Jezdci MS se mohou letos v Polsku těšit na z jedné třetiny změněnou trať. Čeká na ně 22 RZ o celkové délce 317 km. Podobně velké změny v trasách jednotlivých zkoušek se dočkala také soutěž ve Finsku. Centra soutěží se ale nemění.
Jezdci MS mohou letos významnou část svého loňského rozpisu pro Rally Poland nechat doma. Polští organizátoři totiž teď představili letošní tratě, posádky se mohou těšit na 22 měřených testů s celkovou délkou něco málo přes 317 km. Z této kilometráže se ale rovných 33 % délky zkoušek nejelo v roce 2015 ani 2014.
"Na základě návrhů ze strany jezdců, týmů a zástupců médií jsme provedli některé užitečné změny. Snažili jsme se naslouchat také fanouškům a chtěli jsme jim nabídnout ty nejlepší podmínky. Při změnách hrála roli také otázka bezpečnosti," říká Jaroslaw Noworol, šéf soutěže v Polsku.
Ve srovnání s loňskem zůstávají nezměněny pouze následující čtyři zkoušky - Mikolajki Arena, Goldap, Swietajno, Wieliczki. Nové jsou pro účastníky MS zkoušky Chmielewo a Stare Juchy, které se ale v rámci soutěže často jezdívaly před jejím zařazením do WRC. Centrem soutěže nadále zůstává město Mikolajki ležící u Mazurských jezer. Jen dodejme, že soutěž v Polsku se jede od 30. června do 3. července.
To ve Finsku, kde se jede o čtyři týdny později (tedy od 28. do 31. července), se můžeme těšit na ještě větší změny, když nových bude hned 43 % zkoušek. Soutěž s centrem ve městě Jyväskylä se bude skládat ze 24 RZ s celkovou délkou 334 km.
"Rok co rok měníme částečně cesty, abychom rally udrželi zajímavou pro účastníky. Pro místní obyvatele je to také dobré, protože touto cestou si mohou některé vesničky a další zúčastnění na soutěži čas od času oddechnout a užít si rally jako diváci. V dalších letech pak mohou být opět aktivní v přípravě rally ve své vlastní vesnici," říká Kari Nuutinen, zástupce ředitele Rally Finland.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.