Legenda WRC má letos v plánu kompletní šampionát MS v rallycrossu. Ten jej sice fascinuje, ale jako hrozbu pro WRC jej rozhodně nevnímá. Podle něj jsou v ohrožení spíše okruhové série.
Sébastien Loeb si postupně zvyká na MS v rallycrossu. Zájem o jeho osobu je samozřejmě enormní. "WRC a MS v rallycrossu nelze vůbec srovnávat. Ačkoliv se ve jménu obou [sérií] vyskytuje 'rally', tak to už dlouho není to stejné. Naopak, rallycross je více závoděním na okruhu a kompletně odlišným sportovním odvětvím. Už proto nikdy nenahradí MS v rally," začal Seb Loeb.
Kratší a akcí nabité závody rallycrossu jsou mezi fanoušky motorismu stále populárnější. I Loebovi se líbí nadšení diváků. "Formát sedí a je použitelný pro TV. Navíc si myslím, že jsme na Hockenheimu nabídli dobrou show. To by o sobě nemohla tento víkend říct každá závodní série." Pro Loeba se na německém Hockenheimringu jednalo o druhý závod MS v rallycrossu. Bral zde desátou příčku.
Francouz ale ví, kde jsou jeho slabiny. "Celkově vzato mi chybí ještě nějaká rychlost. Se dvěma opravdovými testy a dvěma závodními víkendy stojím teprve na začátku. Můj Peugeot už se chová dobře. Myslím, že bychom mohli ještě posílit v oblasti trakce, na druhou stranu na setupu jsme už docela daleko. Také v oblasti jednotlivých pneumatik už se toho nemůžeme moc naučit," pokračuje 42letý rallyový rekordman.
Ze svého působení v rally ale může využít několika věcí. "Co mi, jako rallyovému jezdci, pomáhá, je pocit jízdy za stabilních podmínek. Navíc si myslím, že mi rallyové ježdění pomáhá spíše na asfaltových pasážích, například při brždění a najíždění do zatáček, než na šotolinových úsecích. Tam jsou mladí draví kluci rovnocennější. Důležitý je ale pro dobrý výsledek v rallycrossu start. Už v MS cestovních vozů jsem na tom hodně pracoval. Zde je to ale ještě více rozhodující.
Je ale také hodně faktorů, jako například startovní pozice, které člověk nemůže ovlivnit. Když dostanete jako já na Hockenheimu nalosovanou vnější startovní pozici, tak je pak těžké mít v první zatáčce svůj nos vepředu," říká Loeb.
Co se startovní pozice týče, tak o tomto tématu v posledních měsících také hodně často mluví Sébastien Ogier ve WRC. Loeb má pro svého krajana pochopení, když vnímá současné řešení jako neférové. Pokud by to mělo být dle rekordmana WRC, tak by byla nejférovějším řešením v rally kvalifikace, na které by si jezdci vyjeli pozice. "Ale to lidé nechtěli už za mě," dodává rozesmátý Loeb.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?