I přes letošní těžkosti s počasím, které však samozřejmě nijak nejde ovlivnit, se v posledních dnech pořadatelé Rally Sweden dokázali dohodnout s promotérem šampionátu WRC na novém tříletém kontraktu.
Švédsko mělo poměrně dobré vyjednávací podmínky, mohlo by se zdát - promotér chce mít v kalendáři zimní soutěž a Rally Sweden patří k opravdovým klasikám. Přesto ale bylo vyjednávání o novém kontraktu těžší, než bychom si mohli myslet. Promotér totiž za možnost uspořádat soutěž MS pořadoval zvýšené zalistovací poplatky. To se Švédům moc nelíbilo, a tak již před časem dali veřejně najevo svoji obavu o budoucnost soutěže.
Nicméně nejen počasí se v posledních několika hodinách obrátilo k lepšímu, také jednání o další budoucnosti soutěže ve Švédsku byla úspěšně ukončena. Dnes byl totiž oznámen nový tříletý kontrakt mezi pořadateli Rally Sweden a promotérem MS v rally.
"Před týdnem jsme byli spíše mrtví než živí a neviděli jsme pro soutěž žádnou budoucnost. Teď se nám opět povedlo přinést na jeviště velkolepou soutěž a můžeme také potvrdit nový tříletý kontrakt," říkal s potěšením šéf soutěže, Glenn Olsson.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?