Napětí mezi Hyundai a Neuvillem opět roste: Tým kritizuje svého jezdce

Neuville v Mexiku havaroval hned dvakrát
Neuville v Mexiku havaroval hned dvakrát, foto: Hyundai Motorsport
iM2 7. března 2016 19:05
Sdílej:

Příchod nové generace Hyundai i20 WRC měl tento rok vše změnit. Na prezentaci nového vozu, vloni v prosinci, byl Belgičan velmi optimistický. Jenže šampionát se blíží ke čtvrtině a bilance moc pozitivní není.

Napětí mezi Hyundai, konkrétně Alainem Penassem, a Thierrym Neuvillem opět vyplouvá na povrch, tentokrát už po třetí soutěži roku. 'RTBF' mluvilo s belgickým manažerem týmu Hyundai krátce po druhé nehodě v Mexiku, v té době byl velmi rozčarovaný: "Nula bodů ze Švédska, nula bodů z Mexika, to už je trošku moc nul!

Úkolem [po první nehodě] bylo dovést body pro tým a připravit se na Argentinu. Nemyslím si, že můžeme být spokojení, úkol byl jasný. Musíme si počkat na vysvětlení od Thierryho a zanalyzovat ho. Je třeba podívat se na nehodu detailně, možná se něco rozbilo na autě. Před Argetinou je 6 týdnů, takže budeme mít čas to zanalyzovat."

Neuville už havaroval v pátek, když zlomil rameno zavěšení na své i20 WRC. V sobotu se do soutěže vrátil v rámci Rally 2, po nehodě musel být převezen do nemocnice na preventivní vyšetření. S nehodou v první etapě tým problém nemá: "To se může stát, když bojujete o vítězství," řekl Penasse pro 'Autosport'. "Udělal chybu, ale druhá nehoda byla zbytečná. 

Ráno jsme jej požádali, aby dovezl body pro tým, proto nerozumíme tomu, proč jel v takovém tempu. V Argentině musí začít znovu. Potřebuje se podívat na onboardy ostatních jezdců, aby pochopil, co dělá. Plán pro Argentinu je jasný - bude mít opět fantastickou pozici.

Stejnou měl vloni Kris Meeke, kdyby se mu povedlo to samé, co vloni Krisovi [vítězství], tak budeme šťastní. Když máte takovou pozici, tak není důvod se flákat." Už v Mexiku se právě díky výhodné pozici (startoval o místo před Latvalou) řadil Neuville mezi favority soutěže.

Samotný Thierry Neuville popsal svoji druhou nehodu takto: "Byla to nehoda ve velké rychlosti. Měli jsme štěstí v neštěstí, že vedle tratě nebyl žádný strom. Šli jsme přes střechu a nakonec přistáli v křoví. Do vrcholu zatáčky jsem najel moc rychle a moc brzy. 

Určitě je to frustrující. Musím to pochopit, zanalyzovat si to. Nemělo by se to stávat, od týmu jsem měl jiný úkol - získat body pro tým. Je to moje chyba, která už se nebude opakovat. Myslím, že je to pro mě dobrá lekce. Sezona je naštěstí ještě dlouhá, takže bude dost příležitostí to vylepšit. Viděli jsme, že auto je konkurenceschopné, teď v Argentině už musí všechno vyjít."

Přes twitter Belgičan také okomentoval nadvládu Volkswagenu: "Musíme stále útočit ale zároveň snížit trošku naše cíle. Dostat se na podium a ne přímo cílit na vítězství, to je teď cílem." Zatím svému týmu Thierry Neuville přivezl 21 bodů, Dani Sordo 22 bodů (ze dvou startů) a Hayden Paddon 18 bodů z jednoho startu. Na nominaci pro Argentinu má Hyundai ještě dva týdny...

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.