Ogier vstupuje do rally, kterou ještě nikdy nevyhrál. VW může přepsat historii

Dokáže Ogier v Argentině konečně vyhrát?
Dokáže Ogier v Argentině konečně vyhrát?, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 22. dubna 2016 11:44
Sdílej:

V Mexiku na vítězství Sébastien Ogier nedosáhl, v Argentině očekává další obtížnou rally - a to především díky tomu, že bude muset jako lídr světového šampionátu opět otevírat trať. V Jižní Americe navíc Francouz zatím nikdy nevyhrál.

Ogierovi navíc nepřeje ani předpověď počasí - podle meteorologů by mělo být po celý víkend sucho a šance na déšť je poměrně malá. Pro úřadujícího mistra světa je Rally Argentina velmi speciální soutěží, když se mu zde doposud nikdy nepodařilo vyhrát. 

Velmi blízko byl Francouz vítězství na zdejší rally v roce 2011, tehdy ještě v barvách Citroënu. S DS3 WRC se sice ve druhé polovině sobotní etapy propracoval do čela, jenže v neděli ráno šel přes střechu a přišel o posilovač řízení. Ve zbytku nedělní etapy jej přeskočili jak Sébastien Loeb, tak Mikko Hirvonen. Vloni ho například vyřadily technické problémy Pola R WRC hned zkraje soutěže.

"Rally Argentina zůstává poslední soutěží šampionátu, kde jsme já a Julien ještě nezvítězili. Letos to ale nebude lehké změnit, protože budeme muset čistit trať. I tak ale uděláme vše pro to, abychom v této rally vyhráli. Zažili jsme velmi dobrý vstup do sezony a získali velmi dobré výsledky.

To mě před startem Argentinské rally naplňuje optimismem. Podle předpovědi bychom se měli dočkat suché rally. Zde se ale velmi často tvoří na tratích mlhy, což je těžké s ohledem na viditelnost. Co se týče zkoušek, povrch je dost sypký a písčitý. Oproti Mexiku to chce zcela jiný styl jízdy," řekl Sébastien Ogier před startem rally.

Cenného výsledku může dosáhnout také jeho Volkswagen. Pokud by německý tým vyhrál, šlo by již o 13. vítěznou rally v řadě. Naposledy VW prohrálo vloni právě v Argentině, když se tehdy radoval z vítězství Kris Meeke s Citroënem. "Ještě se žádnému týmu v historii MS nepodařilo, aby objel celý svět a nikdo jej neporazil," uvědomuje si Jost Capito.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.