Jezdci MS se mohou letos v Polsku těšit na z jedné třetiny změněnou trať. Čeká na ně 22 RZ o celkové délce 317 km. Podobně velké změny v trasách jednotlivých zkoušek se dočkala také soutěž ve Finsku. Centra soutěží se ale nemění.
Jezdci MS mohou letos významnou část svého loňského rozpisu pro Rally Poland nechat doma. Polští organizátoři totiž teď představili letošní tratě, posádky se mohou těšit na 22 měřených testů s celkovou délkou něco málo přes 317 km. Z této kilometráže se ale rovných 33 % délky zkoušek nejelo v roce 2015 ani 2014.
"Na základě návrhů ze strany jezdců, týmů a zástupců médií jsme provedli některé užitečné změny. Snažili jsme se naslouchat také fanouškům a chtěli jsme jim nabídnout ty nejlepší podmínky. Při změnách hrála roli také otázka bezpečnosti," říká Jaroslaw Noworol, šéf soutěže v Polsku.
Ve srovnání s loňskem zůstávají nezměněny pouze následující čtyři zkoušky - Mikolajki Arena, Goldap, Swietajno, Wieliczki. Nové jsou pro účastníky MS zkoušky Chmielewo a Stare Juchy, které se ale v rámci soutěže často jezdívaly před jejím zařazením do WRC. Centrem soutěže nadále zůstává město Mikolajki ležící u Mazurských jezer. Jen dodejme, že soutěž v Polsku se jede od 30. června do 3. července.
To ve Finsku, kde se jede o čtyři týdny později (tedy od 28. do 31. července), se můžeme těšit na ještě větší změny, když nových bude hned 43 % zkoušek. Soutěž s centrem ve městě Jyväskylä se bude skládat ze 24 RZ s celkovou délkou 334 km.
"Rok co rok měníme částečně cesty, abychom rally udrželi zajímavou pro účastníky. Pro místní obyvatele je to také dobré, protože touto cestou si mohou některé vesničky a další zúčastnění na soutěži čas od času oddechnout a užít si rally jako diváci. V dalších letech pak mohou být opět aktivní v přípravě rally ve své vlastní vesnici," říká Kari Nuutinen, zástupce ředitele Rally Finland.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.