Stejně jako loni si v sobotu odpoledne připadali u trati Circuit of Ireland Rally Jaromír Tarabus s Danielem Trunkátem. Jejich Škoda Fabia R5 totiž opět uvízla v živém plotu lemujícím trať rychlostní zkoušky Banbridge. Zatímco loni přišla posádka „jenom“ o lepší výsledek, letos jí to stálo odstoupení z celé soutěže. A to z pátého místa absolutně a na poslední rychlostní zkoušce.
„Šlo teprve o náš druhý závod s Fabií R5, přičemž ten první byla loňská Barumka. V závodním autě jsme seděli při předstartovním testu přesně po půl roce, takže jsme sami příliš nevěděli, co můžeme od sebe a od vozu očekávat. Ale o to více jsme se na soutěž těšili a nejvíce jsme byli zvědaví, jak nám půjde hned první etapa s novými rychlostními zkouškami,“ popisuje výchozí pozici do prvního letošního závodu posádky Jaromír Tarabus. „Už při seznamovacích jízdách nám počasí ukazovalo pomalu každých pět minut jinou tvář. Takže bylo jasné, že nás v Irsku bude stejně jako loni čekat velmi těžká soutěž. Zejména třicetikilometrová RZ The Glens byla velkou výzvou díky spoustě nepřehledných horizont a skoků,“ doplňuje Daniel Trunkát.
„V soutěži se nám podařilo zachytit tempo velice dobře. Vyšla nám zejména druhá sekce první etapy, kdy jsme na jedné RZ dokázali zajet téměř stejný čas jako vedoucí posádky Breen-Martin a Kajetanowicz-Baran. Výrazně k tomu přispělo to, že se našemu týmu Kresta Racing podařilo velice dobře nastavit náš vůz na mokré podmínky,“ byli s průběhem první etapy spokojeni Jaromír s Danielem, kteří šli v těžké konkurenci přenocovat na krásném pátém místě. Malé časové rozestupy před nimi i za nimi však dávaly tušit, že i v druhé etapě bude třeba pokračovat v maximálním tempu.
Druhá etapa byla ve znamení snahy udržet pátou příčku a zároveň dále tlačit na soupeře před námi. V dopolední sekci to ale nešlo podle našich představ, domácí posádka Josh Moffett - John Rowan se nám vzdalovala. I proto jsme před závěrečnou sekcí trochu zariskovali a obuli tvrdší směs pneu než většina soupeřů. Výsledkem byl absolutně druhý čas těsně za „Kajtem“ na rychlostní zkoušce Hamiltons Folly 2. Přitom podmínky zde byly velmi obtížné, na trati nás na této RZ potkalo sucho, vlhko, mokro a v závěru dokonce i kroupy,“ popisuje Jaromír Tarabus podařenou jízdu v místy až extrémních podmínkách. Zanedlouho ale už přišla osudná poslední rychlostní zkouška Banbridge 2.
„Před poslední RZ jsme ztráceli na čtvrté místo pouze pět sekund a chtěli jsme na něj zkusit zaútočit, takže jsme jeli od začátku na maximum. Tři km po startu jsem v těžké pasáži nepobral změnu v rozpisu a díky tomu jsem v něm byl při diktátu později, než jsem měl. To mělo za následek, že jsme v následující levé tři do pravé šest vycestovali mimo trať do živého plotu. Na rozdíl od loňska zde ale chybělo třicet diváků, kteří by nás byli schopni dostat zpět na trať. Takže zatímco loni nás stejná příhoda na této (!) rychlostní zkoušce Banbridge stála „jenom“ to páté místo, letos nás stála celou soutěž. Mrzí mě, že se mi podařilo nám pokazit celý závod a snahu celého týmu,“ bere zodpovědnost za odstoupení na svá bedra Daniel Trunkát. Díky předchozímu průběhu soutěže však už pokračuje v optimističtějším duchu. „Ověřili jsme si, že díky kvalitě Fabie R5 v kombinaci s nastavením od Romana Kresty jsme schopni jet se špičkou a malá ztráta na jeden kilometr na nejužší špičku Mistrovství Evropy je do příštích soutěží velice slibná. Takže nám nezbývá než hodit tento závod za hlavu, přenést rychlost i na šotolinu a snažit bojovat na květnové Rally Acropolis minimálně o stejný výsledek jako zde v Irsku. Na závěr bych rád dodal, že pořadatelé opět udělali fantastickou soutěž, kdy nám ukázali nejkrásnější místa Severního Irska. Za organizaci i podporu místních samospráv udělujeme soutěži jedničku se třemi hvězdičkami.“
Legendární řecká Acropolis Rally se jede v termínu 6. - 8. května, takže již zanedlouho bude možné páté posádce loňského Mistrovství Evropy v rally držet palce při jejich cestě za prvními letošními body.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?