Volkswagen se zavázal k účasti ve WRC až do roku 2019. Toto rozhodnutí sice padlo už v létě, ale nové představenstvo značky muselo projekt znovu schválit.
Volkswagen vlastně už podruhé potvrzuje, že v MS v rally zůstane minimálně do roku 2019. Představenstvo německé značky o prodloužení tohoto projektu sice rozhodlo už jednou vloni v létě, ale všichni víme, že se koncern poté dostal do velkých problémů s emisemi svých dieselových motorů a na vedoucích pozicích firmy došlo k nemalým změnám. Prodloužení projektu, tak dočasně ztratilo svoji váhu, nicméně nové představenstvo teď potvrdilo, že dřívější rozhodnutí platí.
"Staré představenstvo program potvrdilo až do roku 2019, avšak v listopadu, kdy už tam byli noví lidé, byl program schválen pro tuto sezonu a řekli: 'Přijď na jaře znovu a pak se pobavíme o budoucnosti'," říká šéf Volkswagenu Motorsport, Jost Capito, pro britský Autosport. "Takže jsme s naším programem až do roku 2019 šli znovu za představenstvem a stejně jako předtím jsme dostali požehnání - avšak tentokrát od nového představenstva. Není to nic nového, ale je to důkaz, že budoucnost je zajištěna do roku 2019."
Jürgen Stockmann, člen představenstva pro oblasti prodeje, marketingu a servisu pro britský Autocar řekl: "WRC je naším sportem. V krátkém čase jsme dosáhli neuvěřitelných věcí a to je motivací pro celou společnost, protože nám to ukazuje, co je týmovou prací možné. Soustředění týmu je pro nás kritické, navíc se prodlužuje ke spoustě fanoušků sportu, kteří nás sledují. Naše facebooková stránka [WRC] je enormní s dosahem 7,5 milionů lidí, to je dvakrát více, než má stránka Bayernu Mnichov. Lidé nás sledují velmi vášnivě a navíc to vytváří obrázky, které je těžké necítit. Zůstaneme ve sportu."
Frank Welsch, který je odpovědný za technický vývoj a do nedávna jsme jej ve stejné funkci mohli potkávat v Mladé Boleslavi, k tomu dodává: "Jsme velmi rádi, že můžeme být trojnásobnými šampiony a už jsme před nějakým časem začali pracovat na příští generaci auta pro rok 2017. Angažmá pro budoucnost je tu. Naše angažmá pokračuje. Upsali jsme se rallysportu na minimálně tři roky. Snad budeme opět tak úspěšní, jako jsme teď i ve srovnání s novými konkurenty, které očekáváme, že uvidíme."
Jen dodejme, že Volkswagen tovární Pola R WRC v MS v rally nasazuje od roku 2013. Od té doby dokázal vyhrát už 37 soutěží a Sébastien Ogier od té doby dokázal získat všechny tři tituly. Wolfsburgští navíc získali ve všech třech letech také pohár mezi týmy.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?