Dvojnásobný mistr světa v automobilových soutěžích, Marcus Grönholm, se stává šéfem týmu Olsbergs v rallycrossu, který nasazuje vozy Ford Fiesta. Za tento tým pojedou v sezoně 2016 jeho syn, Niclas, a Kevin Eriksson.
Grönholm se v této disciplině setká se Sébastienem Loebem a Petterem Solbergem, které dobře zná z WRC. Fin však bude působit v roli šéfa švédského týmu Olsberg. V týmu pojedou dva mladíci - Nicolas Grönholm, syn Marcuse, a Kevin Eriksson, 19 letý syn vlastníka týmu Andrease Erikssona.
"Chceme vychovat šampiony další generace. Cílem je zajistit, aby naši jezdci seděli dostatečně dlouho v kokpitech a mohli získávat zkušenosti," vysvětluje Marcus Grönholm. Oba jezdci proto vyrazí kromě MS také do národních soutěží. "Tyto starty budou pro Kevina a Nicolase velmi důležité. Oba už uspěli v nižších sériích, teď se musí prosadit na vrcholu."
Marcus, který působil v poslední době také v roli testovacího jezdce Volkswagenu, přiznal, že si také pohrával s myšlenkou návratu do rallycrossu: "Poté, co moji staří kolegové, Sebastien Loeb a Petter Seolberg, teď bojují proti sobě v rallycrossu, mě začaly svrbět ruce."
Nakonec ale uznal, že ve svých 48 letech už je čas předat 'žezlo' jiným: "Budoucnost sportu záleží na tom, co teď dnes dosáhneme. Už je na čase, aby se zrodili noví šampioni." Sébastien Loeb, který letos do šampionátu vstupuje s Peugeotem, se podle Fina nemusí obávat, že by jej čekaly problémy nováčka v šampionátu: "Jedno je jisté - [Loeb] bude rychlý."
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?