Stejně jako loni si v sobotu odpoledne připadali u trati Circuit of Ireland Rally Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem. Jejich Škoda Fabia R5 totiž opět uvízla v živém plotu lemujícím trať rychlostní zkoušky Banbridge. Zatímco loni přišla posádka „jenom“ o lepší výsledek, letos jí to stálo odstoupení z celé soutěže. A to z pátého místa absolutně a na poslední rychlostní zkoušce.
„Šlo teprve o náš druhý závod s Fabií R5, přičemž ten první byla loňská Barumka. V závodním autě jsme seděli při předstartovním testu přesně po půl roce, takže jsme sami příliš nevěděli, co můžeme od sebe a od vozu očekávat. Ale o to více jsme se na soutěž těšili a nejvíce jsme byli zvědaví, jak nám půjde hned první etapa s novými rychlostními zkouškami,“ popisuje výchozí pozici do prvního letošního závodu posádky Jaromír Tarabus. „Už při seznamovacích jízdách nám počasí ukazovalo pomalu každých pět minut jinou tvář. Takže bylo jasné, že nás v Irsku bude stejně jako loni čekat velmi těžká soutěž. Zejména třicetikilometrová RZ The Glens byla velkou výzvou díky spoustě nepřehledných horizont a skoků,“ doplňuje Daniel Trunkát.
„V soutěži se nám podařilo zachytit tempo velice dobře. Vyšla nám zejména druhá sekce první etapy, kdy jsme na jedné RZ dokázali zajet téměř stejný čas jako vedoucí posádky Breen-Martin a Kajetanowicz-Baran. Výrazně k tomu přispělo to, že se našemu týmu Kresta Racing podařilo velice dobře nastavit náš vůz na mokré podmínky,“ byli s průběhem první etapy spokojeni Jaromír s Danielem, kteří šli v těžké konkurenci přenocovat na krásném pátém místě. Malé časové rozestupy před nimi i za nimi však dávaly tušit, že i v druhé etapě bude třeba pokračovat v maximálním tempu.
Druhá etapa byla ve znamení snahy udržet pátou příčku a zároveň dále tlačit na soupeře před námi. V dopolední sekci to ale nešlo podle našich představ, domácí posádka Josh Moffett - John Rowan se nám vzdalovala. I proto jsme před závěrečnou sekcí trochu zariskovali a obuli tvrdší směs pneu než většina soupeřů. Výsledkem byl absolutně druhý čas těsně za „Kajtem“ na rychlostní zkoušce Hamiltons Folly 2. Přitom podmínky zde byly velmi obtížné, na trati nás na této RZ potkalo sucho, vlhko, mokro a v závěru dokonce i kroupy,“ popisuje Jaromír Tarabus podařenou jízdu v místy až extrémních podmínkách. Zanedlouho ale už přišla osudná poslední rychlostní zkouška Banbridge 2.
„Před poslední RZ jsme ztráceli na čtvrté místo pouze pět sekund a chtěli jsme na něj zkusit zaútočit, takže jsme jeli od začátku na maximum. Tři km po startu jsem v těžké pasáži nepobral změnu v rozpisu a díky tomu jsem v něm byl při diktátu později, než jsem měl. To mělo za následek, že jsme v následující levé tři do pravé šest vycestovali mimo trať do živého plotu. Na rozdíl od loňska zde ale chybělo třicet diváků, kteří by nás byli schopni dostat zpět na trať. Takže zatímco loni nás stejná příhoda na této (!) rychlostní zkoušce Banbridge stála „jenom“ to páté místo, letos nás stála celou soutěž. Mrzí mě, že se mi podařilo nám pokazit celý závod a snahu celého týmu,“ bere zodpovědnost za odstoupení na svá bedra Daniel Trunkát. Díky předchozímu průběhu soutěže však už pokračuje v optimističtějším duchu. „Ověřili jsme si, že díky kvalitě Fabie R5 v kombinaci s nastavením od Romana Kresty jsme schopni jet se špičkou a malá ztráta na jeden kilometr na nejužší špičku Mistrovství Evropy je do příštích soutěží velice slibná. Takže nám nezbývá než hodit tento závod za hlavu, přenést rychlost i na šotolinu a snažit bojovat na květnové Rally Acropolis minimálně o stejný výsledek jako zde v Irsku. Na závěr bych rád dodal, že pořadatelé opět udělali fantastickou soutěž, kdy nám ukázali nejkrásnější místa Severního Irska. Za organizaci i podporu místních samospráv udělujeme soutěži jedničku se třemi hvězdičkami.“
Legendární řecká Acropolis Rally se jede v termínu 6. - 8. května, takže již zanedlouho bude možné páté posádce loňského Mistrovství Evropy v rally držet palce při jejich cestě za prvními letošními body.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.