Volkswagen tento týden testuje Polo R WRC 2017 na jihu Francie. Tentokrát jezdí neměcký tým s vozem na asfaltové trati. Volkswagen ve srovnání s minulými testy upravil některé části karoserie svého vozu, Polo tak vypadá ještě agresivněji. Volkswagen také poprvé nasadil své tovární jezdce - Ogiera, Latvalu a Mikkelsena.
Volkswagen s prototypem jezdí téměř každý týden na své testovací dráze Ehra-Lessien (nedaleko Wolfsburgu) a nebo v Lausitzu už od léta 2015. Jenže až doposud se jednalo o upravený stavající vůz Polo R WRC. Teď vyjel první opravdový prototyp WRC 2017.
Volkswagen už má k dispozici hned dva prototypy - Marcus Grönholm jezdí s prvním z nich na rozbité šotolině, druhý testovací jezdec týmu, Dieter Depping, jezdil dva dny na asfaltu, posléze vůz předal továrním jezdcům, kteří se vrátili z Argentiny.
Ve čtvrtek usedl do vozu Sébastien Ogier, Volkswagen se přesunul více na úbočí hor, trať nebyla tolik výškově členitá jako při ježdění s Deppingem. Francouzův program byl zřejmě zaměřený na motor, protože technici často řešili věci v motorovém prostoru. Podle informací z místa je vůz výrazně hlasitější než současný model. Když jezdec nedává plný plny, tak je slyšet pracující turbo.
V pátek dostal prostor Andreas Mikkelsen, který vyjel s testovacím Polem R WRC na úzkých horských cestách. Test probíhal celý den, avšak moc kilometrů Nor neujel. Vůz byl často v péči mechaniků, několikrát navíc předvedl pomalý průjezd vytyčenou testovací tratí. V sobotu přišla řada na Jariho-Mattiho Latvalu. Testu se účastnili také dva technici Penske Racing Shocks, ti se snažili Volkswagenu pomoci s nastavení tlumíčů Sachs.
I přes četné změny stále nejde o finální specifikaci Pola R WRC 2017 - německý tým ji bude tajit do poslední chvíle. Velkou výzvu bude pro jezdce představovat fakt, že pokud dojde k poškození přední části, která je aerodynamicky velmi propracovaná, až do dalšího servisu bude auto citelně hůř fungovat.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.