V létě se v rámci Rally Finland například poprvé pojede kompletně obráceně legendární zkouška Ouninpohja. To je pro soutěžáky z WRC velkou výzvou.
Trojnásobný vítěz Rally Finland, Jari-Matti Latvala, vychází z toho, že jeho domácí závod bude letos představovat ještě větší výzvu než v minulosti. Důvodem jsou změny ve vedení tratí, kromě jiného se letos v létě pojede známá zkouška Ouninpohja opačným směrem. Průjezd touto zkouškou přitom pro Fina patří k těm nejoblíbenějším. Tento test, který patří k nejznámnějším ve světovém kalednáři, je jezdci i diváky oblíbený také pro své dlouhé a četné skoky.
Už v roce 2008 se přitom jela asi polovina této RZ opačně. Na letošní Rally Finland, která je v plánu mezi 28. a 31. červencem, se ale Ouninpohja pojede poprvé od roku 1994 v kompletně opačném směru. "Bude to velká výzva," těší už se Jari-Matti Latvala na domácí podnik. "V roce 2008 jsme už absolvovali polovinu Ouninpohjy v opačném směru, ale to byla jen malá část trati. Rychlejší a širší úsek jsme ještě nikdy nejeli v letošním směru. Velkým úkolem tak bude najít, kde jsou skoky a jak auto na těchto místech reaguje."
Asi největší neznámou pro Latvalu aktuálně představuje známý "Yellow House Jump". "Všichni tento skok známe spatra z normálního směru. Ale přijet z druhé strany, to auto určitě přilačí dolů." Lokální matador si je vědom také velké rychlosti, kterou před tímto skokem budou dosahovat. "Přijedeme tam velmi, velmi rychle. Před skokem je to rovné a přímé - a to může být divoké."
Ouninpohja byla navíc vloni s rychlostním průměrem více než 125 km/h nejrychlejší zkouškou soutěže. Letos by díky otočenému směru měla být o něco pomalejší. "Organizátoři tu změnu pravděpodobně udělali kvůli tomuto." I tak ale na organizátory Rally Finland pěje chválu. "Líbí se mi to, co jsem doposud viděl. Bude hodně zkoušek, budou tak mít fanouškům co nabídnout."
Celkově je plánováno 24 zkoušek o celkové délce 334 km. Včetně spojovacích úseků bude celá trať měřit 1 371 km. Nejznámější šotolinová soutěž ve Finsku je nepřetržitě součástí MS v rally už od jeho zrodu v roce 1973. Co se průměrné rychlosti na jednotlivých zkouškách týče, tak FIA v pravidlech stanovila, že by neměla přesáhnout 130 km/h.
"Když změníte vedení tratí, tak normálně o něco snížíte rychlost, zpravidla však jen v prvním roce nebo dokonce jen na první zkoušce," říká šéf závodu, Kai Tarkiainen. "Jako pořadatel máte na průměrnou rychlost jen velmi malý vliv, protože cesty, které chcete používat nabízejí jen velmi malý prostor pro změny."
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.