Legenda WRC má letos v plánu kompletní šampionát MS v rallycrossu. Ten jej sice fascinuje, ale jako hrozbu pro WRC jej rozhodně nevnímá. Podle něj jsou v ohrožení spíše okruhové série.
Sébastien Loeb si postupně zvyká na MS v rallycrossu. Zájem o jeho osobu je samozřejmě enormní. "WRC a MS v rallycrossu nelze vůbec srovnávat. Ačkoliv se ve jménu obou [sérií] vyskytuje 'rally', tak to už dlouho není to stejné. Naopak, rallycross je více závoděním na okruhu a kompletně odlišným sportovním odvětvím. Už proto nikdy nenahradí MS v rally," začal Seb Loeb.
Kratší a akcí nabité závody rallycrossu jsou mezi fanoušky motorismu stále populárnější. I Loebovi se líbí nadšení diváků. "Formát sedí a je použitelný pro TV. Navíc si myslím, že jsme na Hockenheimu nabídli dobrou show. To by o sobě nemohla tento víkend říct každá závodní série." Pro Loeba se na německém Hockenheimringu jednalo o druhý závod MS v rallycrossu. Bral zde desátou příčku.
Francouz ale ví, kde jsou jeho slabiny. "Celkově vzato mi chybí ještě nějaká rychlost. Se dvěma opravdovými testy a dvěma závodními víkendy stojím teprve na začátku. Můj Peugeot už se chová dobře. Myslím, že bychom mohli ještě posílit v oblasti trakce, na druhou stranu na setupu jsme už docela daleko. Také v oblasti jednotlivých pneumatik už se toho nemůžeme moc naučit," pokračuje 42letý rallyový rekordman.
Ze svého působení v rally ale může využít několika věcí. "Co mi, jako rallyovému jezdci, pomáhá, je pocit jízdy za stabilních podmínek. Navíc si myslím, že mi rallyové ježdění pomáhá spíše na asfaltových pasážích, například při brždění a najíždění do zatáček, než na šotolinových úsecích. Tam jsou mladí draví kluci rovnocennější. Důležitý je ale pro dobrý výsledek v rallycrossu start. Už v MS cestovních vozů jsem na tom hodně pracoval. Zde je to ale ještě více rozhodující.
Je ale také hodně faktorů, jako například startovní pozice, které člověk nemůže ovlivnit. Když dostanete jako já na Hockenheimu nalosovanou vnější startovní pozici, tak je pak těžké mít v první zatáčce svůj nos vepředu," říká Loeb.
Co se startovní pozice týče, tak o tomto tématu v posledních měsících také hodně často mluví Sébastien Ogier ve WRC. Loeb má pro svého krajana pochopení, když vnímá současné řešení jako neférové. Pokud by to mělo být dle rekordmana WRC, tak by byla nejférovějším řešením v rally kvalifikace, na které by si jezdci vyjeli pozice. "Ale to lidé nechtěli už za mě," dodává rozesmátý Loeb.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.