Déjà-vu u Hyundai - Hayden Paddon získal ve Švédsku skvělé druhé místo, avšak proražený chladič nechal všechny v týmu napnuté i po projetí cílem.
Druhá soutěž, druhé podium pro nový Hyundai i20 WRC. Na Rally Monte Carlo vyjel Thierry Neuville s Nicolasem Gilsoulem třetí místo při premiéře nového vozu, na Rally Sweden Hayden Paddon s Johnem Kennardem vylepšili maximum druhým místem. O tento výsledek se však posádka musela strachovat i po dojetí do cíle.
Důvod byl zřejmý, v cíli Power Stage šla z pod kapoty i20 WRC pára: "Bohůžel, voda vytékala z chladiče poté, co jsme na trati poslední zkoušky trefili tyčku," popsal jezdec. Situace velmi připomínala Rally Mexico 2014 - tehdy vyjel Thierry Neuville pro Hyundai první podium, jenže po tvrdém přistání i jeho chladič ztrácel vodu.
Belgičan tehdy využil pivo, kterým se posádky stříkaly po projetí cílem. Za nadšení týmu dosáhla posádka až servisního zázemí. To se nakonec povedlo v neděli i Paddonovi: "Naštěstí jsme to [díru] provizorně utěsnili, dojeli do cíle a udrželi si tak druhé místo. Raději bychom ale měli méně stresující závěr rally," přiznal Hayden Paddon.
Bez ohledu na tento závěr předvedl Novozélanďan velmi silný výkon a splatil tak důvěru týmu, kterou do něj vložil, když jej nominoval do A týmu. Díky dvěma nejrychlejším časům v pátek odpoledne a silnému výkonu v sobotu dopoledne dostal Hayden pod tlak dokonce i Ogiera. Je třeba ale přiznat, že jezdec Hyundai těžil z výhodné startovní pozice (jel jako 7.).
Když odstup mezi prvními dvěma klesl na pouhých 8,2 vteřiny, tak musel úřadující šampion hodně zariskovat a byl blízko nehodě. Překvapení loňské sezony, Paddon, se místo toho zaměřil na udržení druhého místa: "Podium je fantastický výsledek pro tým i všechny v týmu. Když pominu závěrečné drama, tak to byl dobrý víkend. V nové i20 WRC jsem se cítil velmi dobře."
Jen připomeňme, že na Monte Carlu jel ještě se starou verzí auta. "Využil jsem vše ze své startovní pozice. Nenechal jsem se vtáhnout do souboje o vítězství. V budoucnu budu bojovat tvrději, ale do té doby ještě musím přizpůsobit svůj styl novému autu a zapracovat na nastavení. Nejsme daleko [od VW] a s druhým místem jsme spokojeni."
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?