Příchod nové generace Hyundai i20 WRC měl tento rok vše změnit. Na prezentaci nového vozu, vloni v prosinci, byl Belgičan velmi optimistický. Jenže šampionát se blíží ke čtvrtině a bilance moc pozitivní není.
Napětí mezi Hyundai, konkrétně Alainem Penassem, a Thierrym Neuvillem opět vyplouvá na povrch, tentokrát už po třetí soutěži roku. 'RTBF' mluvilo s belgickým manažerem týmu Hyundai krátce po druhé nehodě v Mexiku, v té době byl velmi rozčarovaný: "Nula bodů ze Švédska, nula bodů z Mexika, to už je trošku moc nul!
Úkolem [po první nehodě] bylo dovést body pro tým a připravit se na Argentinu. Nemyslím si, že můžeme být spokojení, úkol byl jasný. Musíme si počkat na vysvětlení od Thierryho a zanalyzovat ho. Je třeba podívat se na nehodu detailně, možná se něco rozbilo na autě. Před Argetinou je 6 týdnů, takže budeme mít čas to zanalyzovat."
Neuville už havaroval v pátek, když zlomil rameno zavěšení na své i20 WRC. V sobotu se do soutěže vrátil v rámci Rally 2, po nehodě musel být převezen do nemocnice na preventivní vyšetření. S nehodou v první etapě tým problém nemá: "To se může stát, když bojujete o vítězství," řekl Penasse pro 'Autosport'. "Udělal chybu, ale druhá nehoda byla zbytečná.
Ráno jsme jej požádali, aby dovezl body pro tým, proto nerozumíme tomu, proč jel v takovém tempu. V Argentině musí začít znovu. Potřebuje se podívat na onboardy ostatních jezdců, aby pochopil, co dělá. Plán pro Argentinu je jasný - bude mít opět fantastickou pozici.
Stejnou měl vloni Kris Meeke, kdyby se mu povedlo to samé, co vloni Krisovi [vítězství], tak budeme šťastní. Když máte takovou pozici, tak není důvod se flákat." Už v Mexiku se právě díky výhodné pozici (startoval o místo před Latvalou) řadil Neuville mezi favority soutěže.
Samotný Thierry Neuville popsal svoji druhou nehodu takto: "Byla to nehoda ve velké rychlosti. Měli jsme štěstí v neštěstí, že vedle tratě nebyl žádný strom. Šli jsme přes střechu a nakonec přistáli v křoví. Do vrcholu zatáčky jsem najel moc rychle a moc brzy.
Určitě je to frustrující. Musím to pochopit, zanalyzovat si to. Nemělo by se to stávat, od týmu jsem měl jiný úkol - získat body pro tým. Je to moje chyba, která už se nebude opakovat. Myslím, že je to pro mě dobrá lekce. Sezona je naštěstí ještě dlouhá, takže bude dost příležitostí to vylepšit. Viděli jsme, že auto je konkurenceschopné, teď v Argentině už musí všechno vyjít."
Přes twitter Belgičan také okomentoval nadvládu Volkswagenu: "Musíme stále útočit ale zároveň snížit trošku naše cíle. Dostat se na podium a ne přímo cílit na vítězství, to je teď cílem." Zatím svému týmu Thierry Neuville přivezl 21 bodů, Dani Sordo 22 bodů (ze dvou startů) a Hayden Paddon 18 bodů z jednoho startu. Na nominaci pro Argentinu má Hyundai ještě dva týdny...
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.