Citroën nemá žádnou rezervu ve vývojovém plánu nového C3 World Rally Car pro sezonu 2017. Tovární tým bude mít hodně práce, aby vše stihl pro lednovou Rally Monte Carlo.
První testy nového auta jsou plánovány na příští týden. Některé komponenty již byly otestovány dříve na DS 3 WRC a Citroën také může těžit z velkého množství dat o motoru 1,6 l s turbem s 36 mm restriktorem, protože takto specifikované motory používá ve World Touring Car Championship (WTCC) ve speciálech C-Elysée. Příští týden to ale bude poprvé, co budou všechny části testovány dohromady.
Šéf týmu, Yves Matton, pro britský Autosport připustil, že jeho tým má pouze malý prostor pro zdržení, pokud by jejich auto nefungovalo správně hned od začátku. "[Přepracování] některých dílů může trvat měsíc, ale některých také šest měsíců. Díly, jejichž [přepracování] zabere nejdéle, jsou v motoru, ale jsem si jistý - máme dobré zázemí."
"Data, která vezmeme z WTCC jsou užitečná, ale je to kompletně nový motor pro rally auto. Všechno v autě je kompletně nové. Vloni jsme s DS 3 udělali několik hybridních řešení, ale vše bylo přizpůsobeno. Máme na autě nějaké nové technologie a nějaké nové nápady." Matton však popírá, že by existovala hrozba, že by tým nestihl auto připravit pro Rally Monte Carlo 2017. Připouští ale, že vývoj auta by mohl pokračovat ještě i zkraje roku 2017, pokud by během testů došlo k nějakým zdržením.
"Může se stát, že to bude velmi těsné. Pokud vše půjde tak, jak plánujeme, pak to bude pro Monte Carlo připravené, ale není tu moc velké rozpětí." Rekordy Citroënu ustanovené s novými auta jsou přitom působivé: Xsara WRC měla za sebou ve WRC pouze čtyři soutěže, když Jesus Puras vyhrál Rally Tour de Corse 2001, C4 WRC vyhrála při svém debutovém startu v roce 2007 a DS 3 WRC v roce 2011 vyhrála svoji druhou soutěž.
Francouzi tedy mají na co navazovat. Podobně jako při vývoji modelu C4 WRC se letos Citroën rozhodl na rok stáhnout svůj tovární tým z WRC a plně se v roce 2016 věnovat vývoji nového speciálu WRC. Satelitní tým, PH Sport, nasazuje vozy DS 3 WRC do vybraných soutěží, když hlavní hvězdou týmu je Kris Meeke, který je také hlavním mužem při vývoji C3 WRC. V roce 2006 roli satelitního týmu Citroënu zastával belgický Kronos a také v jeho službách jezdil Sébastien Loeb, který se zároveň staral o vývoj C4 WRC.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.