V posledních třech letech dokázal Sébastien Ogier v Mexiku vždy vyhrát. Letos skončil druhý poté, co byl většinu soutěže silně handicapován nevýhodnou startovní pozicí.
Francouz při svém už stém startu ve WRC asi vzhledem ke svoji zářivé dosavadní kariéře čekal víc, než "jen" druhé místo. Na konci dlouhé soutěže ani svoji frustraci nijak neskrýval: "Je jasné a pro nikoho to není tajemstvím, že to pro nás byl frustrující víkend. Udělali jsme to nejlepší, co jsme mohli a skončili na druhém místě. Víc už jsme udělat nemohli, přesto jsme získali hodně bodů do šampionátu. Jariho-Mattiho vidím jako svého největšího rivala v tomto roce, ale víte, že nemohu akceptovat tuto frustraci," říká Sébastien Ogier.
"Sobota byla nejnáročnějším dnem se spoustou šotoliny a já během toho dne ztratil nejvíc času. Teď v neděli jsem měl konečně dobrou pozici a zvládl jsem dvě krásné speciálky. Pokud by ten rozdíl byl 30 vteřin, tak jsme se o něco mohli pokusit. Ale stáhnout 1:30 min na 80 kilometrech, to je nepřekonatelné."
"Tento víkend jsem jel dobře a zakončil jej se třemi bonusovými body z Power Stage, to je skvělé. V Argentině to může být stejná situace, leda by mi pomohlo počasí. Abych tak řekl, tak bych nechtěl vyhrát s tímto druhem výhody. Uvidíme, jak to dopadne," dodal Ogier.
Po soutěži s novináři promluvil také Julien Ingrassia. Ten mluvil hlavně o svém rozpisu pro extrémně náročnou 80 km měřící zkoušku Guanajuato. "Jsem teď jako vůdce stáda krav. Na speciálkách jsme nebyli sami, byly tam kozy, psy a hodně krav. Byl to docela problém, ale Mexiko je vždy super soutěží, zkoušky jsou pěkné na jízdu a atmosféra je stále stejná s nadšenými diváky. Stejně jako moji kolegové jsem měl spoustu práce. Zkoušky jsou pěkné, ale hodně rozbité a nemohl jsem si napsat dokonalý rozpis. Dokonce i s mým slavným kouzelným polštářem na klíně to nebylo snadné.
Na té 80 kilometrové speciálce jsem měl rozpis na 106 stran. Mikka [Anttila, navigátor Jariho-Mattiho Latvaly] měl 78 stran a byl jsem překvapen, protože John Kennard [navigátor Haydena Paddona] na to měl jen 57. To je asi polovina ve srovnání se mnou. V sobotu večer jsem kontroloval road book pro tuto speciálku!" zakončil Ingrassia.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.