Jezdci MS se mohou letos v Polsku těšit na z jedné třetiny změněnou trať. Čeká na ně 22 RZ o celkové délce 317 km. Podobně velké změny v trasách jednotlivých zkoušek se dočkala také soutěž ve Finsku. Centra soutěží se ale nemění.
Jezdci MS mohou letos významnou část svého loňského rozpisu pro Rally Poland nechat doma. Polští organizátoři totiž teď představili letošní tratě, posádky se mohou těšit na 22 měřených testů s celkovou délkou něco málo přes 317 km. Z této kilometráže se ale rovných 33 % délky zkoušek nejelo v roce 2015 ani 2014.
"Na základě návrhů ze strany jezdců, týmů a zástupců médií jsme provedli některé užitečné změny. Snažili jsme se naslouchat také fanouškům a chtěli jsme jim nabídnout ty nejlepší podmínky. Při změnách hrála roli také otázka bezpečnosti," říká Jaroslaw Noworol, šéf soutěže v Polsku.
Ve srovnání s loňskem zůstávají nezměněny pouze následující čtyři zkoušky - Mikolajki Arena, Goldap, Swietajno, Wieliczki. Nové jsou pro účastníky MS zkoušky Chmielewo a Stare Juchy, které se ale v rámci soutěže často jezdívaly před jejím zařazením do WRC. Centrem soutěže nadále zůstává město Mikolajki ležící u Mazurských jezer. Jen dodejme, že soutěž v Polsku se jede od 30. června do 3. července.
To ve Finsku, kde se jede o čtyři týdny později (tedy od 28. do 31. července), se můžeme těšit na ještě větší změny, když nových bude hned 43 % zkoušek. Soutěž s centrem ve městě Jyväskylä se bude skládat ze 24 RZ s celkovou délkou 334 km.
"Rok co rok měníme částečně cesty, abychom rally udrželi zajímavou pro účastníky. Pro místní obyvatele je to také dobré, protože touto cestou si mohou některé vesničky a další zúčastnění na soutěži čas od času oddechnout a užít si rally jako diváci. V dalších letech pak mohou být opět aktivní v přípravě rally ve své vlastní vesnici," říká Kari Nuutinen, zástupce ředitele Rally Finland.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?