První soutěž Mistrovství Evropy má překvapivého vítěze

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Tomáš Urban, RallyZone.cz
Tomáš Urban 12. března 2016 23:35
Sdílej:

První soutěž Mistrovství Evropy se odehrála na Kanárských ostrovech (POR). Na 93 posádek čekalo 13 rychlostních testů. Zúčastnil se i jezdec MS Ostberg.

Vedení se po prvních třech rychlostních testech ujal favorizovaný Ostberg. Druhý byl mistr Evropy Kajetanowicz a třetí Rus Lukanyuk. Všichni Fiesta R5. Další pravidelní učastnící, třeba Consani ztráceli už přes minutu. Jediná česká posádka ve složení Antonín Tlusťák - Ladislav Kučera a Fabia R5 byli až 93., jelikož jim stávkovala od prvních 200 metrů uvodní rychlostní zkoušky převodovka jejich nové Fabie.

Další trojice zkoušek přinesla však rozuzlení zápletky páteční etapy, když Ostberg v serii rychlejších zatáček a jedné levé prudší opřel svou Fiestu pravou stranou o skálu a odstoupil. Páteční etapu tak vyhrál Kajetanowicz před Lukanyukem od 22 vteřin.

Sobotní etapu začal nejlépe Španěl Cruz s Porsche 997 GT3 RZ. Na druhé rychlostní zkoušce dne začal ztrácet Kajetanowicz a do vedení se dostal Cruz s Porsche. Při příjezdu do prvního sobotního servisu byl Kajetanowicz až čtvrtý, se ztrátou 52 vteřin na vedení. Ztráta byla způsobena nevhodně zvolenými pneumatikami, které "Kajto" spotřeboval na dráty.

V posledních třech rychlostních testech jel stíhací jízdu Kajto, ale na rychle jedoucího Lukanyuka to už ale nestačilo. Absolutně vyhrál rally Španěl Cruz s Porsche. Antonín Tlusťák dokončil soutěž na 44. místě absolutně a v pořadí ME mu patří 32. příčka.

Kasifikaci ME vyhrál tedy Lukanyuk. Druhý dojel Kajetanowicz se ztrátou 32,7 vteřin. Třetí je Španěl Mozon s Citroenem DS3 R5, který ztratil už skoro dvě minuty.

Klasifikaci ERC2 vyrál s produkčním Subaru N15 Polský jezdec Wojciech Chuchala o 3 minuty a 37 vteřin před Maďarem Rangou s Mitsubishi.

Výsledky po RZ 13

1. A. Lukyanuk (RUS)/A. Arnautov (RUS) Ford Fiesta R5….2h03m49.6s2. K. Kajetanowicz (POL)/J. Baran (POL) Ford Fiesta R5….+32.3s3. L. Monzón (ESP)/J. Carlos Déniz (ESP) Citroën DS3 R5….+1m41.5s4. J. Pérez (ESP)/A. López Fernández (ESP) Ford Fiesta R5….+2m44.0s5. W. Chuchała (POL)/D. Dymurski (POL) Subaru Impr. STi ….+5m27.0s6. J.Kołtun (POL)/I.Pleskot (POL) Ford Fiesta R5….+5m28.1s7. R.Consani (FRA)/M. Vilmot (FRA) Peugeot 208 T16….+6m40.1s8.J.Puskádi (HUN)/B. Gódor (HUN) ŠKODA Fabia R5….+7m18.1s9. S. Pernía (ESP)/J. Luis García (ESP) Renault Clio R3T….+7m48.7s10. T.Kasperczyk (POL)/D. Syty (POL) Ford Fiesta R5….+8m01.4s

Stalo se
Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.

Zajímavosti
on-line prodej

Kupujete ojeté auto? Těmto 7 pastem se vyhněte, jinak zapláčete

Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout? 

Zajímavosti
Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Ochrana motorky při pádu: Proč jsou chrániče páček nezbytnou výbavou nejen pro offroad

Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.

Novinky
Toyota RAV4 (2026)

Proč je nová Toyota RAV4 větší novinkou, než si myslíte?

Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.