Příchod nové generace Hyundai i20 WRC měl tento rok vše změnit. Na prezentaci nového vozu, vloni v prosinci, byl Belgičan velmi optimistický. Jenže šampionát se blíží ke čtvrtině a bilance moc pozitivní není.
Napětí mezi Hyundai, konkrétně Alainem Penassem, a Thierrym Neuvillem opět vyplouvá na povrch, tentokrát už po třetí soutěži roku. 'RTBF' mluvilo s belgickým manažerem týmu Hyundai krátce po druhé nehodě v Mexiku, v té době byl velmi rozčarovaný: "Nula bodů ze Švédska, nula bodů z Mexika, to už je trošku moc nul!
Úkolem [po první nehodě] bylo dovést body pro tým a připravit se na Argentinu. Nemyslím si, že můžeme být spokojení, úkol byl jasný. Musíme si počkat na vysvětlení od Thierryho a zanalyzovat ho. Je třeba podívat se na nehodu detailně, možná se něco rozbilo na autě. Před Argetinou je 6 týdnů, takže budeme mít čas to zanalyzovat."
Neuville už havaroval v pátek, když zlomil rameno zavěšení na své i20 WRC. V sobotu se do soutěže vrátil v rámci Rally 2, po nehodě musel být převezen do nemocnice na preventivní vyšetření. S nehodou v první etapě tým problém nemá: "To se může stát, když bojujete o vítězství," řekl Penasse pro 'Autosport'. "Udělal chybu, ale druhá nehoda byla zbytečná.
Ráno jsme jej požádali, aby dovezl body pro tým, proto nerozumíme tomu, proč jel v takovém tempu. V Argentině musí začít znovu. Potřebuje se podívat na onboardy ostatních jezdců, aby pochopil, co dělá. Plán pro Argentinu je jasný - bude mít opět fantastickou pozici.
Stejnou měl vloni Kris Meeke, kdyby se mu povedlo to samé, co vloni Krisovi [vítězství], tak budeme šťastní. Když máte takovou pozici, tak není důvod se flákat." Už v Mexiku se právě díky výhodné pozici (startoval o místo před Latvalou) řadil Neuville mezi favority soutěže.
Samotný Thierry Neuville popsal svoji druhou nehodu takto: "Byla to nehoda ve velké rychlosti. Měli jsme štěstí v neštěstí, že vedle tratě nebyl žádný strom. Šli jsme přes střechu a nakonec přistáli v křoví. Do vrcholu zatáčky jsem najel moc rychle a moc brzy.
Určitě je to frustrující. Musím to pochopit, zanalyzovat si to. Nemělo by se to stávat, od týmu jsem měl jiný úkol - získat body pro tým. Je to moje chyba, která už se nebude opakovat. Myslím, že je to pro mě dobrá lekce. Sezona je naštěstí ještě dlouhá, takže bude dost příležitostí to vylepšit. Viděli jsme, že auto je konkurenceschopné, teď v Argentině už musí všechno vyjít."
Přes twitter Belgičan také okomentoval nadvládu Volkswagenu: "Musíme stále útočit ale zároveň snížit trošku naše cíle. Dostat se na podium a ne přímo cílit na vítězství, to je teď cílem." Zatím svému týmu Thierry Neuville přivezl 21 bodů, Dani Sordo 22 bodů (ze dvou startů) a Hayden Paddon 18 bodů z jednoho startu. Na nominaci pro Argentinu má Hyundai ještě dva týdny...
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?