Veterán WRC, Dani Sordo, zvažuje, zda-li před rokem 2017 prodlouží smlouvu s Hyundai nebo přestoupí k jinému týmu. Španělovi totiž, stejně jako Thierry Neuvilleovi, vyprší stávající smlouva již na konci této sezony.
AKTUALIZACE: Podle španělského 'AS' je tím druhým týmem, který se o služby Sorda zajímá, tým Citroën. Tuto zprávu navíc mužeme považovat za důvěryhodnou, protože redaktoři zmíněného periodika s jezdcem měli mluvit.
PŮVODNÍ ZPRÁVA: Zatímco o Neuvilleovi se spekuluje, že by se mohl vrátit do Citroënu, tak Dani Sordo teď přiznal, že má nabídku od jiného týmu. Tím je zřejmě Toyota. Prodloužit smlouvu s ním chce ale i Hyundai. "Momentálně vedu jednání s týmem [Hyundai] a také dalším týmem, takže to pro příští rok vypadá dobře," řekl Španěl pro 'Motorsport.com'.
"Zatím toho nemohu moc říct, je ještě brzy. Nejdůležitější věcí je, abych odjel dobré soutěže. Poté začnu vyjednávat. Zůstanu ve WRC, pokud ne s tímto týmem tak s jiným. Příští rok přichází Toyota, takže ve WRC bude více míst. Někteří jezdci změní místa, takže to bude zajímavější," říká Sordo.
Sordo sezonu zahájil dvěma šestými a dvěma čtvrtými místy - je to nejlepší vstup do sezony v barvách Hyundai - zatím mu patří 5. místo v hodnocení jezdců. 33letý jezdec navíc chválí nový i20 WRC, největší zlepšení vnímá na motoru.
"Na novém autě je všechno o kousek lepší. Jedinou velkou změnou je motor, ten je o hodně lepší. Podvozek je zcela nový, auto je delší. V některých rychlejších místech je tak více stabilní, naopak když je pasáž více zatáčkovitá, tak je to občas složitější. Tohle auto má ale více dobrých bodů než starý model."
Měl by Sordo zájem přestoupit do rallycrossu jako někdejší rivalové Sébastien Loeb a Petter Solberg? Daniho však zajímá rally: "Pro mě je rally top. Rallycross je možná dobrý, ale já jsem vždy snil o rally, když jsem byl malý. Mám rád rallycross, protože se trošku podobá rally. Ale na okruhu to není ten stejný pocit. Řídit auto na okruhu...nevím, jak to říct, máte pocit, že potřebujete něco víc."
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.