První soutěž Mistrovství Evropy se odehrála na Kanárských ostrovech (POR). Na 93 posádek čekalo 13 rychlostních testů. Zúčastnil se i jezdec MS Ostberg.
Vedení se po prvních třech rychlostních testech ujal favorizovaný Ostberg. Druhý byl mistr Evropy Kajetanowicz a třetí Rus Lukanyuk. Všichni Fiesta R5. Další pravidelní učastnící, třeba Consani ztráceli už přes minutu. Jediná česká posádka ve složení Antonín Tlusťák - Ladislav Kučera a Fabia R5 byli až 93., jelikož jim stávkovala od prvních 200 metrů uvodní rychlostní zkoušky převodovka jejich nové Fabie.
Další trojice zkoušek přinesla však rozuzlení zápletky páteční etapy, když Ostberg v serii rychlejších zatáček a jedné levé prudší opřel svou Fiestu pravou stranou o skálu a odstoupil. Páteční etapu tak vyhrál Kajetanowicz před Lukanyukem od 22 vteřin.
Sobotní etapu začal nejlépe Španěl Cruz s Porsche 997 GT3 RZ. Na druhé rychlostní zkoušce dne začal ztrácet Kajetanowicz a do vedení se dostal Cruz s Porsche. Při příjezdu do prvního sobotního servisu byl Kajetanowicz až čtvrtý, se ztrátou 52 vteřin na vedení. Ztráta byla způsobena nevhodně zvolenými pneumatikami, které "Kajto" spotřeboval na dráty.
V posledních třech rychlostních testech jel stíhací jízdu Kajto, ale na rychle jedoucího Lukanyuka to už ale nestačilo. Absolutně vyhrál rally Španěl Cruz s Porsche. Antonín Tlusťák dokončil soutěž na 44. místě absolutně a v pořadí ME mu patří 32. příčka.
Kasifikaci ME vyhrál tedy Lukanyuk. Druhý dojel Kajetanowicz se ztrátou 32,7 vteřin. Třetí je Španěl Mozon s Citroenem DS3 R5, který ztratil už skoro dvě minuty.
Klasifikaci ERC2 vyrál s produkčním Subaru N15 Polský jezdec Wojciech Chuchala o 3 minuty a 37 vteřin před Maďarem Rangou s Mitsubishi.
Výsledky po RZ 13
1. A. Lukyanuk (RUS)/A. Arnautov (RUS) Ford Fiesta R5….2h03m49.6s2. K. Kajetanowicz (POL)/J. Baran (POL) Ford Fiesta R5….+32.3s3. L. Monzón (ESP)/J. Carlos Déniz (ESP) Citroën DS3 R5….+1m41.5s4. J. Pérez (ESP)/A. López Fernández (ESP) Ford Fiesta R5….+2m44.0s5. W. Chuchała (POL)/D. Dymurski (POL) Subaru Impr. STi ….+5m27.0s6. J.Kołtun (POL)/I.Pleskot (POL) Ford Fiesta R5….+5m28.1s7. R.Consani (FRA)/M. Vilmot (FRA) Peugeot 208 T16….+6m40.1s8.J.Puskádi (HUN)/B. Gódor (HUN) ŠKODA Fabia R5….+7m18.1s9. S. Pernía (ESP)/J. Luis García (ESP) Renault Clio R3T….+7m48.7s10. T.Kasperczyk (POL)/D. Syty (POL) Ford Fiesta R5….+8m01.4s
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.