Jezdci MS se mohou letos v Polsku těšit na z jedné třetiny změněnou trať. Čeká na ně 22 RZ o celkové délce 317 km. Podobně velké změny v trasách jednotlivých zkoušek se dočkala také soutěž ve Finsku. Centra soutěží se ale nemění.
Jezdci MS mohou letos významnou část svého loňského rozpisu pro Rally Poland nechat doma. Polští organizátoři totiž teď představili letošní tratě, posádky se mohou těšit na 22 měřených testů s celkovou délkou něco málo přes 317 km. Z této kilometráže se ale rovných 33 % délky zkoušek nejelo v roce 2015 ani 2014.
"Na základě návrhů ze strany jezdců, týmů a zástupců médií jsme provedli některé užitečné změny. Snažili jsme se naslouchat také fanouškům a chtěli jsme jim nabídnout ty nejlepší podmínky. Při změnách hrála roli také otázka bezpečnosti," říká Jaroslaw Noworol, šéf soutěže v Polsku.
Ve srovnání s loňskem zůstávají nezměněny pouze následující čtyři zkoušky - Mikolajki Arena, Goldap, Swietajno, Wieliczki. Nové jsou pro účastníky MS zkoušky Chmielewo a Stare Juchy, které se ale v rámci soutěže často jezdívaly před jejím zařazením do WRC. Centrem soutěže nadále zůstává město Mikolajki ležící u Mazurských jezer. Jen dodejme, že soutěž v Polsku se jede od 30. června do 3. července.
To ve Finsku, kde se jede o čtyři týdny později (tedy od 28. do 31. července), se můžeme těšit na ještě větší změny, když nových bude hned 43 % zkoušek. Soutěž s centrem ve městě Jyväskylä se bude skládat ze 24 RZ s celkovou délkou 334 km.
"Rok co rok měníme částečně cesty, abychom rally udrželi zajímavou pro účastníky. Pro místní obyvatele je to také dobré, protože touto cestou si mohou některé vesničky a další zúčastnění na soutěži čas od času oddechnout a užít si rally jako diváci. V dalších letech pak mohou být opět aktivní v přípravě rally ve své vlastní vesnici," říká Kari Nuutinen, zástupce ředitele Rally Finland.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.