Grönholm se stává šéfem týmu v rallycrossu. Loeb podle jeho názoru okamžitě uspěje

Grönholm s továrním Fordem Focus RS WRC
Grönholm s továrním Fordem Focus RS WRC, foto: Ford Motor Company
iM2 25. března 2016 00:01
Sdílej:

Dvojnásobný mistr světa v automobilových soutěžích, Marcus Grönholm, se stává šéfem týmu Olsbergs v rallycrossu, který nasazuje vozy Ford Fiesta. Za tento tým pojedou v sezoně 2016 jeho syn, Niclas, a Kevin Eriksson.

Grönholm se v této disciplině setká se Sébastienem Loebem a Petterem Solbergem, které dobře zná z WRC. Fin však bude působit v roli šéfa švédského týmu Olsberg. V týmu pojedou dva mladíci - Nicolas Grönholm, syn Marcuse, a Kevin Eriksson, 19 letý syn vlastníka týmu Andrease Erikssona.

"Chceme vychovat šampiony další generace. Cílem je zajistit, aby naši jezdci seděli dostatečně dlouho v kokpitech a mohli získávat zkušenosti," vysvětluje Marcus Grönholm. Oba jezdci proto vyrazí kromě MS také do národních soutěží. "Tyto starty budou pro Kevina a Nicolase velmi důležité. Oba už uspěli v nižších sériích, teď se musí prosadit na vrcholu."

Marcus, který působil v poslední době také v roli testovacího jezdce Volkswagenu, přiznal, že si také pohrával s myšlenkou návratu do rallycrossu: "Poté, co moji staří kolegové, Sebastien Loeb a Petter Seolberg, teď bojují proti sobě v rallycrossu, mě začaly svrbět ruce."

Nakonec ale uznal, že ve svých 48 letech už je čas předat 'žezlo' jiným: "Budoucnost sportu záleží na tom, co teď dnes dosáhneme. Už je na čase, aby se zrodili noví šampioni." Sébastien Loeb, který letos do šampionátu vstupuje s Peugeotem, se podle Fina nemusí obávat, že by jej čekaly problémy nováčka v šampionátu: "Jedno je jisté - [Loeb] bude rychlý."

Témata:
Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?