'Obrázky roku' by se neměly za žádnou cenu opakovat. Michele Mouton, která je u FIA odpovědná za bezpečnost, přicestovala do Argentiny, aby zde osobně prověřila nové tratě. Pokud by znovu došlo na kontroverzní situaci, soutěž může dokonce vypadnout z kalendáře.
Vloni na jednom z testu ztratil Hayden Paddon kontrolu nad svým Hyundai i20 WRC a narazil do diváků. Naštěstí tato scéna, která připomínala období skupiny B, neskončila tak, jak se mnozí obávali. Pak ale přišla nedělní Power Stage a nehody Andrease Mikkelsena a Thierryho Neuvillea jen tak tak že nedopadly zraněním dalších diváků - situaci připomíná následující video:
Slabá bezpečností opatření se nelíbí FIA. Ta dokonce sáhla ke 'zluté kartě' a požaduje hned několik změn. Pokud by se pořadatelé těmito požadavky neřídili, hrozí jim dokonce vyloučení z MS v automobilových soutěžích.
V Argentině pořadatelé výrazně zapracovali na tratích a upravili je. Sobotní etapa je prakticky kompletně nová - všechny zkoušky na severu byly vyškrtnuty. Místo toho se pojede na tratích, které jsou výrazně blíž Cordobě a Vila Carlos Paz. Celková délka rychlostních zkoušech vzroste o 13 kilometrů, zatímco délka soutěže klesne o 179 kilometrů.
Rada motorsportu chce soutěž v Jižní Americe v šampionátu udržet, proto se do Argentiny minulý týden vydala Michel Mouton, aby osobně prověřila zdejší úseky. Podle některých spekulací totiž nové úseky nenabízely moc prostoru pro diváky a tak paradoxně zvyšovaly riziko jejich zranění.
FIA také přísným okem pozoruje soutěž v Polsku. I zde činovníci přišli na bezpečnostní nedostatky a po organizátorech požadují zlepšení.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?