Organizátoři Circuit of Ireland přiznali, že by se chtěli opět dostat do MS. Letošní vydání této soutěže se jede v rámci ERC, Irského asfaltového šampionátu a také britského šampionátu. Na startu se sešla silná konkurence 38 vozů R5/S2000, do soutěže odeslalo přihlášku 200 posádek, míst však bylo pouze 145.
Soutěž má podporu ze strany Discover Northern Ireland (Severoirská agentura pro podporu turismu), ale podle Bobby Willise, šéfa soutěže, má dokonce severoirský parlament zájem na tom, aby do Irska zavítalo MS. "Vždy jsme měli velmi dobré vztahy s vládou. Teď jsou ale ještě silnější než kdykoliv předtím," říká Willis.
"Lidé opravdu vnímají pozitiva, která tato soutěž Severnímu Irsku přináší. Nemluvíme zde pouze o 40 milionech lidí, kteří soutěž uvidí v televizi. Musíme vylepšit podporu, tu následně přeměnit do podpory, která nám zajistí, alespoň věřím, velmi silnou pozici jako kandidáta pro soutěž WRC.
Dostat WRC zpět na tento ostrov je snem každého člena z organizačního týmu. Byla by třešnička na dortu. S opravdu dobrým zajištěním pevně věřím tomu, že nejenom můžeme uspořádat soutěž WRC, ale že zároveň půjde o proklatě dobrou soutěž," slibuje šéf soutěže.
I přes svůj název (irský okruh) se soutěž v posledních letech koná výhradně v severní části ostrova - to by se také mělo změnit: "Překročit hranice do Irska je zcela možné. Myslím, že nad tím musíme v budoucnu uvažovat. Nevylučuji nic, co se týká této soutěže. Co je ale velmi důležité, je obdržet podporu přímo od vlády."
Poprvé se tato soutěž jela už v roce 1931. Jde tedy o třetí nejstarší rally světa. Zdejší organizátoři neustále udržují vztah s lidmi z WRC. Problémem Irska by však mohlo být, že je v MS Rally Wales GB a FIA nechce, aby se v jednom státu jely dvě soutěže.
Vysoce postavený zdroj z WRC však 'Autosportu' řekl: "Pokud by Irsko přišlo s podnikem, který by se jel po celém ostrově a měli dlouhodobou vládní podporu, stejně jako je tomu třeba ve Walesu, pak jsem si jistý, že by bylo velmi těžké tuto soutěž ignorovat. Jasně, zdejší [automobilový] trh není moc velký, navíc jde o další soutěž v Evropě, ale podívejte se na tu historii a dědictví! Na tyto věci náš náš prezident slyší."
Letošní ročník soutěže má centrum ve městě Lisburn v Severním Irsku. Na ostrově v Irsku se naposledy v rámci MS jelo v roce 2007 a 2009. Tehdy obě soutěže vyhrál Sébastien Loeb, centrum soutěže však bylo v Irsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.