Déjà-vu u Hyundai - Hayden Paddon získal ve Švédsku skvělé druhé místo, avšak proražený chladič nechal všechny v týmu napnuté i po projetí cílem.
Druhá soutěž, druhé podium pro nový Hyundai i20 WRC. Na Rally Monte Carlo vyjel Thierry Neuville s Nicolasem Gilsoulem třetí místo při premiéře nového vozu, na Rally Sweden Hayden Paddon s Johnem Kennardem vylepšili maximum druhým místem. O tento výsledek se však posádka musela strachovat i po dojetí do cíle.
Důvod byl zřejmý, v cíli Power Stage šla z pod kapoty i20 WRC pára: "Bohůžel, voda vytékala z chladiče poté, co jsme na trati poslední zkoušky trefili tyčku," popsal jezdec. Situace velmi připomínala Rally Mexico 2014 - tehdy vyjel Thierry Neuville pro Hyundai první podium, jenže po tvrdém přistání i jeho chladič ztrácel vodu.
Belgičan tehdy využil pivo, kterým se posádky stříkaly po projetí cílem. Za nadšení týmu dosáhla posádka až servisního zázemí. To se nakonec povedlo v neděli i Paddonovi: "Naštěstí jsme to [díru] provizorně utěsnili, dojeli do cíle a udrželi si tak druhé místo. Raději bychom ale měli méně stresující závěr rally," přiznal Hayden Paddon.
Bez ohledu na tento závěr předvedl Novozélanďan velmi silný výkon a splatil tak důvěru týmu, kterou do něj vložil, když jej nominoval do A týmu. Díky dvěma nejrychlejším časům v pátek odpoledne a silnému výkonu v sobotu dopoledne dostal Hayden pod tlak dokonce i Ogiera. Je třeba ale přiznat, že jezdec Hyundai těžil z výhodné startovní pozice (jel jako 7.).
Když odstup mezi prvními dvěma klesl na pouhých 8,2 vteřiny, tak musel úřadující šampion hodně zariskovat a byl blízko nehodě. Překvapení loňské sezony, Paddon, se místo toho zaměřil na udržení druhého místa: "Podium je fantastický výsledek pro tým i všechny v týmu. Když pominu závěrečné drama, tak to byl dobrý víkend. V nové i20 WRC jsem se cítil velmi dobře."
Jen připomeňme, že na Monte Carlu jel ještě se starou verzí auta. "Využil jsem vše ze své startovní pozice. Nenechal jsem se vtáhnout do souboje o vítězství. V budoucnu budu bojovat tvrději, ale do té doby ještě musím přizpůsobit svůj styl novému autu a zapracovat na nastavení. Nejsme daleko [od VW] a s druhým místem jsme spokojeni."
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.