Do rallysportu se vrací jedno velké jméno z jeho historie. Fiat prezentoval na probíhajícím autosalonu v Ženevě Abarth 124 Spider. Tento vůz spadá do kategorie R-GT, má 300 koní a poháněnou pouze zadní nápravu. Nasazení je plánové na rok 2017.
40 let po svém posledním závodu (Rallye Monte Carlo 1976) se vrací Abarth 124 na rallyovou scénu. Fiat v Ženevě ukázal první prototyp tohoto dvousedadlového vozu. Za vývojem stojí Abarth Racing Team, vůz byl postaven v rámci pravidel třídy R-GT. Motor 1,8l má čtyři válce a turbo, celkem dává 300 koní.
O přenos síly se stará šestistupňová sekvenční převodovka. Poháněná jsou kola zadní nápravy. Skvělému rozložení hmotnosti pomáhá umístění motoru až za přední nápravou. Těžiště vozu je ještě níž než u sériové verze. Auto má samozřejmě pevnou střechu. Z důvodu bezpečnosti byla karosérie ještě dále vyztužena.
Fiat už brzy začně přijímat první objednávky na tento vůz. Debut si vůz odbude v příštím roce. S vývojem vozu Abarthu pomáhali Petronas Selenia (maziva a vývoj motoru), Adler Pelzer Group (díly z uhlíkových vláken), Michelin (pneumatiky), Sabelt (sedačky, pásy a další bezpečnostní vybavení), LM Gianetti (karoserie a zavěšení), BMC (chlazení vzduchem), OZ (kola) a Alcantara (úprava interiéru).
"Tento projekt byl spuštěn proto, aby zajistil spolehlivost a výkonnost i v extrémních podmínkách, které typicky v rally panují - sníh, déšť, šotolina, horko, voda," říká Abarth. V Ženevě se však již nikdo nezmiňoval o možném vstupu značky do WRC, jak se spekulovalo kolem Vánoc.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?