Do rallysportu se vrací jedno velké jméno z jeho historie. Fiat prezentoval na probíhajícím autosalonu v Ženevě Abarth 124 Spider. Tento vůz spadá do kategorie R-GT, má 300 koní a poháněnou pouze zadní nápravu. Nasazení je plánové na rok 2017.
40 let po svém posledním závodu (Rallye Monte Carlo 1976) se vrací Abarth 124 na rallyovou scénu. Fiat v Ženevě ukázal první prototyp tohoto dvousedadlového vozu. Za vývojem stojí Abarth Racing Team, vůz byl postaven v rámci pravidel třídy R-GT. Motor 1,8l má čtyři válce a turbo, celkem dává 300 koní.
O přenos síly se stará šestistupňová sekvenční převodovka. Poháněná jsou kola zadní nápravy. Skvělému rozložení hmotnosti pomáhá umístění motoru až za přední nápravou. Těžiště vozu je ještě níž než u sériové verze. Auto má samozřejmě pevnou střechu. Z důvodu bezpečnosti byla karosérie ještě dále vyztužena.
Fiat už brzy začně přijímat první objednávky na tento vůz. Debut si vůz odbude v příštím roce. S vývojem vozu Abarthu pomáhali Petronas Selenia (maziva a vývoj motoru), Adler Pelzer Group (díly z uhlíkových vláken), Michelin (pneumatiky), Sabelt (sedačky, pásy a další bezpečnostní vybavení), LM Gianetti (karoserie a zavěšení), BMC (chlazení vzduchem), OZ (kola) a Alcantara (úprava interiéru).
"Tento projekt byl spuštěn proto, aby zajistil spolehlivost a výkonnost i v extrémních podmínkách, které typicky v rally panují - sníh, déšť, šotolina, horko, voda," říká Abarth. V Ženevě se však již nikdo nezmiňoval o možném vstupu značky do WRC, jak se spekulovalo kolem Vánoc.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!