Legenda WRC má letos v plánu kompletní šampionát MS v rallycrossu. Ten jej sice fascinuje, ale jako hrozbu pro WRC jej rozhodně nevnímá. Podle něj jsou v ohrožení spíše okruhové série.
Sébastien Loeb si postupně zvyká na MS v rallycrossu. Zájem o jeho osobu je samozřejmě enormní. "WRC a MS v rallycrossu nelze vůbec srovnávat. Ačkoliv se ve jménu obou [sérií] vyskytuje 'rally', tak to už dlouho není to stejné. Naopak, rallycross je více závoděním na okruhu a kompletně odlišným sportovním odvětvím. Už proto nikdy nenahradí MS v rally," začal Seb Loeb.
Kratší a akcí nabité závody rallycrossu jsou mezi fanoušky motorismu stále populárnější. I Loebovi se líbí nadšení diváků. "Formát sedí a je použitelný pro TV. Navíc si myslím, že jsme na Hockenheimu nabídli dobrou show. To by o sobě nemohla tento víkend říct každá závodní série." Pro Loeba se na německém Hockenheimringu jednalo o druhý závod MS v rallycrossu. Bral zde desátou příčku.
Francouz ale ví, kde jsou jeho slabiny. "Celkově vzato mi chybí ještě nějaká rychlost. Se dvěma opravdovými testy a dvěma závodními víkendy stojím teprve na začátku. Můj Peugeot už se chová dobře. Myslím, že bychom mohli ještě posílit v oblasti trakce, na druhou stranu na setupu jsme už docela daleko. Také v oblasti jednotlivých pneumatik už se toho nemůžeme moc naučit," pokračuje 42letý rallyový rekordman.
Ze svého působení v rally ale může využít několika věcí. "Co mi, jako rallyovému jezdci, pomáhá, je pocit jízdy za stabilních podmínek. Navíc si myslím, že mi rallyové ježdění pomáhá spíše na asfaltových pasážích, například při brždění a najíždění do zatáček, než na šotolinových úsecích. Tam jsou mladí draví kluci rovnocennější. Důležitý je ale pro dobrý výsledek v rallycrossu start. Už v MS cestovních vozů jsem na tom hodně pracoval. Zde je to ale ještě více rozhodující.
Je ale také hodně faktorů, jako například startovní pozice, které člověk nemůže ovlivnit. Když dostanete jako já na Hockenheimu nalosovanou vnější startovní pozici, tak je pak těžké mít v první zatáčce svůj nos vepředu," říká Loeb.
Co se startovní pozice týče, tak o tomto tématu v posledních měsících také hodně často mluví Sébastien Ogier ve WRC. Loeb má pro svého krajana pochopení, když vnímá současné řešení jako neférové. Pokud by to mělo být dle rekordmana WRC, tak by byla nejférovějším řešením v rally kvalifikace, na které by si jezdci vyjeli pozice. "Ale to lidé nechtěli už za mě," dodává rozesmátý Loeb.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?