Citroën nemá žádnou rezervu ve vývojovém plánu nového C3 World Rally Car pro sezonu 2017. Tovární tým bude mít hodně práce, aby vše stihl pro lednovou Rally Monte Carlo.
První testy nového auta jsou plánovány na příští týden. Některé komponenty již byly otestovány dříve na DS 3 WRC a Citroën také může těžit z velkého množství dat o motoru 1,6 l s turbem s 36 mm restriktorem, protože takto specifikované motory používá ve World Touring Car Championship (WTCC) ve speciálech C-Elysée. Příští týden to ale bude poprvé, co budou všechny části testovány dohromady.
Šéf týmu, Yves Matton, pro britský Autosport připustil, že jeho tým má pouze malý prostor pro zdržení, pokud by jejich auto nefungovalo správně hned od začátku. "[Přepracování] některých dílů může trvat měsíc, ale některých také šest měsíců. Díly, jejichž [přepracování] zabere nejdéle, jsou v motoru, ale jsem si jistý - máme dobré zázemí."
"Data, která vezmeme z WTCC jsou užitečná, ale je to kompletně nový motor pro rally auto. Všechno v autě je kompletně nové. Vloni jsme s DS 3 udělali několik hybridních řešení, ale vše bylo přizpůsobeno. Máme na autě nějaké nové technologie a nějaké nové nápady." Matton však popírá, že by existovala hrozba, že by tým nestihl auto připravit pro Rally Monte Carlo 2017. Připouští ale, že vývoj auta by mohl pokračovat ještě i zkraje roku 2017, pokud by během testů došlo k nějakým zdržením.
"Může se stát, že to bude velmi těsné. Pokud vše půjde tak, jak plánujeme, pak to bude pro Monte Carlo připravené, ale není tu moc velké rozpětí." Rekordy Citroënu ustanovené s novými auta jsou přitom působivé: Xsara WRC měla za sebou ve WRC pouze čtyři soutěže, když Jesus Puras vyhrál Rally Tour de Corse 2001, C4 WRC vyhrála při svém debutovém startu v roce 2007 a DS 3 WRC v roce 2011 vyhrála svoji druhou soutěž.
Francouzi tedy mají na co navazovat. Podobně jako při vývoji modelu C4 WRC se letos Citroën rozhodl na rok stáhnout svůj tovární tým z WRC a plně se v roce 2016 věnovat vývoji nového speciálu WRC. Satelitní tým, PH Sport, nasazuje vozy DS 3 WRC do vybraných soutěží, když hlavní hvězdou týmu je Kris Meeke, který je také hlavním mužem při vývoji C3 WRC. V roce 2006 roli satelitního týmu Citroënu zastával belgický Kronos a také v jeho službách jezdil Sébastien Loeb, který se zároveň staral o vývoj C4 WRC.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?