V posledních třech letech dokázal Sébastien Ogier v Mexiku vždy vyhrát. Letos skončil druhý poté, co byl většinu soutěže silně handicapován nevýhodnou startovní pozicí.
Francouz při svém už stém startu ve WRC asi vzhledem ke svoji zářivé dosavadní kariéře čekal víc, než "jen" druhé místo. Na konci dlouhé soutěže ani svoji frustraci nijak neskrýval: "Je jasné a pro nikoho to není tajemstvím, že to pro nás byl frustrující víkend. Udělali jsme to nejlepší, co jsme mohli a skončili na druhém místě. Víc už jsme udělat nemohli, přesto jsme získali hodně bodů do šampionátu. Jariho-Mattiho vidím jako svého největšího rivala v tomto roce, ale víte, že nemohu akceptovat tuto frustraci," říká Sébastien Ogier.
"Sobota byla nejnáročnějším dnem se spoustou šotoliny a já během toho dne ztratil nejvíc času. Teď v neděli jsem měl konečně dobrou pozici a zvládl jsem dvě krásné speciálky. Pokud by ten rozdíl byl 30 vteřin, tak jsme se o něco mohli pokusit. Ale stáhnout 1:30 min na 80 kilometrech, to je nepřekonatelné."
"Tento víkend jsem jel dobře a zakončil jej se třemi bonusovými body z Power Stage, to je skvělé. V Argentině to může být stejná situace, leda by mi pomohlo počasí. Abych tak řekl, tak bych nechtěl vyhrát s tímto druhem výhody. Uvidíme, jak to dopadne," dodal Ogier.
Po soutěži s novináři promluvil také Julien Ingrassia. Ten mluvil hlavně o svém rozpisu pro extrémně náročnou 80 km měřící zkoušku Guanajuato. "Jsem teď jako vůdce stáda krav. Na speciálkách jsme nebyli sami, byly tam kozy, psy a hodně krav. Byl to docela problém, ale Mexiko je vždy super soutěží, zkoušky jsou pěkné na jízdu a atmosféra je stále stejná s nadšenými diváky. Stejně jako moji kolegové jsem měl spoustu práce. Zkoušky jsou pěkné, ale hodně rozbité a nemohl jsem si napsat dokonalý rozpis. Dokonce i s mým slavným kouzelným polštářem na klíně to nebylo snadné.
Na té 80 kilometrové speciálce jsem měl rozpis na 106 stran. Mikka [Anttila, navigátor Jariho-Mattiho Latvaly] měl 78 stran a byl jsem překvapen, protože John Kennard [navigátor Haydena Paddona] na to měl jen 57. To je asi polovina ve srovnání se mnou. V sobotu večer jsem kontroloval road book pro tuto speciálku!" zakončil Ingrassia.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.