Příchod nové generace Hyundai i20 WRC měl tento rok vše změnit. Na prezentaci nového vozu, vloni v prosinci, byl Belgičan velmi optimistický. Jenže šampionát se blíží ke čtvrtině a bilance moc pozitivní není.
Napětí mezi Hyundai, konkrétně Alainem Penassem, a Thierrym Neuvillem opět vyplouvá na povrch, tentokrát už po třetí soutěži roku. 'RTBF' mluvilo s belgickým manažerem týmu Hyundai krátce po druhé nehodě v Mexiku, v té době byl velmi rozčarovaný: "Nula bodů ze Švédska, nula bodů z Mexika, to už je trošku moc nul!
Úkolem [po první nehodě] bylo dovést body pro tým a připravit se na Argentinu. Nemyslím si, že můžeme být spokojení, úkol byl jasný. Musíme si počkat na vysvětlení od Thierryho a zanalyzovat ho. Je třeba podívat se na nehodu detailně, možná se něco rozbilo na autě. Před Argetinou je 6 týdnů, takže budeme mít čas to zanalyzovat."
Neuville už havaroval v pátek, když zlomil rameno zavěšení na své i20 WRC. V sobotu se do soutěže vrátil v rámci Rally 2, po nehodě musel být převezen do nemocnice na preventivní vyšetření. S nehodou v první etapě tým problém nemá: "To se může stát, když bojujete o vítězství," řekl Penasse pro 'Autosport'. "Udělal chybu, ale druhá nehoda byla zbytečná.
Ráno jsme jej požádali, aby dovezl body pro tým, proto nerozumíme tomu, proč jel v takovém tempu. V Argentině musí začít znovu. Potřebuje se podívat na onboardy ostatních jezdců, aby pochopil, co dělá. Plán pro Argentinu je jasný - bude mít opět fantastickou pozici.
Stejnou měl vloni Kris Meeke, kdyby se mu povedlo to samé, co vloni Krisovi [vítězství], tak budeme šťastní. Když máte takovou pozici, tak není důvod se flákat." Už v Mexiku se právě díky výhodné pozici (startoval o místo před Latvalou) řadil Neuville mezi favority soutěže.
Samotný Thierry Neuville popsal svoji druhou nehodu takto: "Byla to nehoda ve velké rychlosti. Měli jsme štěstí v neštěstí, že vedle tratě nebyl žádný strom. Šli jsme přes střechu a nakonec přistáli v křoví. Do vrcholu zatáčky jsem najel moc rychle a moc brzy.
Určitě je to frustrující. Musím to pochopit, zanalyzovat si to. Nemělo by se to stávat, od týmu jsem měl jiný úkol - získat body pro tým. Je to moje chyba, která už se nebude opakovat. Myslím, že je to pro mě dobrá lekce. Sezona je naštěstí ještě dlouhá, takže bude dost příležitostí to vylepšit. Viděli jsme, že auto je konkurenceschopné, teď v Argentině už musí všechno vyjít."
Přes twitter Belgičan také okomentoval nadvládu Volkswagenu: "Musíme stále útočit ale zároveň snížit trošku naše cíle. Dostat se na podium a ne přímo cílit na vítězství, to je teď cílem." Zatím svému týmu Thierry Neuville přivezl 21 bodů, Dani Sordo 22 bodů (ze dvou startů) a Hayden Paddon 18 bodů z jednoho startu. Na nominaci pro Argentinu má Hyundai ještě dva týdny...
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.