petrem v soutěži vás budeme opět informovat.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?