První soutěž Mistrovství Evropy se odehrála na Kanárských ostrovech (POR). Na 93 posádek čekalo 13 rychlostních testů. Zúčastnil se i jezdec MS Ostberg.
Vedení se po prvních třech rychlostních testech ujal favorizovaný Ostberg. Druhý byl mistr Evropy Kajetanowicz a třetí Rus Lukanyuk. Všichni Fiesta R5. Další pravidelní učastnící, třeba Consani ztráceli už přes minutu. Jediná česká posádka ve složení Antonín Tlusťák - Ladislav Kučera a Fabia R5 byli až 93., jelikož jim stávkovala od prvních 200 metrů uvodní rychlostní zkoušky převodovka jejich nové Fabie.
Další trojice zkoušek přinesla však rozuzlení zápletky páteční etapy, když Ostberg v serii rychlejších zatáček a jedné levé prudší opřel svou Fiestu pravou stranou o skálu a odstoupil. Páteční etapu tak vyhrál Kajetanowicz před Lukanyukem od 22 vteřin.
Sobotní etapu začal nejlépe Španěl Cruz s Porsche 997 GT3 RZ. Na druhé rychlostní zkoušce dne začal ztrácet Kajetanowicz a do vedení se dostal Cruz s Porsche. Při příjezdu do prvního sobotního servisu byl Kajetanowicz až čtvrtý, se ztrátou 52 vteřin na vedení. Ztráta byla způsobena nevhodně zvolenými pneumatikami, které "Kajto" spotřeboval na dráty.
V posledních třech rychlostních testech jel stíhací jízdu Kajto, ale na rychle jedoucího Lukanyuka to už ale nestačilo. Absolutně vyhrál rally Španěl Cruz s Porsche. Antonín Tlusťák dokončil soutěž na 44. místě absolutně a v pořadí ME mu patří 32. příčka.
Kasifikaci ME vyhrál tedy Lukanyuk. Druhý dojel Kajetanowicz se ztrátou 32,7 vteřin. Třetí je Španěl Mozon s Citroenem DS3 R5, který ztratil už skoro dvě minuty.
Klasifikaci ERC2 vyrál s produkčním Subaru N15 Polský jezdec Wojciech Chuchala o 3 minuty a 37 vteřin před Maďarem Rangou s Mitsubishi.
Výsledky po RZ 13
1. A. Lukyanuk (RUS)/A. Arnautov (RUS) Ford Fiesta R5….2h03m49.6s2. K. Kajetanowicz (POL)/J. Baran (POL) Ford Fiesta R5….+32.3s3. L. Monzón (ESP)/J. Carlos Déniz (ESP) Citroën DS3 R5….+1m41.5s4. J. Pérez (ESP)/A. López Fernández (ESP) Ford Fiesta R5….+2m44.0s5. W. Chuchała (POL)/D. Dymurski (POL) Subaru Impr. STi ….+5m27.0s6. J.Kołtun (POL)/I.Pleskot (POL) Ford Fiesta R5….+5m28.1s7. R.Consani (FRA)/M. Vilmot (FRA) Peugeot 208 T16….+6m40.1s8.J.Puskádi (HUN)/B. Gódor (HUN) ŠKODA Fabia R5….+7m18.1s9. S. Pernía (ESP)/J. Luis García (ESP) Renault Clio R3T….+7m48.7s10. T.Kasperczyk (POL)/D. Syty (POL) Ford Fiesta R5….+8m01.4s
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?