Pro Sébastiena Ogiera bude Rally Mexiko trošku neobyčejná. Ve Střední Americe totiž světový šampion odstartuje do svého 100. závodu. Jezdci Volkswagenu se daří dobře i po finanční stránce, i když si meziročně o jedno místo pohoršil.
V Mexiku nás čekají zajímavá čísla - v nedělní etapě se pojede 80 kilometrů dlouhá speciálka, která bude představovat vrchol soutěže. Pro Sébastiena Ogiera půjde o 100. soutěž v jeho kariéře. V porovnání s některými jinými aktivními jezdci je ale Francouz 'nováčkem'.
Týmový kolega, Jari-Matti Latvala, má na svém kontě již 158 startů, jezdec značky Hyundai, Dano Sordo, jel v MS už 130 krát. Dokonce i soukromník Martin Prokop, který se v Mexiku do WRC vrací, startoval již na 114 soutěžích.
Adeptem na postup do tohoto 'klubu' je Mads Ostberg (aktuálně 92 startů). Ještě méně startů má ze světové špičky na svém kontě Hayden Paddon (50) a Eric Camilli, který je nejméně zkušeným továrním pilotem.
Pořadí Jezdec Počet startů 1 Carlos Sainz 196 2 Petter Solberg 188 3 Sébastien Loeb 169 4 Mikko Hirvonen 163 5 Juha Kankkunen 162 6 Jari-Matti Latvala 158 7 Didier Auriol 152 8 Marcus Grönholm 152 9 Colin McRae 146 10 Tommi Mäkinen 139 11 Kenneth Eriksson 138 12 Dani Sordo 130 13 Markku Alén 129 14 Manfred Stohl 127 15 Hannu Mikkola 123 16 Stig Blomqvist 122 17 Henning Solberg 120 18 Armin Schwarz 119 19 Martin Prokop 114 20 Toni Gardemeister 112 21 Harri Rovanperä 111 22 Richard Burns 104 23 Francois Delecour 103 24 Ari Vatanen 101 25 Sébastien Ogier 99Ogier patří mezi nejlépe vydělávajícíJakkoliv může tato statistika Sébastiena Ogiera těšit, nic mu nepřinese. Daleko zajímavější je však z jeho pohledu určitě fakt, že patří do TOP10 nejvíce vydělávajících francouzských sportovců. Francouzský l'Equipe tvrdí, že si vloni Ogier přišel na 7,7 milionů EUR.
Díky tomu se udržel v TOP10, i když poměrně těsně. 32 letý soutěžák je jediným, kdo z TOP10 nehraje fotbal nebo basketbal. Už potřetí opanoval tuto statistiku Tony Parker (basketbalista), který si v San Antonio Spurs ročně přijde na 19,9 milionů EUR.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?