Vítězství v Mexiku vlilo zpět do žil Jariho-Mattiho Latvaly optimismus. Fin věří, že po úspěšném zahájení 'šotolinového turné' může ještě letos zabojovat o titul se Sébastienem Ogierem.
Zatímco Ogier na prvních dvou soutěžích roku získal maximum bodů, Latvala vždy 0. V Mexiku Jari-Matti Latvala snížil náskok svého týmového kolegy pouze z 56 na 50 bodů. Jenže Fin si uvědomuje, že minimálně další dvě soutěže v Argentině a Portugalsku bude mít výhodu čistší trati v prvních dvou etapách.
Ogier v Argentině pochopitelně pojede první, Latvala bude na trati až šestý. "Pořád budu mít dobrou startovní pozici," říká Jari-Matti pro 'Autosport'. "A to znamená, že budu moci vyvinout větší tlak na Ogiera a stále budu moci tlačit. Ale potřebujeme pořád vyhrávat. Šampionát ještě není u konce, to rozhodně ne.
Museli jsme získat body v Mexiku, to jsme zvládli. Teď v tom musíme pokračovat. Jasně, bude to trvat, když Sébastien bude získávat body za druhá místa. Ale vydali jsme se správným směrem." Sezona Latvaly se zdála jako odepsaná, jenže v Mexiku na něj tlak klesl.
"Měl jsem opravdu těžký start a před Mexikem jsem měl jisté obavy. Kdybych nezískal body, pak by bylo těžké se do šampionátu vrátit. Věděl jsem, že mi v Mexiku startovní pozice dá jistou výhodu, ale musíte ji umět využít.
Vím, jak je Sébastien silný - zvláště když vloni vyhrál v Mexiku i přesto, že startoval jako první. Já už jsem vyhrál na soutěžích jako je Finsko, ale tohle je tolik odlišná rally. Vítězství v Mexiku mi dokázalo, že dokáži vyhrát i na tomto typu soutěží - na soutěžích typu Acropolis, kde nejde o to jet pořád na plný plyn."
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?