V posledních třech letech dokázal Sébastien Ogier v Mexiku vždy vyhrát. Letos skončil druhý poté, co byl většinu soutěže silně handicapován nevýhodnou startovní pozicí.
Francouz při svém už stém startu ve WRC asi vzhledem ke svoji zářivé dosavadní kariéře čekal víc, než "jen" druhé místo. Na konci dlouhé soutěže ani svoji frustraci nijak neskrýval: "Je jasné a pro nikoho to není tajemstvím, že to pro nás byl frustrující víkend. Udělali jsme to nejlepší, co jsme mohli a skončili na druhém místě. Víc už jsme udělat nemohli, přesto jsme získali hodně bodů do šampionátu. Jariho-Mattiho vidím jako svého největšího rivala v tomto roce, ale víte, že nemohu akceptovat tuto frustraci," říká Sébastien Ogier.
"Sobota byla nejnáročnějším dnem se spoustou šotoliny a já během toho dne ztratil nejvíc času. Teď v neděli jsem měl konečně dobrou pozici a zvládl jsem dvě krásné speciálky. Pokud by ten rozdíl byl 30 vteřin, tak jsme se o něco mohli pokusit. Ale stáhnout 1:30 min na 80 kilometrech, to je nepřekonatelné."
"Tento víkend jsem jel dobře a zakončil jej se třemi bonusovými body z Power Stage, to je skvělé. V Argentině to může být stejná situace, leda by mi pomohlo počasí. Abych tak řekl, tak bych nechtěl vyhrát s tímto druhem výhody. Uvidíme, jak to dopadne," dodal Ogier.
Po soutěži s novináři promluvil také Julien Ingrassia. Ten mluvil hlavně o svém rozpisu pro extrémně náročnou 80 km měřící zkoušku Guanajuato. "Jsem teď jako vůdce stáda krav. Na speciálkách jsme nebyli sami, byly tam kozy, psy a hodně krav. Byl to docela problém, ale Mexiko je vždy super soutěží, zkoušky jsou pěkné na jízdu a atmosféra je stále stejná s nadšenými diváky. Stejně jako moji kolegové jsem měl spoustu práce. Zkoušky jsou pěkné, ale hodně rozbité a nemohl jsem si napsat dokonalý rozpis. Dokonce i s mým slavným kouzelným polštářem na klíně to nebylo snadné.
Na té 80 kilometrové speciálce jsem měl rozpis na 106 stran. Mikka [Anttila, navigátor Jariho-Mattiho Latvaly] měl 78 stran a byl jsem překvapen, protože John Kennard [navigátor Haydena Paddona] na to měl jen 57. To je asi polovina ve srovnání se mnou. V sobotu večer jsem kontroloval road book pro tuto speciálku!" zakončil Ingrassia.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?