Volkswagen se zavázal k účasti ve WRC až do roku 2019. Toto rozhodnutí sice padlo už v létě, ale nové představenstvo značky muselo projekt znovu schválit.
Volkswagen vlastně už podruhé potvrzuje, že v MS v rally zůstane minimálně do roku 2019. Představenstvo německé značky o prodloužení tohoto projektu sice rozhodlo už jednou vloni v létě, ale všichni víme, že se koncern poté dostal do velkých problémů s emisemi svých dieselových motorů a na vedoucích pozicích firmy došlo k nemalým změnám. Prodloužení projektu, tak dočasně ztratilo svoji váhu, nicméně nové představenstvo teď potvrdilo, že dřívější rozhodnutí platí.
"Staré představenstvo program potvrdilo až do roku 2019, avšak v listopadu, kdy už tam byli noví lidé, byl program schválen pro tuto sezonu a řekli: 'Přijď na jaře znovu a pak se pobavíme o budoucnosti'," říká šéf Volkswagenu Motorsport, Jost Capito, pro britský Autosport. "Takže jsme s naším programem až do roku 2019 šli znovu za představenstvem a stejně jako předtím jsme dostali požehnání - avšak tentokrát od nového představenstva. Není to nic nového, ale je to důkaz, že budoucnost je zajištěna do roku 2019."
Jürgen Stockmann, člen představenstva pro oblasti prodeje, marketingu a servisu pro britský Autocar řekl: "WRC je naším sportem. V krátkém čase jsme dosáhli neuvěřitelných věcí a to je motivací pro celou společnost, protože nám to ukazuje, co je týmovou prací možné. Soustředění týmu je pro nás kritické, navíc se prodlužuje ke spoustě fanoušků sportu, kteří nás sledují. Naše facebooková stránka [WRC] je enormní s dosahem 7,5 milionů lidí, to je dvakrát více, než má stránka Bayernu Mnichov. Lidé nás sledují velmi vášnivě a navíc to vytváří obrázky, které je těžké necítit. Zůstaneme ve sportu."
Frank Welsch, který je odpovědný za technický vývoj a do nedávna jsme jej ve stejné funkci mohli potkávat v Mladé Boleslavi, k tomu dodává: "Jsme velmi rádi, že můžeme být trojnásobnými šampiony a už jsme před nějakým časem začali pracovat na příští generaci auta pro rok 2017. Angažmá pro budoucnost je tu. Naše angažmá pokračuje. Upsali jsme se rallysportu na minimálně tři roky. Snad budeme opět tak úspěšní, jako jsme teď i ve srovnání s novými konkurenty, které očekáváme, že uvidíme."
Jen dodejme, že Volkswagen tovární Pola R WRC v MS v rally nasazuje od roku 2013. Od té doby dokázal vyhrát už 37 soutěží a Sébastien Ogier od té doby dokázal získat všechny tři tituly. Wolfsburgští navíc získali ve všech třech letech také pohár mezi týmy.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.