První soutěž Mistrovství Evropy se odehrála na Kanárských ostrovech (POR). Na 93 posádek čekalo 13 rychlostních testů. Zúčastnil se i jezdec MS Ostberg.
Vedení se po prvních třech rychlostních testech ujal favorizovaný Ostberg. Druhý byl mistr Evropy Kajetanowicz a třetí Rus Lukanyuk. Všichni Fiesta R5. Další pravidelní učastnící, třeba Consani ztráceli už přes minutu. Jediná česká posádka ve složení Antonín Tlusťák - Ladislav Kučera a Fabia R5 byli až 93., jelikož jim stávkovala od prvních 200 metrů uvodní rychlostní zkoušky převodovka jejich nové Fabie.
Další trojice zkoušek přinesla však rozuzlení zápletky páteční etapy, když Ostberg v serii rychlejších zatáček a jedné levé prudší opřel svou Fiestu pravou stranou o skálu a odstoupil. Páteční etapu tak vyhrál Kajetanowicz před Lukanyukem od 22 vteřin.
Sobotní etapu začal nejlépe Španěl Cruz s Porsche 997 GT3 RZ. Na druhé rychlostní zkoušce dne začal ztrácet Kajetanowicz a do vedení se dostal Cruz s Porsche. Při příjezdu do prvního sobotního servisu byl Kajetanowicz až čtvrtý, se ztrátou 52 vteřin na vedení. Ztráta byla způsobena nevhodně zvolenými pneumatikami, které "Kajto" spotřeboval na dráty.
V posledních třech rychlostních testech jel stíhací jízdu Kajto, ale na rychle jedoucího Lukanyuka to už ale nestačilo. Absolutně vyhrál rally Španěl Cruz s Porsche. Antonín Tlusťák dokončil soutěž na 44. místě absolutně a v pořadí ME mu patří 32. příčka.
Kasifikaci ME vyhrál tedy Lukanyuk. Druhý dojel Kajetanowicz se ztrátou 32,7 vteřin. Třetí je Španěl Mozon s Citroenem DS3 R5, který ztratil už skoro dvě minuty.
Klasifikaci ERC2 vyrál s produkčním Subaru N15 Polský jezdec Wojciech Chuchala o 3 minuty a 37 vteřin před Maďarem Rangou s Mitsubishi.
Výsledky po RZ 13
1. A. Lukyanuk (RUS)/A. Arnautov (RUS) Ford Fiesta R5….2h03m49.6s2. K. Kajetanowicz (POL)/J. Baran (POL) Ford Fiesta R5….+32.3s3. L. Monzón (ESP)/J. Carlos Déniz (ESP) Citroën DS3 R5….+1m41.5s4. J. Pérez (ESP)/A. López Fernández (ESP) Ford Fiesta R5….+2m44.0s5. W. Chuchała (POL)/D. Dymurski (POL) Subaru Impr. STi ….+5m27.0s6. J.Kołtun (POL)/I.Pleskot (POL) Ford Fiesta R5….+5m28.1s7. R.Consani (FRA)/M. Vilmot (FRA) Peugeot 208 T16….+6m40.1s8.J.Puskádi (HUN)/B. Gódor (HUN) ŠKODA Fabia R5….+7m18.1s9. S. Pernía (ESP)/J. Luis García (ESP) Renault Clio R3T….+7m48.7s10. T.Kasperczyk (POL)/D. Syty (POL) Ford Fiesta R5….+8m01.4s
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.