'Obrázky roku' by se neměly za žádnou cenu opakovat. Michele Mouton, která je u FIA odpovědná za bezpečnost, přicestovala do Argentiny, aby zde osobně prověřila nové tratě. Pokud by znovu došlo na kontroverzní situaci, soutěž může dokonce vypadnout z kalendáře.
Vloni na jednom z testu ztratil Hayden Paddon kontrolu nad svým Hyundai i20 WRC a narazil do diváků. Naštěstí tato scéna, která připomínala období skupiny B, neskončila tak, jak se mnozí obávali. Pak ale přišla nedělní Power Stage a nehody Andrease Mikkelsena a Thierryho Neuvillea jen tak tak že nedopadly zraněním dalších diváků - situaci připomíná následující video:
Slabá bezpečností opatření se nelíbí FIA. Ta dokonce sáhla ke 'zluté kartě' a požaduje hned několik změn. Pokud by se pořadatelé těmito požadavky neřídili, hrozí jim dokonce vyloučení z MS v automobilových soutěžích.
V Argentině pořadatelé výrazně zapracovali na tratích a upravili je. Sobotní etapa je prakticky kompletně nová - všechny zkoušky na severu byly vyškrtnuty. Místo toho se pojede na tratích, které jsou výrazně blíž Cordobě a Vila Carlos Paz. Celková délka rychlostních zkoušech vzroste o 13 kilometrů, zatímco délka soutěže klesne o 179 kilometrů.
Rada motorsportu chce soutěž v Jižní Americe v šampionátu udržet, proto se do Argentiny minulý týden vydala Michel Mouton, aby osobně prověřila zdejší úseky. Podle některých spekulací totiž nové úseky nenabízely moc prostoru pro diváky a tak paradoxně zvyšovaly riziko jejich zranění.
FIA také přísným okem pozoruje soutěž v Polsku. I zde činovníci přišli na bezpečnostní nedostatky a po organizátorech požadují zlepšení.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?