Slovenská rally sezóna 2016 sa nezadržateľne blíži. Do štartu prvého majstrovského podujatia ostávajú v podstate už iba tri týždne a tak nečudo, že v tímoch to už naozaj vrie.
Inak to nie je ani v slovenskom KL Racing Rally Teame, ktorý sa v tohtoročnej sezóne bude na rally tratiach prezentovať dvojicou súťažných posádok, Tomášom Kukučkom s Radovanom Moznerom mladším a Pavlom Cireňom s Marekom Podobníkom. Práve nadchádzajúci víkend bude pre obe posádky testovacím, pričom každá z nich sa predstaví na úplne inom mieste.
Tomáš Kukučka počas víkendu vycestuje do susedných Čiech, kde si prvýkrát siahne na volant úplne novej Škody Fabia R5 s ktorou ho fanúšikovia budú mať možnosť v tohtoročnej rally sezóne sledovať. Pavol Cireň sa zase vydá úplne opačným smerom, do Cestíc, ktoré ležia juhozápadne od mesta Košice. Práve tu sa totiž uskutoční krátky rally šprint a Ciro sa divákom tohto podujatia predstaví na Subaru Impreza.
„Sezóna sa už blíži a ak v nej chceme uspieť čo možno najlepšie, treba investovať čas a financie do prípravy. Je síce pravda, že v tomto roku už naše posádky štartovali v Dobšinej, ale najazdených kilometrov nie je veľa a tak využívame aj možnosti menších súťaží. Paľo prišiel s myšlienkou podujatia v Cesticiach, kde bude reprezentovať náš tím a samozrejme v Kukovom prípade využívame možnosť testovania. Predsa len nová Škoda Fabia R5 je úplne niečo iné ako autá na ktorých sa v minulom roku Tomáš predstavil a treba si ju poriadne vyskúšať. Verím tomu, že pre naše súťažné posádky to bude dobrý víkend,“ zhodnotil Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.