V Mexiku na vítězství Sébastien Ogier nedosáhl, v Argentině očekává další obtížnou rally - a to především díky tomu, že bude muset jako lídr světového šampionátu opět otevírat trať. V Jižní Americe navíc Francouz zatím nikdy nevyhrál.
Ogierovi navíc nepřeje ani předpověď počasí - podle meteorologů by mělo být po celý víkend sucho a šance na déšť je poměrně malá. Pro úřadujícího mistra světa je Rally Argentina velmi speciální soutěží, když se mu zde doposud nikdy nepodařilo vyhrát.
Velmi blízko byl Francouz vítězství na zdejší rally v roce 2011, tehdy ještě v barvách Citroënu. S DS3 WRC se sice ve druhé polovině sobotní etapy propracoval do čela, jenže v neděli ráno šel přes střechu a přišel o posilovač řízení. Ve zbytku nedělní etapy jej přeskočili jak Sébastien Loeb, tak Mikko Hirvonen. Vloni ho například vyřadily technické problémy Pola R WRC hned zkraje soutěže.
"Rally Argentina zůstává poslední soutěží šampionátu, kde jsme já a Julien ještě nezvítězili. Letos to ale nebude lehké změnit, protože budeme muset čistit trať. I tak ale uděláme vše pro to, abychom v této rally vyhráli. Zažili jsme velmi dobrý vstup do sezony a získali velmi dobré výsledky.
To mě před startem Argentinské rally naplňuje optimismem. Podle předpovědi bychom se měli dočkat suché rally. Zde se ale velmi často tvoří na tratích mlhy, což je těžké s ohledem na viditelnost. Co se týče zkoušek, povrch je dost sypký a písčitý. Oproti Mexiku to chce zcela jiný styl jízdy," řekl Sébastien Ogier před startem rally.
Cenného výsledku může dosáhnout také jeho Volkswagen. Pokud by německý tým vyhrál, šlo by již o 13. vítěznou rally v řadě. Naposledy VW prohrálo vloni právě v Argentině, když se tehdy radoval z vítězství Kris Meeke s Citroënem. "Ještě se žádnému týmu v historii MS nepodařilo, aby objel celý svět a nikdo jej neporazil," uvědomuje si Jost Capito.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.