Déjà-vu u Hyundai - Hayden Paddon získal ve Švédsku skvělé druhé místo, avšak proražený chladič nechal všechny v týmu napnuté i po projetí cílem.
Druhá soutěž, druhé podium pro nový Hyundai i20 WRC. Na Rally Monte Carlo vyjel Thierry Neuville s Nicolasem Gilsoulem třetí místo při premiéře nového vozu, na Rally Sweden Hayden Paddon s Johnem Kennardem vylepšili maximum druhým místem. O tento výsledek se však posádka musela strachovat i po dojetí do cíle.
Důvod byl zřejmý, v cíli Power Stage šla z pod kapoty i20 WRC pára: "Bohůžel, voda vytékala z chladiče poté, co jsme na trati poslední zkoušky trefili tyčku," popsal jezdec. Situace velmi připomínala Rally Mexico 2014 - tehdy vyjel Thierry Neuville pro Hyundai první podium, jenže po tvrdém přistání i jeho chladič ztrácel vodu.
Belgičan tehdy využil pivo, kterým se posádky stříkaly po projetí cílem. Za nadšení týmu dosáhla posádka až servisního zázemí. To se nakonec povedlo v neděli i Paddonovi: "Naštěstí jsme to [díru] provizorně utěsnili, dojeli do cíle a udrželi si tak druhé místo. Raději bychom ale měli méně stresující závěr rally," přiznal Hayden Paddon.
Bez ohledu na tento závěr předvedl Novozélanďan velmi silný výkon a splatil tak důvěru týmu, kterou do něj vložil, když jej nominoval do A týmu. Díky dvěma nejrychlejším časům v pátek odpoledne a silnému výkonu v sobotu dopoledne dostal Hayden pod tlak dokonce i Ogiera. Je třeba ale přiznat, že jezdec Hyundai těžil z výhodné startovní pozice (jel jako 7.).
Když odstup mezi prvními dvěma klesl na pouhých 8,2 vteřiny, tak musel úřadující šampion hodně zariskovat a byl blízko nehodě. Překvapení loňské sezony, Paddon, se místo toho zaměřil na udržení druhého místa: "Podium je fantastický výsledek pro tým i všechny v týmu. Když pominu závěrečné drama, tak to byl dobrý víkend. V nové i20 WRC jsem se cítil velmi dobře."
Jen připomeňme, že na Monte Carlu jel ještě se starou verzí auta. "Využil jsem vše ze své startovní pozice. Nenechal jsem se vtáhnout do souboje o vítězství. V budoucnu budu bojovat tvrději, ale do té doby ještě musím přizpůsobit svůj styl novému autu a zapracovat na nastavení. Nejsme daleko [od VW] a s druhým místem jsme spokojeni."
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?