Mikkelsen zaplatil za menší chybu v koncentraci vysokou cenu

Andreas Mikkelsen v Mexiku
Andreas Mikkelsen v Mexiku, foto: Volkswagen Motorsport
iM2 6. března 2016 22:35
Sdílej:

Podle Andrease Mikkelsena může chvilkový pokles v koncentraci za jeho sobotní nehodu v Rally Mexiko. Díky této nehodě přišel o slibně rozjetou soutěž, a tak i možné body.

Nor se těsně před nehodou přiblížil na odstup pouhých pár vteřin od Daniho Sorda, který byl na průběžném třetím místě. Pak ale na druhém průjezdu 42 kilometrové zkoušky Otates nezvládl svůj speciál a havaroval, když asi 10 kilometrů před cílem jeho Volkswagen Polo R WRC sjel z cesty. Tou dobou mu na Sorda chybělo asi 4,5 vteřiny (Andreas následně ale vyfasoval minutovou penalizaci za předčasný příjezd do jedné z časových kontrol).

Ani Mikkelsen, ani jeho navigátor, Anders Jaeger, naštěstí nebyli zraněni. Nehoda se stala na stejném místě, na kterém v roce 2014 zaparkoval svoji Fiestu RS WRC na střechu Robert Kubica. 

"Tu zatáčku znám velmi dobře, ale bohužel jsem si rozpis uvědomil až moc pozdě. Hodně tvrdě jsme na to tlačili, protože jsme se snažili dohonit Daniho, ale nebyl jsem plně koncentrován. Poznámku z rozpisu jsem si uvědomil až moc pozdě, trefil velký kámen a sklouzli jsme," řekl Andreas Mikkelsen pro wrc.com.

Jeho vůz zůstal stát na šotolinovém hřbetu vedle Mitsubishi Lancer mexického pilota, Jorge Gonzaleze Hernandeze, který vyjel ve stejném místě hned ráno. "Ostatní kluci nám řekli ahoj, když jsme přijeli - zůstali tam při prvním průjezdu. Šotolina pod našim autem způsobila, že naše kola zůstala ve vzduchu, takže jsme tam uvízli a také pravé přední rameno bylo poškozené, takže jsme toho nemohli moc udělat," zakončil Nor.

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.