Druhé místo je pro Ogiera frustrující, Latvala je jeho největším konkurentem v boji o titul

V Mexiku absolvoval Ogier s Ingrassiou už stý start ve WRC
V Mexiku absolvoval Ogier s Ingrassiou už stý start ve WRC, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 8. března 2016 21:44
Sdílej:

V posledních třech letech dokázal Sébastien Ogier v Mexiku vždy vyhrát. Letos skončil druhý poté, co byl většinu soutěže silně handicapován nevýhodnou startovní pozicí.

Francouz při svém už stém startu ve WRC asi vzhledem ke svoji zářivé dosavadní kariéře čekal víc, než "jen" druhé místo. Na konci dlouhé soutěže ani svoji frustraci nijak neskrýval: "Je jasné a pro nikoho to není tajemstvím, že to pro nás byl frustrující víkend. Udělali jsme to nejlepší, co jsme mohli a skončili na druhém místě. Víc už jsme udělat nemohli, přesto jsme získali hodně bodů do šampionátu. Jariho-Mattiho vidím jako svého největšího rivala v tomto roce, ale víte, že nemohu akceptovat tuto frustraci," říká Sébastien Ogier.

"Sobota byla nejnáročnějším dnem se spoustou šotoliny a já během toho dne ztratil nejvíc času. Teď v neděli jsem měl konečně dobrou pozici a zvládl jsem dvě krásné speciálky. Pokud by ten rozdíl byl 30 vteřin, tak jsme se o něco mohli pokusit. Ale stáhnout 1:30 min na 80 kilometrech, to je nepřekonatelné."

"Tento víkend jsem jel dobře a zakončil jej se třemi bonusovými body z Power Stage, to je skvělé. V Argentině to může být stejná situace, leda by mi pomohlo počasí. Abych tak řekl, tak bych nechtěl vyhrát s tímto druhem výhody. Uvidíme, jak to dopadne," dodal Ogier.

Po soutěži s novináři promluvil také Julien Ingrassia. Ten mluvil hlavně o svém rozpisu pro extrémně náročnou 80 km měřící zkoušku Guanajuato. "Jsem teď jako vůdce stáda krav. Na speciálkách jsme nebyli sami, byly tam kozy, psy a hodně krav. Byl to docela problém, ale Mexiko je vždy super soutěží, zkoušky jsou pěkné na jízdu a atmosféra je stále stejná s nadšenými diváky. Stejně jako moji kolegové jsem měl spoustu práce. Zkoušky jsou pěkné, ale hodně rozbité a nemohl jsem si napsat dokonalý rozpis. Dokonce i s mým slavným kouzelným polštářem na klíně to nebylo snadné.

Na té 80 kilometrové speciálce jsem měl rozpis na 106 stran. Mikka [Anttila, navigátor Jariho-Mattiho Latvaly] měl 78 stran a byl jsem překvapen, protože John Kennard [navigátor Haydena Paddona] na to měl jen 57. To je asi polovina ve srovnání se mnou. V sobotu večer jsem kontroloval road book pro tuto speciálku!" zakončil Ingrassia.

 

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.