Volkswagen zahájil testy s Polem R WRC 2017 a závodními jezdci

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Joel Martin, RallyZone.cz
iM2 30. dubna 2016 16:33
Sdílej:

Volkswagen tento týden testuje Polo R WRC 2017 na jihu Francie. Tentokrát jezdí neměcký tým s vozem na asfaltové trati. Volkswagen ve srovnání s minulými testy upravil některé části karoserie svého vozu, Polo tak vypadá ještě agresivněji. Volkswagen také poprvé nasadil své tovární jezdce - Ogiera, Latvalu a Mikkelsena.

Volkswagen s prototypem jezdí téměř každý týden na své testovací dráze Ehra-Lessien (nedaleko Wolfsburgu) a nebo v Lausitzu už od léta 2015. Jenže až doposud se jednalo o upravený stavající vůz Polo R WRC. Teď vyjel první opravdový prototyp WRC 2017.

Volkswagen už má k dispozici hned dva prototypy - Marcus Grönholm jezdí s prvním z nich na rozbité šotolině, druhý testovací jezdec týmu, Dieter Depping, jezdil dva dny na asfaltu, posléze vůz předal továrním jezdcům, kteří se vrátili z Argentiny.

Ve čtvrtek usedl do vozu Sébastien Ogier, Volkswagen se přesunul více na úbočí hor, trať nebyla tolik výškově členitá jako při ježdění s Deppingem. Francouzův program byl zřejmě zaměřený na motor, protože technici často řešili věci v motorovém prostoru. Podle informací z místa je vůz výrazně hlasitější než současný model. Když jezdec nedává plný plny, tak je slyšet pracující turbo.

V pátek dostal prostor Andreas Mikkelsen, který vyjel s testovacím Polem R WRC na úzkých horských cestách. Test probíhal celý den, avšak moc kilometrů Nor neujel. Vůz byl často v péči mechaniků, několikrát navíc předvedl pomalý průjezd vytyčenou testovací tratí. V sobotu přišla řada na Jariho-Mattiho Latvalu. Testu se účastnili také dva technici Penske Racing Shocks, ti se snažili Volkswagenu pomoci s nastavení tlumíčů Sachs. 

I přes četné změny stále nejde o finální specifikaci Pola R WRC 2017 - německý tým ji bude tajit do poslední chvíle. Velkou výzvu bude pro jezdce představovat fakt, že pokud dojde k poškození přední části, která je aerodynamicky velmi propracovaná, až do dalšího servisu bude auto citelně hůř fungovat. 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.