'Obrázky roku' by se neměly za žádnou cenu opakovat. Michele Mouton, která je u FIA odpovědná za bezpečnost, přicestovala do Argentiny, aby zde osobně prověřila nové tratě. Pokud by znovu došlo na kontroverzní situaci, soutěž může dokonce vypadnout z kalendáře.
Vloni na jednom z testu ztratil Hayden Paddon kontrolu nad svým Hyundai i20 WRC a narazil do diváků. Naštěstí tato scéna, která připomínala období skupiny B, neskončila tak, jak se mnozí obávali. Pak ale přišla nedělní Power Stage a nehody Andrease Mikkelsena a Thierryho Neuvillea jen tak tak že nedopadly zraněním dalších diváků - situaci připomíná následující video:
Slabá bezpečností opatření se nelíbí FIA. Ta dokonce sáhla ke 'zluté kartě' a požaduje hned několik změn. Pokud by se pořadatelé těmito požadavky neřídili, hrozí jim dokonce vyloučení z MS v automobilových soutěžích.
V Argentině pořadatelé výrazně zapracovali na tratích a upravili je. Sobotní etapa je prakticky kompletně nová - všechny zkoušky na severu byly vyškrtnuty. Místo toho se pojede na tratích, které jsou výrazně blíž Cordobě a Vila Carlos Paz. Celková délka rychlostních zkoušech vzroste o 13 kilometrů, zatímco délka soutěže klesne o 179 kilometrů.
Rada motorsportu chce soutěž v Jižní Americe v šampionátu udržet, proto se do Argentiny minulý týden vydala Michel Mouton, aby osobně prověřila zdejší úseky. Podle některých spekulací totiž nové úseky nenabízely moc prostoru pro diváky a tak paradoxně zvyšovaly riziko jejich zranění.
FIA také přísným okem pozoruje soutěž v Polsku. I zde činovníci přišli na bezpečnostní nedostatky a po organizátorech požadují zlepšení.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?