První soutěž Mistrovství Evropy se odehrála na Kanárských ostrovech (POR). Na 93 posádek čekalo 13 rychlostních testů. Zúčastnil se i jezdec MS Ostberg.
Vedení se po prvních třech rychlostních testech ujal favorizovaný Ostberg. Druhý byl mistr Evropy Kajetanowicz a třetí Rus Lukanyuk. Všichni Fiesta R5. Další pravidelní učastnící, třeba Consani ztráceli už přes minutu. Jediná česká posádka ve složení Antonín Tlusťák - Ladislav Kučera a Fabia R5 byli až 93., jelikož jim stávkovala od prvních 200 metrů uvodní rychlostní zkoušky převodovka jejich nové Fabie.
Další trojice zkoušek přinesla však rozuzlení zápletky páteční etapy, když Ostberg v serii rychlejších zatáček a jedné levé prudší opřel svou Fiestu pravou stranou o skálu a odstoupil. Páteční etapu tak vyhrál Kajetanowicz před Lukanyukem od 22 vteřin.
Sobotní etapu začal nejlépe Španěl Cruz s Porsche 997 GT3 RZ. Na druhé rychlostní zkoušce dne začal ztrácet Kajetanowicz a do vedení se dostal Cruz s Porsche. Při příjezdu do prvního sobotního servisu byl Kajetanowicz až čtvrtý, se ztrátou 52 vteřin na vedení. Ztráta byla způsobena nevhodně zvolenými pneumatikami, které "Kajto" spotřeboval na dráty.
V posledních třech rychlostních testech jel stíhací jízdu Kajto, ale na rychle jedoucího Lukanyuka to už ale nestačilo. Absolutně vyhrál rally Španěl Cruz s Porsche. Antonín Tlusťák dokončil soutěž na 44. místě absolutně a v pořadí ME mu patří 32. příčka.
Kasifikaci ME vyhrál tedy Lukanyuk. Druhý dojel Kajetanowicz se ztrátou 32,7 vteřin. Třetí je Španěl Mozon s Citroenem DS3 R5, který ztratil už skoro dvě minuty.
Klasifikaci ERC2 vyrál s produkčním Subaru N15 Polský jezdec Wojciech Chuchala o 3 minuty a 37 vteřin před Maďarem Rangou s Mitsubishi.
Výsledky po RZ 13
1. A. Lukyanuk (RUS)/A. Arnautov (RUS) Ford Fiesta R5….2h03m49.6s2. K. Kajetanowicz (POL)/J. Baran (POL) Ford Fiesta R5….+32.3s3. L. Monzón (ESP)/J. Carlos Déniz (ESP) Citroën DS3 R5….+1m41.5s4. J. Pérez (ESP)/A. López Fernández (ESP) Ford Fiesta R5….+2m44.0s5. W. Chuchała (POL)/D. Dymurski (POL) Subaru Impr. STi ….+5m27.0s6. J.Kołtun (POL)/I.Pleskot (POL) Ford Fiesta R5….+5m28.1s7. R.Consani (FRA)/M. Vilmot (FRA) Peugeot 208 T16….+6m40.1s8.J.Puskádi (HUN)/B. Gódor (HUN) ŠKODA Fabia R5….+7m18.1s9. S. Pernía (ESP)/J. Luis García (ESP) Renault Clio R3T….+7m48.7s10. T.Kasperczyk (POL)/D. Syty (POL) Ford Fiesta R5….+8m01.4s
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.