Druhé místo je pro Ogiera frustrující, Latvala je jeho největším konkurentem v boji o titul

V Mexiku absolvoval Ogier s Ingrassiou už stý start ve WRC
V Mexiku absolvoval Ogier s Ingrassiou už stý start ve WRC, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 8. března 2016 21:44
Sdílej:

V posledních třech letech dokázal Sébastien Ogier v Mexiku vždy vyhrát. Letos skončil druhý poté, co byl většinu soutěže silně handicapován nevýhodnou startovní pozicí.

Francouz při svém už stém startu ve WRC asi vzhledem ke svoji zářivé dosavadní kariéře čekal víc, než "jen" druhé místo. Na konci dlouhé soutěže ani svoji frustraci nijak neskrýval: "Je jasné a pro nikoho to není tajemstvím, že to pro nás byl frustrující víkend. Udělali jsme to nejlepší, co jsme mohli a skončili na druhém místě. Víc už jsme udělat nemohli, přesto jsme získali hodně bodů do šampionátu. Jariho-Mattiho vidím jako svého největšího rivala v tomto roce, ale víte, že nemohu akceptovat tuto frustraci," říká Sébastien Ogier.

"Sobota byla nejnáročnějším dnem se spoustou šotoliny a já během toho dne ztratil nejvíc času. Teď v neděli jsem měl konečně dobrou pozici a zvládl jsem dvě krásné speciálky. Pokud by ten rozdíl byl 30 vteřin, tak jsme se o něco mohli pokusit. Ale stáhnout 1:30 min na 80 kilometrech, to je nepřekonatelné."

"Tento víkend jsem jel dobře a zakončil jej se třemi bonusovými body z Power Stage, to je skvělé. V Argentině to může být stejná situace, leda by mi pomohlo počasí. Abych tak řekl, tak bych nechtěl vyhrát s tímto druhem výhody. Uvidíme, jak to dopadne," dodal Ogier.

Po soutěži s novináři promluvil také Julien Ingrassia. Ten mluvil hlavně o svém rozpisu pro extrémně náročnou 80 km měřící zkoušku Guanajuato. "Jsem teď jako vůdce stáda krav. Na speciálkách jsme nebyli sami, byly tam kozy, psy a hodně krav. Byl to docela problém, ale Mexiko je vždy super soutěží, zkoušky jsou pěkné na jízdu a atmosféra je stále stejná s nadšenými diváky. Stejně jako moji kolegové jsem měl spoustu práce. Zkoušky jsou pěkné, ale hodně rozbité a nemohl jsem si napsat dokonalý rozpis. Dokonce i s mým slavným kouzelným polštářem na klíně to nebylo snadné.

Na té 80 kilometrové speciálce jsem měl rozpis na 106 stran. Mikka [Anttila, navigátor Jariho-Mattiho Latvaly] měl 78 stran a byl jsem překvapen, protože John Kennard [navigátor Haydena Paddona] na to měl jen 57. To je asi polovina ve srovnání se mnou. V sobotu večer jsem kontroloval road book pro tuto speciálku!" zakončil Ingrassia.

 

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.