Po kanárském vystoupení Madse Ostberga míří k jednorázovému startu v ME v rally další jezdec z WRC. Craig Breen se pokusí obhájit svoje loňské vítězství na soutěži Circuit of Ireland.
I přes svůj vstup do WRC dostává Craig Breen šanci obhájit svoje loňské vítězství na domácí klasice - Circuit of Ireland. Irsko se letos jede jako teprve druhý podnik Mistrovství Evropy mezi 7. a 9. dubnem. Breen se letos ale (zcela pochopitelně) postaví na start za volantem vozu Citroën DS3 R5, který bude nasazovat severoirský tým Team DGM.
"Můj program v MS má letos přednost, ale Circuit of Ireland je pro mě srdcovou záležitostí. Proto jsem se chtěl bezpodmínečně vrátit a opět se pokusit vyhrát," říká Craig Breen, který letos absolvuje vybrané soutěže ve WRC s Citroënem DS3 WRC, jehož starty má fakticky pod palcem tovární tým.
Ačkoliv se soutěž jede v Severním Irsku, tak Ir počítá se spoustou podporovatelů ze své domoviny, tedy jižnější části tohoto ostrova. "Moji kamarádi a podporovatelé z Waterfordu a okolí si také přáli, abych tuto rally jel a díky jejich podpoře je to možné. Miluji tuto rally! Má tak bohatou historii a mám rád skvělou trofej pro vítěze. Tu chci v Waterfordu získat i další rok," dodává jezdec, který jezdil vloni v ERC pro Peugeot.
Jen dodejme, že Breen je letos už druhým pilotem z WRC, který se objeví na nějaké soutěži ERC. Při úvodní soutěži na Gran Canarii jsme do jeho nehody mohli sledovat Madse Ostberga na Fordu Fiesta.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?