Slovenská rally sezóna 2016 sa nezadržateľne blíži. Do štartu prvého majstrovského podujatia ostávajú v podstate už iba tri týždne a tak nečudo, že v tímoch to už naozaj vrie.
Inak to nie je ani v slovenskom KL Racing Rally Teame, ktorý sa v tohtoročnej sezóne bude na rally tratiach prezentovať dvojicou súťažných posádok, Tomášom Kukučkom s Radovanom Moznerom mladším a Pavlom Cireňom s Marekom Podobníkom. Práve nadchádzajúci víkend bude pre obe posádky testovacím, pričom každá z nich sa predstaví na úplne inom mieste.
Tomáš Kukučka počas víkendu vycestuje do susedných Čiech, kde si prvýkrát siahne na volant úplne novej Škody Fabia R5 s ktorou ho fanúšikovia budú mať možnosť v tohtoročnej rally sezóne sledovať. Pavol Cireň sa zase vydá úplne opačným smerom, do Cestíc, ktoré ležia juhozápadne od mesta Košice. Práve tu sa totiž uskutoční krátky rally šprint a Ciro sa divákom tohto podujatia predstaví na Subaru Impreza.
„Sezóna sa už blíži a ak v nej chceme uspieť čo možno najlepšie, treba investovať čas a financie do prípravy. Je síce pravda, že v tomto roku už naše posádky štartovali v Dobšinej, ale najazdených kilometrov nie je veľa a tak využívame aj možnosti menších súťaží. Paľo prišiel s myšlienkou podujatia v Cesticiach, kde bude reprezentovať náš tím a samozrejme v Kukovom prípade využívame možnosť testovania. Predsa len nová Škoda Fabia R5 je úplne niečo iné ako autá na ktorých sa v minulom roku Tomáš predstavil a treba si ju poriadne vyskúšať. Verím tomu, že pre naše súťažné posádky to bude dobrý víkend,“ zhodnotil Marek Lokaj, manažér KL Racing Rally Teamu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?