I přes letošní těžkosti s počasím, které však samozřejmě nijak nejde ovlivnit, se v posledních dnech pořadatelé Rally Sweden dokázali dohodnout s promotérem šampionátu WRC na novém tříletém kontraktu.
Švédsko mělo poměrně dobré vyjednávací podmínky, mohlo by se zdát - promotér chce mít v kalendáři zimní soutěž a Rally Sweden patří k opravdovým klasikám. Přesto ale bylo vyjednávání o novém kontraktu těžší, než bychom si mohli myslet. Promotér totiž za možnost uspořádat soutěž MS pořadoval zvýšené zalistovací poplatky. To se Švédům moc nelíbilo, a tak již před časem dali veřejně najevo svoji obavu o budoucnost soutěže.
Nicméně nejen počasí se v posledních několika hodinách obrátilo k lepšímu, také jednání o další budoucnosti soutěže ve Švédsku byla úspěšně ukončena. Dnes byl totiž oznámen nový tříletý kontrakt mezi pořadateli Rally Sweden a promotérem MS v rally.
"Před týdnem jsme byli spíše mrtví než živí a neviděli jsme pro soutěž žádnou budoucnost. Teď se nám opět povedlo přinést na jeviště velkolepou soutěž a můžeme také potvrdit nový tříletý kontrakt," říkal s potěšením šéf soutěže, Glenn Olsson.
Před třemi měsíci se společnost AURES Holdings rozhodla po 76 letech transformovat tradiční značku Mototechna do nové podoby. V Praze v ulici Kolbenova otevřela první polistopadovou samostatnou pobočku a značce dala nejen novou podobu loga, ale výrazně posunula na novou úroveň nabídku aut i služeb. To se ukázalo jako dobrý tah, protože tím zacílila na náročnější klientelu. Potvrzuje to i rostoucí NPS (hodnocení úrovně služeb od zákazníků) a vysoké hodnocení na Googlu. Doposud byla Mototechna součástí nabídky všech poboček AURES Holdings v Česku a na Slovensku. Do tří let plánuje Mototechna rozšířit nabídku na 2 000 aut a otevřít další pobočky nejen v České republice, ale i na Slovensku a v Polsku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.