Volkswagen se zavázal k účasti ve WRC až do roku 2019. Toto rozhodnutí sice padlo už v létě, ale nové představenstvo značky muselo projekt znovu schválit.
Volkswagen vlastně už podruhé potvrzuje, že v MS v rally zůstane minimálně do roku 2019. Představenstvo německé značky o prodloužení tohoto projektu sice rozhodlo už jednou vloni v létě, ale všichni víme, že se koncern poté dostal do velkých problémů s emisemi svých dieselových motorů a na vedoucích pozicích firmy došlo k nemalým změnám. Prodloužení projektu, tak dočasně ztratilo svoji váhu, nicméně nové představenstvo teď potvrdilo, že dřívější rozhodnutí platí.
"Staré představenstvo program potvrdilo až do roku 2019, avšak v listopadu, kdy už tam byli noví lidé, byl program schválen pro tuto sezonu a řekli: 'Přijď na jaře znovu a pak se pobavíme o budoucnosti'," říká šéf Volkswagenu Motorsport, Jost Capito, pro britský Autosport. "Takže jsme s naším programem až do roku 2019 šli znovu za představenstvem a stejně jako předtím jsme dostali požehnání - avšak tentokrát od nového představenstva. Není to nic nového, ale je to důkaz, že budoucnost je zajištěna do roku 2019."
Jürgen Stockmann, člen představenstva pro oblasti prodeje, marketingu a servisu pro britský Autocar řekl: "WRC je naším sportem. V krátkém čase jsme dosáhli neuvěřitelných věcí a to je motivací pro celou společnost, protože nám to ukazuje, co je týmovou prací možné. Soustředění týmu je pro nás kritické, navíc se prodlužuje ke spoustě fanoušků sportu, kteří nás sledují. Naše facebooková stránka [WRC] je enormní s dosahem 7,5 milionů lidí, to je dvakrát více, než má stránka Bayernu Mnichov. Lidé nás sledují velmi vášnivě a navíc to vytváří obrázky, které je těžké necítit. Zůstaneme ve sportu."
Frank Welsch, který je odpovědný za technický vývoj a do nedávna jsme jej ve stejné funkci mohli potkávat v Mladé Boleslavi, k tomu dodává: "Jsme velmi rádi, že můžeme být trojnásobnými šampiony a už jsme před nějakým časem začali pracovat na příští generaci auta pro rok 2017. Angažmá pro budoucnost je tu. Naše angažmá pokračuje. Upsali jsme se rallysportu na minimálně tři roky. Snad budeme opět tak úspěšní, jako jsme teď i ve srovnání s novými konkurenty, které očekáváme, že uvidíme."
Jen dodejme, že Volkswagen tovární Pola R WRC v MS v rally nasazuje od roku 2013. Od té doby dokázal vyhrát už 37 soutěží a Sébastien Ogier od té doby dokázal získat všechny tři tituly. Wolfsburgští navíc získali ve všech třech letech také pohár mezi týmy.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?