Organizátoři Circuit of Ireland přiznali, že by se chtěli opět dostat do MS. Letošní vydání této soutěže se jede v rámci ERC, Irského asfaltového šampionátu a také britského šampionátu. Na startu se sešla silná konkurence 38 vozů R5/S2000, do soutěže odeslalo přihlášku 200 posádek, míst však bylo pouze 145.
Soutěž má podporu ze strany Discover Northern Ireland (Severoirská agentura pro podporu turismu), ale podle Bobby Willise, šéfa soutěže, má dokonce severoirský parlament zájem na tom, aby do Irska zavítalo MS. "Vždy jsme měli velmi dobré vztahy s vládou. Teď jsou ale ještě silnější než kdykoliv předtím," říká Willis.
"Lidé opravdu vnímají pozitiva, která tato soutěž Severnímu Irsku přináší. Nemluvíme zde pouze o 40 milionech lidí, kteří soutěž uvidí v televizi. Musíme vylepšit podporu, tu následně přeměnit do podpory, která nám zajistí, alespoň věřím, velmi silnou pozici jako kandidáta pro soutěž WRC.
Dostat WRC zpět na tento ostrov je snem každého člena z organizačního týmu. Byla by třešnička na dortu. S opravdu dobrým zajištěním pevně věřím tomu, že nejenom můžeme uspořádat soutěž WRC, ale že zároveň půjde o proklatě dobrou soutěž," slibuje šéf soutěže.
I přes svůj název (irský okruh) se soutěž v posledních letech koná výhradně v severní části ostrova - to by se také mělo změnit: "Překročit hranice do Irska je zcela možné. Myslím, že nad tím musíme v budoucnu uvažovat. Nevylučuji nic, co se týká této soutěže. Co je ale velmi důležité, je obdržet podporu přímo od vlády."
Poprvé se tato soutěž jela už v roce 1931. Jde tedy o třetí nejstarší rally světa. Zdejší organizátoři neustále udržují vztah s lidmi z WRC. Problémem Irska by však mohlo být, že je v MS Rally Wales GB a FIA nechce, aby se v jednom státu jely dvě soutěže.
Vysoce postavený zdroj z WRC však 'Autosportu' řekl: "Pokud by Irsko přišlo s podnikem, který by se jel po celém ostrově a měli dlouhodobou vládní podporu, stejně jako je tomu třeba ve Walesu, pak jsem si jistý, že by bylo velmi těžké tuto soutěž ignorovat. Jasně, zdejší [automobilový] trh není moc velký, navíc jde o další soutěž v Evropě, ale podívejte se na tu historii a dědictví! Na tyto věci náš náš prezident slyší."
Letošní ročník soutěže má centrum ve městě Lisburn v Severním Irsku. Na ostrově v Irsku se naposledy v rámci MS jelo v roce 2007 a 2009. Tehdy obě soutěže vyhrál Sébastien Loeb, centrum soutěže však bylo v Irsku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.