Po kanárském vystoupení Madse Ostberga míří k jednorázovému startu v ME v rally další jezdec z WRC. Craig Breen se pokusí obhájit svoje loňské vítězství na soutěži Circuit of Ireland.
I přes svůj vstup do WRC dostává Craig Breen šanci obhájit svoje loňské vítězství na domácí klasice - Circuit of Ireland. Irsko se letos jede jako teprve druhý podnik Mistrovství Evropy mezi 7. a 9. dubnem. Breen se letos ale (zcela pochopitelně) postaví na start za volantem vozu Citroën DS3 R5, který bude nasazovat severoirský tým Team DGM.
"Můj program v MS má letos přednost, ale Circuit of Ireland je pro mě srdcovou záležitostí. Proto jsem se chtěl bezpodmínečně vrátit a opět se pokusit vyhrát," říká Craig Breen, který letos absolvuje vybrané soutěže ve WRC s Citroënem DS3 WRC, jehož starty má fakticky pod palcem tovární tým.
Ačkoliv se soutěž jede v Severním Irsku, tak Ir počítá se spoustou podporovatelů ze své domoviny, tedy jižnější části tohoto ostrova. "Moji kamarádi a podporovatelé z Waterfordu a okolí si také přáli, abych tuto rally jel a díky jejich podpoře je to možné. Miluji tuto rally! Má tak bohatou historii a mám rád skvělou trofej pro vítěze. Tu chci v Waterfordu získat i další rok," dodává jezdec, který jezdil vloni v ERC pro Peugeot.
Jen dodejme, že Breen je letos už druhým pilotem z WRC, který se objeví na nějaké soutěži ERC. Při úvodní soutěži na Gran Canarii jsme do jeho nehody mohli sledovat Madse Ostberga na Fordu Fiesta.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.