Dani Sordo cítí, že kdyby neměl v průběhu prvního dne Rally Argentina problémy se zaseknutým pedálem, které jej připravily o dost času, tak by mohl bojovat o poslední stupínek na stupních vítězů s Andreasem Mikkelsenem.
Španělský jezdec týmu Hyundai Motorsport nestačil na norského jezdce týmu Volkswagen Motorsport o víkendu v Argentině nakonec jen o 12 vteřin. Sordo je ale názoru, že mohl o třetí místo klidně bojovat, kdyby býval neměl problémy se zaseknutým pedálem v průběhu první etapy soutěže. I přesto ale pochválil týmového kolegu, Haydena Paddona, a celý tým Hyundai za to, že z auta dokázali dostat maximum.
"Pro náš tým je to skvělý den se speciálním vítězství pro Haydena, všechny naše i20 WRC navíc dokončily v TOP6. Z auta jsme tento víkend dostali maximum a s naší výkonností můžeme být spokojeni. Problém, který jsme měli se zaseknutým plynovým pedálem v pátek nás stál asi 20 vteřin. Jsem si jistý, že bez toho bychom byli schopni brát podium," říká Dani Sordo.
Dani Sordo sice letos už na podiu dokázal jednou dojet, bylo to v Mexiku. Po soutěži ale přišla nemilá zpráva od komisařů, kteří zjistili, že jeho tým porušil pravidlo týkající se maximálního množství nasazených pneumatik a Španěl byl penalizován. Po soutěži v Argentině ale i tak Španěl upevnil svoje průběžně čtvrté místo v MS, když na čtvrtého Mikkelsena ztrácí pouze 4 body.
Sordo si v Argentině připsal navíc dva body z Power Stage, Paddon byl nejrychlejší, a tak získal navíc dva bonusové body. To Španěla utvrzuje v názoru, že si to jeho tým ve zbytku sezony bude moci rozdat s Volkswagenem. "Ukázali jsme povzbudivou konkurenceschopnost a pro tým jsme získali několik velmi důležitých bodů. Na Power Stage jsme na to také dobře zatlačili, abychom získali další dva body navíc, z čehož mám dobrý pocit. Auto se hodně zlepšilo a tato rally nám dává další popud pro pokračování v našem silném startu do ročníku 2016 v Portugalsku."
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?