I přes letošní těžkosti s počasím, které však samozřejmě nijak nejde ovlivnit, se v posledních dnech pořadatelé Rally Sweden dokázali dohodnout s promotérem šampionátu WRC na novém tříletém kontraktu.
Švédsko mělo poměrně dobré vyjednávací podmínky, mohlo by se zdát - promotér chce mít v kalendáři zimní soutěž a Rally Sweden patří k opravdovým klasikám. Přesto ale bylo vyjednávání o novém kontraktu těžší, než bychom si mohli myslet. Promotér totiž za možnost uspořádat soutěž MS pořadoval zvýšené zalistovací poplatky. To se Švédům moc nelíbilo, a tak již před časem dali veřejně najevo svoji obavu o budoucnost soutěže.
Nicméně nejen počasí se v posledních několika hodinách obrátilo k lepšímu, také jednání o další budoucnosti soutěže ve Švédsku byla úspěšně ukončena. Dnes byl totiž oznámen nový tříletý kontrakt mezi pořadateli Rally Sweden a promotérem MS v rally.
"Před týdnem jsme byli spíše mrtví než živí a neviděli jsme pro soutěž žádnou budoucnost. Teď se nám opět povedlo přinést na jeviště velkolepou soutěž a můžeme také potvrdit nový tříletý kontrakt," říkal s potěšením šéf soutěže, Glenn Olsson.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?