Organizátoři Circuit of Ireland přiznali, že by se chtěli opět dostat do MS. Letošní vydání této soutěže se jede v rámci ERC, Irského asfaltového šampionátu a také britského šampionátu. Na startu se sešla silná konkurence 38 vozů R5/S2000, do soutěže odeslalo přihlášku 200 posádek, míst však bylo pouze 145.
Soutěž má podporu ze strany Discover Northern Ireland (Severoirská agentura pro podporu turismu), ale podle Bobby Willise, šéfa soutěže, má dokonce severoirský parlament zájem na tom, aby do Irska zavítalo MS. "Vždy jsme měli velmi dobré vztahy s vládou. Teď jsou ale ještě silnější než kdykoliv předtím," říká Willis.
"Lidé opravdu vnímají pozitiva, která tato soutěž Severnímu Irsku přináší. Nemluvíme zde pouze o 40 milionech lidí, kteří soutěž uvidí v televizi. Musíme vylepšit podporu, tu následně přeměnit do podpory, která nám zajistí, alespoň věřím, velmi silnou pozici jako kandidáta pro soutěž WRC.
Dostat WRC zpět na tento ostrov je snem každého člena z organizačního týmu. Byla by třešnička na dortu. S opravdu dobrým zajištěním pevně věřím tomu, že nejenom můžeme uspořádat soutěž WRC, ale že zároveň půjde o proklatě dobrou soutěž," slibuje šéf soutěže.
I přes svůj název (irský okruh) se soutěž v posledních letech koná výhradně v severní části ostrova - to by se také mělo změnit: "Překročit hranice do Irska je zcela možné. Myslím, že nad tím musíme v budoucnu uvažovat. Nevylučuji nic, co se týká této soutěže. Co je ale velmi důležité, je obdržet podporu přímo od vlády."
Poprvé se tato soutěž jela už v roce 1931. Jde tedy o třetí nejstarší rally světa. Zdejší organizátoři neustále udržují vztah s lidmi z WRC. Problémem Irska by však mohlo být, že je v MS Rally Wales GB a FIA nechce, aby se v jednom státu jely dvě soutěže.
Vysoce postavený zdroj z WRC však 'Autosportu' řekl: "Pokud by Irsko přišlo s podnikem, který by se jel po celém ostrově a měli dlouhodobou vládní podporu, stejně jako je tomu třeba ve Walesu, pak jsem si jistý, že by bylo velmi těžké tuto soutěž ignorovat. Jasně, zdejší [automobilový] trh není moc velký, navíc jde o další soutěž v Evropě, ale podívejte se na tu historii a dědictví! Na tyto věci náš náš prezident slyší."
Letošní ročník soutěže má centrum ve městě Lisburn v Severním Irsku. Na ostrově v Irsku se naposledy v rámci MS jelo v roce 2007 a 2009. Tehdy obě soutěže vyhrál Sébastien Loeb, centrum soutěže však bylo v Irsku.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.