Francouzský server L'Equipe přináší zajímavý článek s Yvesem Mattonem, šéfem továrního Citroënu. Ten odhaluje, že Citroën právě dokončuje stavbu prvního vozu C3 WRC, se kterým se v roce 2017 vrátí do MS v automobilových soutěžích. Testování začíná příští měsíc.
U Citroënu Racingu, který sídli v Satory - poblíž Versailles, se pracuje na plné obrátky. Nejde ani tak o přípravy na přijetí 'sesterského týmu' Peugeot Sport pod jednu střechu (PSA se rozhodlo oba své tovární týmy umístit do jedné budovy nazvané 'Centre d'Excellence'), uvnitř dílny totiž vzniká nový vůz WRC.
Projekt má velké utajení, Citroën však finišuje se stavbou prvního testovacího exempláře. Vždyť samotný model, který slouží jako výchozí pro nové WRC, ještě nebyl odtajněn. Jako základ poslouží budoucí, již třetí, generace C3, která bude debutoval letos na podzim (na autosalonu v Paříži).
"Vše pro nás dobře dopadlo při výběru modelu. S tím, jak vstoupí v platnost nová pravidla, uvede značka na trh nový a velmi důležitý model. Charakteristika tohoto modelu se velmi hodí pro stavbu vozu WRC," říká Yves Matton, aniž by oficiálně potvrdil, že půjde o model C3. Cílem týmu jsou dle slov Belgičana "vítězství při svém návratu [2017] a titul v roce 2018."
Xavier Mestelan-Pinon, designer úspěšných vozů C4 WRC a DS3 WRC, byl v rámci koncernu převelen na projekt Formule E (tam se účastní značka DS Performance). Jeho práci převzali Alexis Avril a Laurent Fregosi. Jde o dva mladé inženýry, kteří profesně vyrostli právě v Satory, dobře tedy znají kulturu a nové WRC je pro ně jejich hlavním zájmem.
"80 % personálu se aktuálně věnuje projektu WRC, zbytek pracuje na projektu C-Élisée, se kterým jsme vyhráli dva tituly MS v cestovních vozech v řadě," ujišťuje Matton. Jak to vypadá s financováním projektu WRC? "Investice odpovídá té z období předešlých mistrovských titulů." Zde Yves zřejmě myslel rok 2012.
Nový vůz má mít agrestivní vzezření a na testovací tratě vyjede poprvé "během dubna". I tak má ale Citroën již značné zpoždění za Volkswagenem, který sbírá zkušenosti s testovacím Polem R WRC, které se však značně liší od finální podoby, od konce léta 2015. "Je to pro ně neoddiskutovatelně výhoda."
"Ale neznepokujuje mě to. Ale pokud během prvního testu neobjevíme u našeho vozu nějaký zásadní problém, pak máme dostatek času na vývoj. Nemáme však prostor pro chyby," přibližuje Matton.
Bude Loeb přeci jenom testovacím jezdcem?Očekává se velmi intenzivní testovací program. Vedle něj se navíc později rozběhne konstrukce druhého šasi, které již bude v závodní specifikaci. Homologace proběhne ke konci roku. Kris Meeke, který má "velký smysl pro detail" a vzdělání inženýra, bude během testování odvádět hlavní práci.
Navíc jej doplní Stéphane Lefebvre a Craig Breen, kteří letos jezdí na vybraných soutěžích s DS3 WRC. Tým Citroën navíc najal Alexe Bengué. Zajímavé je, že by se do testování navíc mohl zapojit i Sébastien Loeb! "Není to potvrzené, avšak ani to nemohu vyloučit. Bylo by to zajímavé," připouští šéf továrního týmu Citroën.
Návrat současného jezdce značky Peugeot (kromě Dakaru pojede Loeb i v rallycrossu) do WRC v roce 2017 však očekávat nelze. Citroën příští rok zřejmě do MS nasadí dva tovární vozy (v jednom bude sedět Kris Meeke) a případně třetí vůz pro Khalida Al-Quassimiho. Matton tedy zcela jistě vyhlíží potenciálního jezdce pro sezonu 2017.
"Zatím je moc brzy na to, abychom hodnotili výkony nějakého jezdce - ať už jde o některého z našich nadějných jezdců nebo jezdce konkurenčních týmů. Během druhého trimestru si vytvoříme užší seznam kandidátů."
Obávají se u Citroënu Toyoty, která se také chystá na svůj návrat do WRC a která má, zdá se, k dispozici velmi slušný rozpočet? "S jejich historií... Citroën je však velmi silný. Uvidíme, jaký bude [u Toyoty] výběr pilotů."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.