Citroën nemá žádnou rezervu ve vývojovém plánu nového C3 World Rally Car pro sezonu 2017. Tovární tým bude mít hodně práce, aby vše stihl pro lednovou Rally Monte Carlo.
První testy nového auta jsou plánovány na příští týden. Některé komponenty již byly otestovány dříve na DS 3 WRC a Citroën také může těžit z velkého množství dat o motoru 1,6 l s turbem s 36 mm restriktorem, protože takto specifikované motory používá ve World Touring Car Championship (WTCC) ve speciálech C-Elysée. Příští týden to ale bude poprvé, co budou všechny části testovány dohromady.
Šéf týmu, Yves Matton, pro britský Autosport připustil, že jeho tým má pouze malý prostor pro zdržení, pokud by jejich auto nefungovalo správně hned od začátku. "[Přepracování] některých dílů může trvat měsíc, ale některých také šest měsíců. Díly, jejichž [přepracování] zabere nejdéle, jsou v motoru, ale jsem si jistý - máme dobré zázemí."
"Data, která vezmeme z WTCC jsou užitečná, ale je to kompletně nový motor pro rally auto. Všechno v autě je kompletně nové. Vloni jsme s DS 3 udělali několik hybridních řešení, ale vše bylo přizpůsobeno. Máme na autě nějaké nové technologie a nějaké nové nápady." Matton však popírá, že by existovala hrozba, že by tým nestihl auto připravit pro Rally Monte Carlo 2017. Připouští ale, že vývoj auta by mohl pokračovat ještě i zkraje roku 2017, pokud by během testů došlo k nějakým zdržením.
"Může se stát, že to bude velmi těsné. Pokud vše půjde tak, jak plánujeme, pak to bude pro Monte Carlo připravené, ale není tu moc velké rozpětí." Rekordy Citroënu ustanovené s novými auta jsou přitom působivé: Xsara WRC měla za sebou ve WRC pouze čtyři soutěže, když Jesus Puras vyhrál Rally Tour de Corse 2001, C4 WRC vyhrála při svém debutovém startu v roce 2007 a DS 3 WRC v roce 2011 vyhrála svoji druhou soutěž.
Francouzi tedy mají na co navazovat. Podobně jako při vývoji modelu C4 WRC se letos Citroën rozhodl na rok stáhnout svůj tovární tým z WRC a plně se v roce 2016 věnovat vývoji nového speciálu WRC. Satelitní tým, PH Sport, nasazuje vozy DS 3 WRC do vybraných soutěží, když hlavní hvězdou týmu je Kris Meeke, který je také hlavním mužem při vývoji C3 WRC. V roce 2006 roli satelitního týmu Citroënu zastával belgický Kronos a také v jeho službách jezdil Sébastien Loeb, který se zároveň staral o vývoj C4 WRC.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?