Organizátoři Circuit of Ireland přiznali, že by se chtěli opět dostat do MS. Letošní vydání této soutěže se jede v rámci ERC, Irského asfaltového šampionátu a také britského šampionátu. Na startu se sešla silná konkurence 38 vozů R5/S2000, do soutěže odeslalo přihlášku 200 posádek, míst však bylo pouze 145.
Soutěž má podporu ze strany Discover Northern Ireland (Severoirská agentura pro podporu turismu), ale podle Bobby Willise, šéfa soutěže, má dokonce severoirský parlament zájem na tom, aby do Irska zavítalo MS. "Vždy jsme měli velmi dobré vztahy s vládou. Teď jsou ale ještě silnější než kdykoliv předtím," říká Willis.
"Lidé opravdu vnímají pozitiva, která tato soutěž Severnímu Irsku přináší. Nemluvíme zde pouze o 40 milionech lidí, kteří soutěž uvidí v televizi. Musíme vylepšit podporu, tu následně přeměnit do podpory, která nám zajistí, alespoň věřím, velmi silnou pozici jako kandidáta pro soutěž WRC.
Dostat WRC zpět na tento ostrov je snem každého člena z organizačního týmu. Byla by třešnička na dortu. S opravdu dobrým zajištěním pevně věřím tomu, že nejenom můžeme uspořádat soutěž WRC, ale že zároveň půjde o proklatě dobrou soutěž," slibuje šéf soutěže.
I přes svůj název (irský okruh) se soutěž v posledních letech koná výhradně v severní části ostrova - to by se také mělo změnit: "Překročit hranice do Irska je zcela možné. Myslím, že nad tím musíme v budoucnu uvažovat. Nevylučuji nic, co se týká této soutěže. Co je ale velmi důležité, je obdržet podporu přímo od vlády."
Poprvé se tato soutěž jela už v roce 1931. Jde tedy o třetí nejstarší rally světa. Zdejší organizátoři neustále udržují vztah s lidmi z WRC. Problémem Irska by však mohlo být, že je v MS Rally Wales GB a FIA nechce, aby se v jednom státu jely dvě soutěže.
Vysoce postavený zdroj z WRC však 'Autosportu' řekl: "Pokud by Irsko přišlo s podnikem, který by se jel po celém ostrově a měli dlouhodobou vládní podporu, stejně jako je tomu třeba ve Walesu, pak jsem si jistý, že by bylo velmi těžké tuto soutěž ignorovat. Jasně, zdejší [automobilový] trh není moc velký, navíc jde o další soutěž v Evropě, ale podívejte se na tu historii a dědictví! Na tyto věci náš náš prezident slyší."
Letošní ročník soutěže má centrum ve městě Lisburn v Severním Irsku. Na ostrově v Irsku se naposledy v rámci MS jelo v roce 2007 a 2009. Tehdy obě soutěže vyhrál Sébastien Loeb, centrum soutěže však bylo v Irsku.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.