Do rallysportu se vrací jedno velké jméno z jeho historie. Fiat prezentoval na probíhajícím autosalonu v Ženevě Abarth 124 Spider. Tento vůz spadá do kategorie R-GT, má 300 koní a poháněnou pouze zadní nápravu. Nasazení je plánové na rok 2017.
40 let po svém posledním závodu (Rallye Monte Carlo 1976) se vrací Abarth 124 na rallyovou scénu. Fiat v Ženevě ukázal první prototyp tohoto dvousedadlového vozu. Za vývojem stojí Abarth Racing Team, vůz byl postaven v rámci pravidel třídy R-GT. Motor 1,8l má čtyři válce a turbo, celkem dává 300 koní.
O přenos síly se stará šestistupňová sekvenční převodovka. Poháněná jsou kola zadní nápravy. Skvělému rozložení hmotnosti pomáhá umístění motoru až za přední nápravou. Těžiště vozu je ještě níž než u sériové verze. Auto má samozřejmě pevnou střechu. Z důvodu bezpečnosti byla karosérie ještě dále vyztužena.
Fiat už brzy začně přijímat první objednávky na tento vůz. Debut si vůz odbude v příštím roce. S vývojem vozu Abarthu pomáhali Petronas Selenia (maziva a vývoj motoru), Adler Pelzer Group (díly z uhlíkových vláken), Michelin (pneumatiky), Sabelt (sedačky, pásy a další bezpečnostní vybavení), LM Gianetti (karoserie a zavěšení), BMC (chlazení vzduchem), OZ (kola) a Alcantara (úprava interiéru).
"Tento projekt byl spuštěn proto, aby zajistil spolehlivost a výkonnost i v extrémních podmínkách, které typicky v rally panují - sníh, déšť, šotolina, horko, voda," říká Abarth. V Ženevě se však již nikdo nezmiňoval o možném vstupu značky do WRC, jak se spekulovalo kolem Vánoc.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?