Příchod nové generace Hyundai i20 WRC měl tento rok vše změnit. Na prezentaci nového vozu, vloni v prosinci, byl Belgičan velmi optimistický. Jenže šampionát se blíží ke čtvrtině a bilance moc pozitivní není.
Napětí mezi Hyundai, konkrétně Alainem Penassem, a Thierrym Neuvillem opět vyplouvá na povrch, tentokrát už po třetí soutěži roku. 'RTBF' mluvilo s belgickým manažerem týmu Hyundai krátce po druhé nehodě v Mexiku, v té době byl velmi rozčarovaný: "Nula bodů ze Švédska, nula bodů z Mexika, to už je trošku moc nul!
Úkolem [po první nehodě] bylo dovést body pro tým a připravit se na Argentinu. Nemyslím si, že můžeme být spokojení, úkol byl jasný. Musíme si počkat na vysvětlení od Thierryho a zanalyzovat ho. Je třeba podívat se na nehodu detailně, možná se něco rozbilo na autě. Před Argetinou je 6 týdnů, takže budeme mít čas to zanalyzovat."
Neuville už havaroval v pátek, když zlomil rameno zavěšení na své i20 WRC. V sobotu se do soutěže vrátil v rámci Rally 2, po nehodě musel být převezen do nemocnice na preventivní vyšetření. S nehodou v první etapě tým problém nemá: "To se může stát, když bojujete o vítězství," řekl Penasse pro 'Autosport'. "Udělal chybu, ale druhá nehoda byla zbytečná.
Ráno jsme jej požádali, aby dovezl body pro tým, proto nerozumíme tomu, proč jel v takovém tempu. V Argentině musí začít znovu. Potřebuje se podívat na onboardy ostatních jezdců, aby pochopil, co dělá. Plán pro Argentinu je jasný - bude mít opět fantastickou pozici.
Stejnou měl vloni Kris Meeke, kdyby se mu povedlo to samé, co vloni Krisovi [vítězství], tak budeme šťastní. Když máte takovou pozici, tak není důvod se flákat." Už v Mexiku se právě díky výhodné pozici (startoval o místo před Latvalou) řadil Neuville mezi favority soutěže.
Samotný Thierry Neuville popsal svoji druhou nehodu takto: "Byla to nehoda ve velké rychlosti. Měli jsme štěstí v neštěstí, že vedle tratě nebyl žádný strom. Šli jsme přes střechu a nakonec přistáli v křoví. Do vrcholu zatáčky jsem najel moc rychle a moc brzy.
Určitě je to frustrující. Musím to pochopit, zanalyzovat si to. Nemělo by se to stávat, od týmu jsem měl jiný úkol - získat body pro tým. Je to moje chyba, která už se nebude opakovat. Myslím, že je to pro mě dobrá lekce. Sezona je naštěstí ještě dlouhá, takže bude dost příležitostí to vylepšit. Viděli jsme, že auto je konkurenceschopné, teď v Argentině už musí všechno vyjít."
Přes twitter Belgičan také okomentoval nadvládu Volkswagenu: "Musíme stále útočit ale zároveň snížit trošku naše cíle. Dostat se na podium a ne přímo cílit na vítězství, to je teď cílem." Zatím svému týmu Thierry Neuville přivezl 21 bodů, Dani Sordo 22 bodů (ze dvou startů) a Hayden Paddon 18 bodů z jednoho startu. Na nominaci pro Argentinu má Hyundai ještě dva týdny...
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.