Ogier vstupuje do rally, kterou ještě nikdy nevyhrál. VW může přepsat historii

Dokáže Ogier v Argentině konečně vyhrát?
Dokáže Ogier v Argentině konečně vyhrát?, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 22. dubna 2016 11:44
Sdílej:

V Mexiku na vítězství Sébastien Ogier nedosáhl, v Argentině očekává další obtížnou rally - a to především díky tomu, že bude muset jako lídr světového šampionátu opět otevírat trať. V Jižní Americe navíc Francouz zatím nikdy nevyhrál.

Ogierovi navíc nepřeje ani předpověď počasí - podle meteorologů by mělo být po celý víkend sucho a šance na déšť je poměrně malá. Pro úřadujícího mistra světa je Rally Argentina velmi speciální soutěží, když se mu zde doposud nikdy nepodařilo vyhrát. 

Velmi blízko byl Francouz vítězství na zdejší rally v roce 2011, tehdy ještě v barvách Citroënu. S DS3 WRC se sice ve druhé polovině sobotní etapy propracoval do čela, jenže v neděli ráno šel přes střechu a přišel o posilovač řízení. Ve zbytku nedělní etapy jej přeskočili jak Sébastien Loeb, tak Mikko Hirvonen. Vloni ho například vyřadily technické problémy Pola R WRC hned zkraje soutěže.

"Rally Argentina zůstává poslední soutěží šampionátu, kde jsme já a Julien ještě nezvítězili. Letos to ale nebude lehké změnit, protože budeme muset čistit trať. I tak ale uděláme vše pro to, abychom v této rally vyhráli. Zažili jsme velmi dobrý vstup do sezony a získali velmi dobré výsledky.

To mě před startem Argentinské rally naplňuje optimismem. Podle předpovědi bychom se měli dočkat suché rally. Zde se ale velmi často tvoří na tratích mlhy, což je těžké s ohledem na viditelnost. Co se týče zkoušek, povrch je dost sypký a písčitý. Oproti Mexiku to chce zcela jiný styl jízdy," řekl Sébastien Ogier před startem rally.

Cenného výsledku může dosáhnout také jeho Volkswagen. Pokud by německý tým vyhrál, šlo by již o 13. vítěznou rally v řadě. Naposledy VW prohrálo vloni právě v Argentině, když se tehdy radoval z vítězství Kris Meeke s Citroënem. "Ještě se žádnému týmu v historii MS nepodařilo, aby objel celý svět a nikdo jej neporazil," uvědomuje si Jost Capito.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.