Volkswagen tento týden testuje Polo R WRC 2017 na jihu Francie. Tentokrát jezdí neměcký tým s vozem na asfaltové trati. Volkswagen ve srovnání s minulými testy upravil některé části karoserie svého vozu, Polo tak vypadá ještě agresivněji. Volkswagen také poprvé nasadil své tovární jezdce - Ogiera, Latvalu a Mikkelsena.
Volkswagen s prototypem jezdí téměř každý týden na své testovací dráze Ehra-Lessien (nedaleko Wolfsburgu) a nebo v Lausitzu už od léta 2015. Jenže až doposud se jednalo o upravený stavající vůz Polo R WRC. Teď vyjel první opravdový prototyp WRC 2017.
Volkswagen už má k dispozici hned dva prototypy - Marcus Grönholm jezdí s prvním z nich na rozbité šotolině, druhý testovací jezdec týmu, Dieter Depping, jezdil dva dny na asfaltu, posléze vůz předal továrním jezdcům, kteří se vrátili z Argentiny.
Ve čtvrtek usedl do vozu Sébastien Ogier, Volkswagen se přesunul více na úbočí hor, trať nebyla tolik výškově členitá jako při ježdění s Deppingem. Francouzův program byl zřejmě zaměřený na motor, protože technici často řešili věci v motorovém prostoru. Podle informací z místa je vůz výrazně hlasitější než současný model. Když jezdec nedává plný plny, tak je slyšet pracující turbo.
V pátek dostal prostor Andreas Mikkelsen, který vyjel s testovacím Polem R WRC na úzkých horských cestách. Test probíhal celý den, avšak moc kilometrů Nor neujel. Vůz byl často v péči mechaniků, několikrát navíc předvedl pomalý průjezd vytyčenou testovací tratí. V sobotu přišla řada na Jariho-Mattiho Latvalu. Testu se účastnili také dva technici Penske Racing Shocks, ti se snažili Volkswagenu pomoci s nastavení tlumíčů Sachs.
I přes četné změny stále nejde o finální specifikaci Pola R WRC 2017 - německý tým ji bude tajit do poslední chvíle. Velkou výzvu bude pro jezdce představovat fakt, že pokud dojde k poškození přední části, která je aerodynamicky velmi propracovaná, až do dalšího servisu bude auto citelně hůř fungovat.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?