Grönholm se stává šéfem týmu v rallycrossu. Loeb podle jeho názoru okamžitě uspěje

Grönholm s továrním Fordem Focus RS WRC
Grönholm s továrním Fordem Focus RS WRC, foto: Ford Motor Company
iM2 25. března 2016 00:01
Sdílej:

Dvojnásobný mistr světa v automobilových soutěžích, Marcus Grönholm, se stává šéfem týmu Olsbergs v rallycrossu, který nasazuje vozy Ford Fiesta. Za tento tým pojedou v sezoně 2016 jeho syn, Niclas, a Kevin Eriksson.

Grönholm se v této disciplině setká se Sébastienem Loebem a Petterem Solbergem, které dobře zná z WRC. Fin však bude působit v roli šéfa švédského týmu Olsberg. V týmu pojedou dva mladíci - Nicolas Grönholm, syn Marcuse, a Kevin Eriksson, 19 letý syn vlastníka týmu Andrease Erikssona.

"Chceme vychovat šampiony další generace. Cílem je zajistit, aby naši jezdci seděli dostatečně dlouho v kokpitech a mohli získávat zkušenosti," vysvětluje Marcus Grönholm. Oba jezdci proto vyrazí kromě MS také do národních soutěží. "Tyto starty budou pro Kevina a Nicolase velmi důležité. Oba už uspěli v nižších sériích, teď se musí prosadit na vrcholu."

Marcus, který působil v poslední době také v roli testovacího jezdce Volkswagenu, přiznal, že si také pohrával s myšlenkou návratu do rallycrossu: "Poté, co moji staří kolegové, Sebastien Loeb a Petter Seolberg, teď bojují proti sobě v rallycrossu, mě začaly svrbět ruce."

Nakonec ale uznal, že ve svých 48 letech už je čas předat 'žezlo' jiným: "Budoucnost sportu záleží na tom, co teď dnes dosáhneme. Už je na čase, aby se zrodili noví šampioni." Sébastien Loeb, který letos do šampionátu vstupuje s Peugeotem, se podle Fina nemusí obávat, že by jej čekaly problémy nováčka v šampionátu: "Jedno je jisté - [Loeb] bude rychlý."

Témata:
Stalo se
Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.