V létě se v rámci Rally Finland například poprvé pojede kompletně obráceně legendární zkouška Ouninpohja. To je pro soutěžáky z WRC velkou výzvou.
Trojnásobný vítěz Rally Finland, Jari-Matti Latvala, vychází z toho, že jeho domácí závod bude letos představovat ještě větší výzvu než v minulosti. Důvodem jsou změny ve vedení tratí, kromě jiného se letos v létě pojede známá zkouška Ouninpohja opačným směrem. Průjezd touto zkouškou přitom pro Fina patří k těm nejoblíbenějším. Tento test, který patří k nejznámnějším ve světovém kalednáři, je jezdci i diváky oblíbený také pro své dlouhé a četné skoky.
Už v roce 2008 se přitom jela asi polovina této RZ opačně. Na letošní Rally Finland, která je v plánu mezi 28. a 31. červencem, se ale Ouninpohja pojede poprvé od roku 1994 v kompletně opačném směru. "Bude to velká výzva," těší už se Jari-Matti Latvala na domácí podnik. "V roce 2008 jsme už absolvovali polovinu Ouninpohjy v opačném směru, ale to byla jen malá část trati. Rychlejší a širší úsek jsme ještě nikdy nejeli v letošním směru. Velkým úkolem tak bude najít, kde jsou skoky a jak auto na těchto místech reaguje."
Asi největší neznámou pro Latvalu aktuálně představuje známý "Yellow House Jump". "Všichni tento skok známe spatra z normálního směru. Ale přijet z druhé strany, to auto určitě přilačí dolů." Lokální matador si je vědom také velké rychlosti, kterou před tímto skokem budou dosahovat. "Přijedeme tam velmi, velmi rychle. Před skokem je to rovné a přímé - a to může být divoké."
Ouninpohja byla navíc vloni s rychlostním průměrem více než 125 km/h nejrychlejší zkouškou soutěže. Letos by díky otočenému směru měla být o něco pomalejší. "Organizátoři tu změnu pravděpodobně udělali kvůli tomuto." I tak ale na organizátory Rally Finland pěje chválu. "Líbí se mi to, co jsem doposud viděl. Bude hodně zkoušek, budou tak mít fanouškům co nabídnout."
Celkově je plánováno 24 zkoušek o celkové délce 334 km. Včetně spojovacích úseků bude celá trať měřit 1 371 km. Nejznámější šotolinová soutěž ve Finsku je nepřetržitě součástí MS v rally už od jeho zrodu v roce 1973. Co se průměrné rychlosti na jednotlivých zkouškách týče, tak FIA v pravidlech stanovila, že by neměla přesáhnout 130 km/h.
"Když změníte vedení tratí, tak normálně o něco snížíte rychlost, zpravidla však jen v prvním roce nebo dokonce jen na první zkoušce," říká šéf závodu, Kai Tarkiainen. "Jako pořadatel máte na průměrnou rychlost jen velmi malý vliv, protože cesty, které chcete používat nabízejí jen velmi malý prostor pro změny."
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?