V létě se v rámci Rally Finland například poprvé pojede kompletně obráceně legendární zkouška Ouninpohja. To je pro soutěžáky z WRC velkou výzvou.
Trojnásobný vítěz Rally Finland, Jari-Matti Latvala, vychází z toho, že jeho domácí závod bude letos představovat ještě větší výzvu než v minulosti. Důvodem jsou změny ve vedení tratí, kromě jiného se letos v létě pojede známá zkouška Ouninpohja opačným směrem. Průjezd touto zkouškou přitom pro Fina patří k těm nejoblíbenějším. Tento test, který patří k nejznámnějším ve světovém kalednáři, je jezdci i diváky oblíbený také pro své dlouhé a četné skoky.
Už v roce 2008 se přitom jela asi polovina této RZ opačně. Na letošní Rally Finland, která je v plánu mezi 28. a 31. červencem, se ale Ouninpohja pojede poprvé od roku 1994 v kompletně opačném směru. "Bude to velká výzva," těší už se Jari-Matti Latvala na domácí podnik. "V roce 2008 jsme už absolvovali polovinu Ouninpohjy v opačném směru, ale to byla jen malá část trati. Rychlejší a širší úsek jsme ještě nikdy nejeli v letošním směru. Velkým úkolem tak bude najít, kde jsou skoky a jak auto na těchto místech reaguje."
Asi největší neznámou pro Latvalu aktuálně představuje známý "Yellow House Jump". "Všichni tento skok známe spatra z normálního směru. Ale přijet z druhé strany, to auto určitě přilačí dolů." Lokální matador si je vědom také velké rychlosti, kterou před tímto skokem budou dosahovat. "Přijedeme tam velmi, velmi rychle. Před skokem je to rovné a přímé - a to může být divoké."
Ouninpohja byla navíc vloni s rychlostním průměrem více než 125 km/h nejrychlejší zkouškou soutěže. Letos by díky otočenému směru měla být o něco pomalejší. "Organizátoři tu změnu pravděpodobně udělali kvůli tomuto." I tak ale na organizátory Rally Finland pěje chválu. "Líbí se mi to, co jsem doposud viděl. Bude hodně zkoušek, budou tak mít fanouškům co nabídnout."
Celkově je plánováno 24 zkoušek o celkové délce 334 km. Včetně spojovacích úseků bude celá trať měřit 1 371 km. Nejznámější šotolinová soutěž ve Finsku je nepřetržitě součástí MS v rally už od jeho zrodu v roce 1973. Co se průměrné rychlosti na jednotlivých zkouškách týče, tak FIA v pravidlech stanovila, že by neměla přesáhnout 130 km/h.
"Když změníte vedení tratí, tak normálně o něco snížíte rychlost, zpravidla však jen v prvním roce nebo dokonce jen na první zkoušce," říká šéf závodu, Kai Tarkiainen. "Jako pořadatel máte na průměrnou rychlost jen velmi malý vliv, protože cesty, které chcete používat nabízejí jen velmi malý prostor pro změny."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.